Gå til innhold

Noen som har erfaring med JURK?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har det gått, har dere fått hjelpen dere trengte? 

Jeg har gitt en sak til JURK, og 3 uker har gått på Mandag. (tre uker behandlingstid)Har ikke hørt noen ting siden jeg var der i 15 minutter og forklarte kjapt hva saken angikk.. 

Lurer svært på hvordan de arbeider, og hva som vil skje videre.. 
Vil de kontakte meg på Mandag og fortelle meg hva de vil gjøre videre? Eller har de allerede gjort noe på disse 3 ukene? Eller er de 3 ukene bare "undersøkelsestid" ?

Saken gjelder forøvrig en tidligere arbeidsgiver som har nedlagt bedriften i min fødselspermisjon, der jeg har krav på lønn i oppsigelsestid etter permisjon, som han nekter for. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk du kjøpt deg sofa? :D

Anonymous poster hash: 93faf...996

Skrevet

Fikk du kjøpt deg sofa? :D

Jaaa :D

Kjøpte den hvite av den snille damen som skrev i tråden :D 

Veldig fornøyd!

Dib = <3 

Det var også en på dib som idet hele tatt nevnte at jeg hadde krav på lønn i oppsigelsestid, så takk til den.

Og det var også en på dib som hjalp meg videre, og inkluderte mannen sin for hjelp. 

Så jeg har fått mye positivt ut av dib, selv om alle ser ut til å klage mest :P 

Skrevet

Så bra :D det finnes gode mennesker også :)

Skrevet

Eneste hjelpen jeg har fått derfra er at jeg fikk tilsendt brosjyrer ang foredrerett og omsorg for barn. Sliter like mye 5 år etter, jeg tjener akkurat litt for mye til å få fri rettshjelp, og tjener for lite til å ha råd til advokat.

Anonymous poster hash: e0e44...b69
Skrevet

Dårlig erfaring med dem, fikk ikke svar på det jeg svarte om, men noe som lå helt på siden.

Anonymous poster hash: 1cb3a...6b7
Skrevet

Jeg har gitt en sak til JURK, og 3 uker har gått på Mandag. (tre uker behandlingstid)Har ikke hørt noen ting siden jeg var der i 15 minutter og forklarte kjapt hva saken angikk.. 

Vil de kontakte meg på Mandag og fortelle meg hva de vil gjøre videre? Eller har de allerede gjort noe på disse 3 ukene? Eller er de 3 ukene bare "undersøkelsestid" ?

Saken gjelder forøvrig en tidligere arbeidsgiver som har nedlagt bedriften i min fødselspermisjon, der jeg har krav på lønn i oppsigelsestid etter permisjon, som han nekter for. 

Leverte du ikke noe skriftlig?

Skrevet

Leverte du ikke noe skriftlig?

Jo har levert alt jeg kan levere.

Brev frem og tilbake med tidl. arbeidsgiver, kontrakt, alt fra nav.

Vet liksom ikke hva jeg kan forvente.. Kommet de til å sende et krav til han for meg? 

Fra noen helt andre fikk jeg høre at jeg ville få hjelp til å skrive et krav i første omgang, og siden få namsmannen til å kreve pengene for meg, hvis han fortsatt nekter.. 

jeg vet virkelig ikke. Noen må snart gi den mannen juling. GR

Skrevet

Eneste hjelpen jeg har fått derfra er at jeg fikk tilsendt brosjyrer ang foredrerett og omsorg for barn. Sliter like mye 5 år etter, jeg tjener akkurat litt for mye til å få fri rettshjelp, og tjener for lite til å ha råd til advokat.

Anonymous poster hash: e0e44...b69

Samme problemet har jeg.. Men de må vel gjøre noe? :S

Hvis ikke har jeg brukt 3 verdifulle uker på å vente på ingenting.. Det er snakk om 25 dager til han evt skal sette første lønn inn på kontoen min.. Har ikke akkurat GOD tid. Og siden jeg ikke lengre får penger fra nav, er jeg ganske så avhengig av de pengene

Skrevet

Har ingen erfaringer, men vet at organisasjonen drives av studenter så eneste de har lov til er å representere noen i forliksrådet.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt og spurt hvordan det lå an i saken :)

Skrevet

Har ingen erfaringer, men vet at organisasjonen drives av studenter så eneste de har lov til er å representere noen i forliksrådet.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt og spurt hvordan det lå an i saken :)

Ringte på Mandag som var, for å opplyse en ting, men fikk ikke noe videre informasjon.. Så da venter jeg bare på at de skal ringe meg.. 

Skrevet

Du går ringe opp igjen å fortelle at dere hadde en avtale om tre ukers behandlingstid, nå er det passert denne fristen, og spør når de har tenkt å opprettholde sin del av avtalen.

Du forventer i allefall å få en status på hvordan det ligger an.

Lykke til! Håper du hører fra de snart :)

Skrevet

Dette høres jo ut som en sak for lønnsgarantifondet - har du vært i kontakt med dem og fremsatt krav der??

Anonymous poster hash: 1aeee...791

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...