Gå til innhold

Stakkars barn som må gå med utvasket og stygge joggedresser i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn går nesten bare i joggebukse eller tights (jenta) i barnehagen. Godt å gå i og leke i. I tillegg sliter de enormt på klærne, og joggetøy er rimelig.

MEN: De bruker ikke helt utvasket eller hullete tøy. Kjøper også joggebukser som passer dem fasongmessig, slik at de sitter fint. Jeg er også nøye på at klærne er rene når de tar dem på seg, og at bukse og genser matcher.

Jeg synes barna mine er helt presentable i barnehagen, selv om de "bare" har joggebukser og enkle bomullsgensere på seg.

Anonymous poster hash: 3b07a...7c8

Fortsetter under...

Skrevet

Kengumamma: Dette er nr 3 ;) HI

Anonymous poster hash: c99db...c1c
Skrevet

Ingen ungar lid over å ha stygge klede før nokon påpeikar det for dei.  Og det er her du og me andre foreldre kjem inn, hi.

Men dei kan bli hemma i leiken av klede som anten er for trange/ubekvemme eller som så fine at dei vert redde for å søle eller ødelegge dei.  Joggedressar fell ikkje i desse kategoriane.

(går guten din verkeleg i skjorte i bhg til dagleg?)

Skrevet

Jeg bor på landet, og her er det heldigvis ikke fokus på slik, og det er ikke noen som bryr seg om hvilke klær eller merker barna har på seg, bare de er hele og rene :) Vi lever livet, og bryr oss ikke om slike uvesentligheter.  Livet er for kort til å bruke energien på slikt. Barna koser seg i sine joggedresser, og er blide og lykkelige. Man blir ikke mer verdt om man får på seg et merkeplagg, det er ikke det som betyr noe. Jeg synes egentlig litt synd på folk som mener disse tingene har stor betydning.

Anonymous poster hash: efc5d...3e8
Skrevet

Kengumamma: Dette er nr 3 ;) HI

Det tror jeg det jeg vil om. Du jobber kanskje 120 %, har dobbeltarbeidende mann, egen gartner, vaktmester og au pair og da?

Herregud Kengumamma, jeg har også tre barn og klarer FIIINT å la de gå i annet enn joggeklær! de har fine gode myke klær fra lindex, tro det eller ei!Og jeg er førskolelærer.!

Anonymous poster hash: 543d2...2f7

Gjest Skofantomet
Skrevet

Litt inspirert av tråden til hun som var lei pyntede barn i bhg, så må jeg si jeg synes det er utrolig stygt med disse forferdelige stygge joggedressene til enhver tid. Joggedresser er forsåvidt greit, men hvorfor må de være så utvasket og i ufasong?

Synes det er søtt med små prinsesser i bhg, so what ? Og gutten min har aldri hatt joggedress i bhg, det brukes kun hjemme. Her brukes kun ordentlige bukser, skjorter og gensere, klær som er behagelig å ha på og leke i. Ikke handler jeg klærne hans i kjedebutikker heller, kjedelig når alle barna har de samme klærne. Klærne hans er til for å brukes og bryr meg da ikke om det kommer en malingsflekk på de, da går de i søpla og jeg kjøper nytt.

Dere som sender barna deres i stygge klær, er dere like sløve med dere selv også?

Skjorter? Du syns det er et praktisk plagg i barnehagen? Nå er det vel strengt tatt ikke om å gjøre å pynte seg for å gå i bhg, vi voksne må nesten se litt mer annstendig ut når vi skal på jobb for å kunne bli tatt seriøst, men et barn? Nei vettu hva. Greit at jeg ikke sender de i stygge joggklær, men hadde aldri brydd meg om jeg så et barn i "stygge" klær, de skal leke, grise og ha det gøy!! Barnehagen er ikke en jævla skjønnhetskonkuranse.

Annonse

Skrevet

Ingen ungar lid over å ha stygge klede før nokon påpeikar det for dei.  Og det er her du og me andre foreldre kjem inn, hi.

Men dei kan bli hemma i leiken av klede som anten er for trange/ubekvemme eller som så fine at dei vert redde for å søle eller ødelegge dei.  Joggedressar fell ikkje i desse kategoriane.

(går guten din verkeleg i skjorte i bhg til dagleg?)

Signerer denne. Og hva slags signal sender du barna dine HI, når du kaster ei ny skjorte bare fordi det har kommet en flekk på den?

Gjest Skofantomet
Skrevet

Jeg synes grå, posete bomullsjoggebukser passer best hjemme men prioriterer helt klart komfort først. Her går gutten mest i fargerike chinos og bomullsbukser og cargobukser i tillegg til myke jeans. Dette er like komfortable bukser som joggis.

Anonymous poster hash: e521f...a90

Såklart, en chinos er like behagelig som en joggebukse. Trodde du ;)

Skrevet

Der var trillinger på avdelingen som alltid var jålet opp i kjoler og strømpebukser. Foreldrene fikk mange spørsmål om de kunne ta på mer funksjonelle klær, men nei, deres barn skulle være fine, foreldrene dreit i at ungene faktisk fikk klumpete dresser pga. kjolene og hadde alt for lite på seg om vinteren fordi foreldrene bare tok med finklær i barnehagen.

Anonymous poster hash: f916f...6fe

Det er det mest tafatte jeg har hørt. Hvorfor tar man på vinterdressen utenpå en kjole? Du sier de hadde kjole og strømpebukse, da tar man av kjolen og har bare strømpebukse inni, ærlig talt... Snakk om å gjøre seg vanskelige.

Anonymous poster hash: b6f83...2bf

Kjole er en ting. Det blir en tull i dressen, men det går fint for mange unger. Strømpebukse er værre. Det gir bare våte, klamme og kalde føtter. Der ungene mine gikk fikk vi grei beskjed ved oppstart om at alle strømpebukser som ungene hadde på i barnehagen kom til å bli klippet føttene av. De fleste lærte etter et par runder med klipping.

Anonymous poster hash: d0644...66a

Skrevet

Jeg synes grå, posete bomullsjoggebukser passer best hjemme men prioriterer helt klart komfort først. Her går gutten mest i fargerike chinos og bomullsbukser og cargobukser i tillegg til myke jeans. Dette er like komfortable bukser som joggis.

Anonymous poster hash: e521f...a90

Såklart, en chinos er like behagelig som en joggebukse. Trodde du ;)

Selvfølgelig. Har du ikke hørt om kosechinos? :D De ungene jeg har sett i chinos kan ikke lene seg frem uten at halve bleierumpa/underbuksa kommer til syne, syns ikke det er så innmari stilig jeg.

Anonymous poster hash: ea34f...cee

Skrevet

Ingenting er vel bedre enn en god joggedress :) F.eks Nike, Adidas og Hummel har både stilige og deilige joggedresser. Skulle egentlig ønske at jeg også kunne ha på en sånn når jeg er på jobb ;)

Anonymous poster hash: c4d61...774
Gjest sussie77
Skrevet

Min gutt går mye med joggebukser. Både i barnehagen og hjemme. Men syntes han er fint kledd for det. En stilig  joggebukse med en fin genser/t-skjorte til kan se bra ut det da. Og den er aldri verken utvasket eller stygg. Han er veldig aktiv, så da er det greit at han har behagelige klær. 

Min datter går stort sett kledd i thigts /strømpebukse med kjole/tunika. Men hun har noen søte joggebukser. Og med en søt og fin overdel blir det ganske så bra. Ingen problem å kle barna praktisk samtidig som det ser bra ut :)

Skrevet

Der var trillinger på avdelingen som alltid var jålet opp i kjoler og strømpebukser. Foreldrene fikk mange spørsmål om de kunne ta på mer funksjonelle klær, men nei, deres barn skulle være fine, foreldrene dreit i at ungene faktisk fikk klumpete dresser pga. kjolene og hadde alt for lite på seg om vinteren fordi foreldrene bare tok med finklær i barnehagen.

Det er det mest tafatte jeg har hørt. Hvorfor tar man på vinterdressen utenpå en kjole? Du sier de hadde kjole og strømpebukse, da tar man av kjolen og har bare strømpebukse inni, ærlig talt... Snakk om å gjøre seg vanskelige.

Kjole er en ting. Det blir en tull i dressen, men det går fint for mange unger. Strømpebukse er værre. Det gir bare våte, klamme og kalde føtter. Der ungene mine gikk fikk vi grei beskjed ved oppstart om at alle strømpebukser som ungene hadde på i barnehagen kom til å bli klippet føttene av. De fleste lærte etter et par runder med klipping.

Skrev lenger oppe ang dette.

De tok på dress for å statuere eksempel siden foreldrene ikke tok med skrikkelig med klær. Kun kjole og strømpebukse - med det resultat at de kunne IKKE ta av kjolen, for da gikk barna nakne på overkroppen, eller bare med en tynn trøye.

Ble tatt opp på diverse foreldremøter dette uten bedring.

Skrev litt mer i tidligere avsnitt, husker ikke alt ordrett.

Annonse

Skrevet

Folk har forskjellig smak også HI. For meg ville det vært helt GRØSS og kle sønnen min i skjorte og chinos, kunne virkelig ikke falt meg inn. Synes ikke det ser pent ut i det hele tatt og dessuten er det bedre å leke i en joggebukse med t-skjorte til.

Sønnen min går nesten alltid i joggebukser i bhg, men de er ikke hullete, utvasket eller fire nummer for små. Med en kul t-skjorte/tynn genser til synes jeg han ser veldig kul ut!

Skrevet

Herregud, stakkars barn som blir dollet opp. Stakkars barn som -ikke- blir pyntet. Stakkars barn som må spise matpakke. Stakkars barn som kun får økologisk, selvdyrket mat. Stakkars barn som må disiplineres, stakkars barn som ikke disiplineres. Stakkars barn som løper rundt, stakkars barn som sitter stille. Stakkars...stakkars...stakkars....stakkars barn som helt sikkert er traumatisert for livet.

Det er vel dere det egentlig er synd på.

Skrevet

Når jeg så overskriften så visste jeg at dette var et innlegg som kom i kjølevannet av det innlegget hvor ei var lei av overpyntede barn i bhg....

Jeg visste at enten så var dette innlegget skrevet som trolling..eller av ei med lite å fylle tiden sin med og som har mer penger enn hva hun har godt av...

Uansett er mitt svar;

*Gjesp*

Skrevet

Mi går i joggebukse utan å synes det minste synd i seg sjølv..

Skrevet

Så lenge klærne i utgangspunktet er rent og helt ser jeg ikke problemet. Om tøyet ikke matcher, er siste skrik osv har vel det ingenting å si for barnet. Det viktigste er at barna har klær, og nok klær etter årstidene, eller at de har med ekstra tøy hvis det skjer uhell

Hvis foreldrene vil pynte barna, eller la de gå i joggebukser er vel det opp til foreldrene. Ikke forstår jeg hvorfor andre foreldre føler de har rett til å kritisere det barna har på seg heller, for meg høres dette ut som fritidsproblemer hos foreldrene.

Skrevet

sende barna i joggebukser og cubusklær er overgrep. det stigmatiserer og skaper tapere før livet har begynt ordentlig. foreldrene må skjerpe seg

Anonymous poster hash: c35e8...9d6
Skrevet

Litt inspirert av tråden til hun som var lei pyntede barn i bhg, så må jeg si jeg synes det er utrolig stygt med disse forferdelige stygge joggedressene til enhver tid. Joggedresser er forsåvidt greit, men hvorfor må de være så utvasket og i ufasong?

Synes det er søtt med små prinsesser i bhg, so what ? Og gutten min har aldri hatt joggedress i bhg, det brukes kun hjemme. Her brukes kun ordentlige bukser, skjorter og gensere, klær som er behagelig å ha på og leke i. Ikke handler jeg klærne hans i kjedebutikker heller, kjedelig når alle barna har de samme klærne. Klærne hans er til for å brukes og bryr meg da ikke om det kommer en malingsflekk på de, da går de i søpla og jeg kjøper nytt.

Dere som sender barna deres i stygge klær, er dere like sløve med dere selv også?

Ja, og de som er fattige og ikke har råd til brød, de kan jo bare spise kake, eller hva?

Tøysejente! ;)

Anonymous poster hash: 4669a...a8c

Skrevet

Det viktigste er at klærne er rene, hele og er praktiske. Jeg kan godt pynte jenta mi av og til i bhg, men andre dager har ho kanskje en vanlig tights og genser. Jeg går selv med helt vanlige klær og er ikke stivpyntet til hverdags.

Skrevet

Det hørtes da virkelig ut som en en "normal" bhg. Da hadde de fint måttet erstatte de også!!!

Skrevet

Nå forstår jeg plutselig mye mer av hvorfor jenta mi har vært så stresset med påkledningen før barnehagen! Hun har en enorm usikkerhet når hun skal i barnehagen pga klærne, og vil ha på seg pynteklær. Hun er redd barna skal synes hun ikke er fin nok og ikke vil leke med henne. Jeg mener såklart at barnehagen er et sted man drar til for å leke og kose seg, IKKE for å tenke på hvilke klær de andre bruker. Vi har hatt samtaler i barnehagen om dette, og det har blitt et tema. Jeg skjønner jo nå at mye av denne negative holdningen noen av barna har må komme fra foreldrene, som etter hva jeg leser her henger seg opp i hva andres barn har på seg! Helt uakseptabelt og fullstendig nødvendig! Barn får med seg slike ting, og tar det med seg videre..... Spiller det noen rolle om noen har på seg slitt joggedress eller tights og tunika?

Anonymous poster hash: 71e32...159

Skrevet

Da jeg gikk i videregående skole var det snakk om mobbing på videregående skolen bare. Altså, det var ikke så vanlig med mobbing i barneskolen. Nå er det nesten mobbing i barnehagen!!! stakkars barn! Barnehagen er jo plass der barna går for å leke!!!

Anonymous poster hash: 93dee...ac8
Skrevet

Har du noen linker til klærne barnet ditt bruker HI? Jeg er også lei av joggeklær på guttene mine, men syns det er vanskelig å finne klær som er både funksjonelle og pene samtidig.

Jeg er ikke hi, men anbefaler canvasbuksa til Meandi til både store og små gutter. De er helt supre!

Sweatjakkene er også forresten.

Anonymous poster hash: f932d...29a

Ser ut som den bare finnes i brunt  :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...