Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Skal ha dette på fredag med arbeidsgiver og lege. Noen med erfaringer rundt dialogmøte? Hvor mye bør jeg si? Verken jeg eller legen ønsker å være åpne på diagnosen da det er av svært privat karakter. Har ikke noen god dialog med arbeidsgiver, så gruer meg skikkelig. Anonymous poster hash: 7d3c6...23a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Jeg har hatt flere dialogmøter og hovedformålet er jo å fastsette arbeidsevne, om du kan jobbe noe med tilrettelegging. Kanskje kan du jobbe noen dager i uka (annenhver dag med fridag i mellom) eller kanskje kan du jobbe 2-3 timer om dagen, kanskje kan du ha litt andre arbeidsoppgaver en periode e.l. Arbeidsgiver har ikke krav på å vite diagnosen din, men det er ofte litt vanskelig å snakke om tilrettelegging når du ikke ønsker fortelle det. Der får dere ta det litt som det kommer, du har jo heldigvis legen med deg som kan snakke for deg og hjelpe deg litt. Jeg har vært helt åpen om min diagnose til arbeidsgiver, men vi har et godt forhold og jeg er veldig ivrig på å kunne jobbe noe så jeg slipper gå hjemme 100%. Så for meg er det helt naturlig å fortelle både hva jeg feiler og hva slags opplegg jeg følger for å forhåpentligvis bli bedre (opptrening, behandling, medisiner osv). Anonymous poster hash: 10f07...f5b
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #3 Skrevet 4. september 2013 Jeg hadde dialogmøte. Arbeidsgiver dukket ikke opp. Så da ble meg, lege og NAV. Seriøs arbeidsgiver?! Anonymous poster hash: 82cea...c3b
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 Du trenger ikke fortelle om diagnosen din, men du er fliktig til å forklare deg omkring din arbeidsgiver. Hvilke oppgaver kan og kan du ikke utføre og hvorfor. F.eks: kan ikke skrive på data pga. smerter i armen. man trenger likevel ikke oppgi at diagnoen er brudd (selv om det kanskje vil være svært så tydelig). Hvis du ikke ahr en god dialog med arbeidsgiveren din i utgangspunkter er dialogmøte nettopp en gylden mulgihet til å få i gang denne dialogen. For egentlig er det jo litt tull og mye byråkrati og sette regler for når og hvordan folk skal snakke sammen....... Anonymous poster hash: 6fa8b...b18
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #5 Skrevet 4. september 2013 Si så lite som mulig og nærmest kun når noen spør deg om noe. La gjerne legen svare på en del spørsmål for deg. Ønsker du mer tilrettelegging av arbeidsgiver er det lurt om du spør dem hva som er mulig (utifra det du ser kan hjelpe deg). Arbeidsgiver blir fort mer "kommittert" til å tilrettelegge når de får spørsmål om dette der legen (og NAV) er tilstede. Anonymous poster hash: 7b7f1...074
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå