Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Litt inspirert av tråden til hun som var lei pyntede barn i bhg, så må jeg si jeg synes det er utrolig stygt med disse forferdelige stygge joggedressene til enhver tid. Joggedresser er forsåvidt greit, men hvorfor må de være så utvasket og i ufasong? Synes det er søtt med små prinsesser i bhg, so what ? Og gutten min har aldri hatt joggedress i bhg, det brukes kun hjemme. Her brukes kun ordentlige bukser, skjorter og gensere, klær som er behagelig å ha på og leke i. Ikke handler jeg klærne hans i kjedebutikker heller, kjedelig når alle barna har de samme klærne. Klærne hans er til for å brukes og bryr meg da ikke om det kommer en malingsflekk på de, da går de i søpla og jeg kjøper nytt. Dere som sender barna deres i stygge klær, er dere like sløve med dere selv også? Anonymous poster hash: c99db...c1c
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Har ikke du noe annet å tenke på enn hva andre barn har på seg? Barnet mitt går ikke med skittent tøy, men her prioriteres at barnet skal være elsket, føle seg trygge og få omsorg og alt det et barn trenger for å ha et godt liv. Anonymous poster hash: d25ac...e41
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #3 Skrevet 4. september 2013 Jeg sender mitt barn i de klærne JEG mener passer seg best for barnehagen. Han kan fint gå i ei slitt joggebukse hvis de skal være ute hele dagen eller de skal male/ tegne og han likevel kommer hjem full i flekker. Har en 5 åring som SITTER i sandkassen, så da ser jeg ikke poenget med å sende han i ny bukse. Men selv om joggebuksa er slitt, så er den hel, aldri sendt han med hullete klær. Som skifteklær har han både "pene" klær og mer slitte klær. De i barnehagen er veldig flinke når det må skiftes å velge klær som da passer videre til de aktivitetene de skal gjøre. Men han kan like gjerne gå pent kledd - som i dag - da han har skjortegenser fra Levis og baggy dongribukse. Tøff fleezejakke og caps - alt passer sammen. Hva andre mener og går i bryr meg ikke. Der var trillinger på avdelingen som alltid var jålet opp i kjoler og strømpebukser. Foreldrene fikk mange spørsmål om de kunne ta på mer funksjonelle klær, men nei, deres barn skulle være fine, foreldrene dreit i at ungene faktisk fikk klumpete dresser pga. kjolene og hadde alt for lite på seg om vinteren fordi foreldrene bare tok med finklær i barnehagen. Anonymous poster hash: f916f...6fe
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #5 Skrevet 4. september 2013 Både gutten og jenta mi elsker å gå i joggedress i barnehagen, og blir rasende hvis jeg prøver å ta på dem noe annet. Men nå har jeg robuste, tøffe og aktive barn da, ikke små pyntedukker. Tror ikke de kommer til å få varige mén skal jeg være helt ærlig. Anonymous poster hash: 01d76...3b0
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Haha... stakkars barn? Mitt barn kunne ikke brydd seg mindre. Og kjedelig når alle går i det samme? Her går de fleste i Janus ullundertøy hele vinteren fordi de har kjøpt det på medlemskupp på Coop. Ingen her som syns det gør noe, barna synes tvert imot det er kjempemorsomt å ha like klær. Men noe skal man jo irritere seg over. Anonymous poster hash: 440a7...207
Ileus Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 Skjønner ikke de som dender små unger i barnehagen med stive dongeribukser, ungene klarer jo nesten ikke å bevege seg. Da er det mye bedre med mykt utvaska tøy.
Elsker livet Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 Har du noen linker til klærne barnet ditt bruker HI? Jeg er også lei av joggeklær på guttene mine, men syns det er vanskelig å finne klær som er både funksjonelle og pene samtidig.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #9 Skrevet 4. september 2013 Det finnes en mellomting da.. Jeg personlig synes det er ubehagelig å klatre, gå i skogen, ake, dra på hoppeloppeland eller andre ting der man skal bruke kroppen og være tøyelig i jeans- så jeg bruker som regel joggebukse eller treningsbukse når jeg skal gjøre sånne ting. Barn i barnehagen er jo veldig aktive og bruker kroppen sin mye. Har jobbet i barnehage i 3 år og vet hvor mye de styrer og holder på. Å ha på seg stramme jeans og skjorte kan jo ikke være særlig behagelig når man skal gjøre sånne ting. Men man må jo ikke gå med slitte, møkkete klær alikevel. Det at du ikke handler i kjedebutikker fordi du ikke vil at han skal ha på seg det samme som de andre er for meg veldig spesielt, men alle har ikke ressurser til å handle merkeklær til småunger som vokser ut av det eller som blir kastet når det kommer en flekk på noe. Hadde ett barn i barnehagen jeg jobbet i som bare gikk i merkeklær, stive bukser og skjorter - og de aller fleste synes det var mer tullete enn de som kom i arveklær fra storebror/søster. Hver sin smak! Anonymous poster hash: 462bd...bf5
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #10 Skrevet 4. september 2013 Dette er jo en debatt vi kan føye inn under vi-kommer-aldri-til-å-bli-enige debatthylla. Hadetpåbadet. Anonymous poster hash: fa5cc...3d9
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #11 Skrevet 4. september 2013 Nei jeg sender mitt barn med dress av silke. Husk spesial syd. Er så lei at barnehagen ødelegger bodyane til mitt barn. Mitt barn slever og sleveklut river han av men dei kan jo ikkje gå på vakt pga slevekluten. Men når det er så vikig og dolle opp barnet får jeg kjøpe 5 bodyer i veka for at HI skal vere nøyd. Pimpernelle HI. Eller du har det vel det ordet bak ryggen din av andre. Nei der kommer Pmpernelle. Anonymous poster hash: 94155...da5
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #12 Skrevet 4. september 2013 Mine barn har aldri eid en joggedress. Eneste som ligner litt er flees, bukse og jakke. Ikke de tykke men passe tynne. Minsta har noen gensere som er helt utvaska, og de er igrunn litt små. Men får mor lov å kaste de eller legge de vekk? Nei, for det er favorittene som skal brukes så lenge de ikke er til vask.så om andre syns de er fæle får de mene det, for her skal hun nemlig ha de på seg. Jeg har ingen dolle berter, de går i det de vil. De har sine egene stiler, og kler seg etter været. Syns det er supert de har funnet sine stiler. Anonymous poster hash: f7bdb...23b
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #13 Skrevet 4. september 2013 Hvorfor er det bedre å ha på joggedress hjemme enn i barnehagen? Den blir vel ikke penere eller mer anvennlig når dere kommer hjem? Anonymous poster hash: d0644...66a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #14 Skrevet 4. september 2013 Du må jo være passe dum, du. Gutten min får i slitne og mindre slitne joggedresser året rundt. De er så behagelige å hå på.Små barn enser ikke hvordan klærne ser ut med mindre mor og far påpeker det. Velger klær etter hvordan strikket er i livet, at de ikke strammer, er myke, varme, lett å bevege seg i og gode å ha på. Der scorer ulltøy og slitne joggedresser best.Kommer det en liten flekk på, så kommer det en liten flekk på. Det er nå en gang slik at klærne er like behagelige, gode, varme og myke med eller uten en malingsflekk.Det du driver med er dårlig for miljøet og skaper kun en dårlig holdning ovenfor barna dine når det kommer til å bare kaste fint brukende klær.Og ja, jeg trenger ikke splitter nye klær, og jeg kaster svært sjeldent klær. Er glad i å kle meg pent og alltid være ren, men så har ikke jeg samme standaren når det kommer til å skulle kle meg like behagelig som sønnen min.Sorry, denne taper du heftig. Anonymous poster hash: 04ae7...036
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #15 Skrevet 4. september 2013 Tviler sterkt på at barna bryr seg. Anonymous poster hash: b8c27...278
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #16 Skrevet 4. september 2013 Der var trillinger på avdelingen som alltid var jålet opp i kjoler og strømpebukser. Foreldrene fikk mange spørsmål om de kunne ta på mer funksjonelle klær, men nei, deres barn skulle være fine, foreldrene dreit i at ungene faktisk fikk klumpete dresser pga. kjolene og hadde alt for lite på seg om vinteren fordi foreldrene bare tok med finklær i barnehagen. Anonymous poster hash: f916f...6fe Det er det mest tafatte jeg har hørt. Hvorfor tar man på vinterdressen utenpå en kjole? Du sier de hadde kjole og strømpebukse, da tar man av kjolen og har bare strømpebukse inni, ærlig talt... Snakk om å gjøre seg vanskelige. Anonymous poster hash: b6f83...2bf
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #17 Skrevet 4. september 2013 Mine klatermus av noen jenter bruker stort sett bare joggebukser i barnehagen, siden de faktisk tilbringer mesteparten av tiden sin på å være i aktivitet - ute og inne, og som oftest i sammenhenger som tilsier at de blir skitne. Lite praktisk å fly rundt i stilige kjoler eller trange dongeribukser. Med det aktivitetsnivået tar det heller ikke lang tid før den nye buksa ser ganske brukt ut, men jeg kjøper virkelig ikke nye i utide bare fordi den gamle ser slitt og utvasket ut, men ellers er hel og funksjonell. Hjemme brukes klær som ser litt mer ordentlig ut. Anonymous poster hash: 9dee9...8c2
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #18 Skrevet 4. september 2013 Der var trillinger på avdelingen som alltid var jålet opp i kjoler og strømpebukser. Foreldrene fikk mange spørsmål om de kunne ta på mer funksjonelle klær, men nei, deres barn skulle være fine, foreldrene dreit i at ungene faktisk fikk klumpete dresser pga. kjolene og hadde alt for lite på seg om vinteren fordi foreldrene bare tok med finklær i barnehagen. Anonymous poster hash: f916f...6fe Det er det mest tafatte jeg har hørt. Hvorfor tar man på vinterdressen utenpå en kjole? Du sier de hadde kjole og strømpebukse, da tar man av kjolen og har bare strømpebukse inni, ærlig talt... Snakk om å gjøre seg vanskelige. Anonymous poster hash: b6f83...2bf Det var vel litt for å få foreldre til å skjønne at kjole ikke alltid egner seg i barnehagen. Om de gjorde det hver dag aner ikke jeg, men det gjorde det for å statuere eksempel. Og når kun barnet har kjole og strømpebukse, skal hun da gå naken på overkroppen fordi foreldre IKKE tar noe på under kjolen? Eller har med en genser eller jakke å ha på i stedet. Dette vet jeg, fordi det ble tatt opp på diverse foreldremøter. Jeg har IKKE kledd av barna for å sjekke. Anonymous poster hash: f916f...6fe
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #19 Skrevet 4. september 2013 Nei HI, jeg bruker ikke slitt joggebukse ute selv, men så pleier jeg heller ikke å rulle rundt i søla, sandkassen, klatre på fjell osv. Merkelig sammenligning. Jeg kler barna etter forholdene, ikke for at de skal se ut som små pyntedukker. Her bruker begge jentene mye arveklær, synes det høres både upraktisk og unødvendig kostbart ut å skulle bruke finstasen i barnehagen. Anonymous poster hash: 6d310...6ff
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #20 Skrevet 4. september 2013 Ja huff og huff. Ille gæli med joggebukse gitt. Anonymous poster hash: 1d790...eed
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #21 Skrevet 4. september 2013 Har du noen linker til klærne barnet ditt bruker HI? Jeg er også lei av joggeklær på guttene mine, men syns det er vanskelig å finne klær som er både funksjonelle og pene samtidig. Jeg er ikke hi, men anbefaler canvasbuksa til Meandi til både store og små gutter. De er helt supre! Sweatjakkene er også forresten. Anonymous poster hash: f932d...29a
kiki1980 Skrevet 4. september 2013 #22 Skrevet 4. september 2013 joggedress rocks! anytime, all the time! forige vinter så jeg ett stakkars lite barn kledd i jeans og fancy støvler som kunne ikke gå opp trappa fordi jeansen var for stram. Det stakkars barnet kunne ikke bøye knær! jeg tror det grenser med bekymringsmelding til barnevernet!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #23 Skrevet 4. september 2013 Jenta mi lever i tights og genser eller onepieces i bhg, det er komfortabelt og funksjonelt, hjemme derimot bruker vi mye merkeklær men aldri i verden om jeg ville sendt henne i bhg med det på, jeg driter ikke penger men har råd til å unne jenta vår fine kvalitetsklær. Her går det mye i vossatassar sitt merke i bhg, det er gull verdt og slitesterkt i morsommer farger og mønstere, ellers er det nameit, ellos, lindex, hm og cubus i bodyer, gensere, tights, strøpebukser og bukser som brukes i bhg. Hjemme har vi alt fra pomp de lux, cinnamongirl, gant, ayanaya, noanoa osv. Anonymous poster hash: 4a2c5...846
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #24 Skrevet 4. september 2013 Jeg synes grå, posete bomullsjoggebukser passer best hjemme men prioriterer helt klart komfort først. Her går gutten mest i fargerike chinos og bomullsbukser og cargobukser i tillegg til myke jeans. Dette er like komfortable bukser som joggis. Anonymous poster hash: e521f...a90
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #25 Skrevet 4. september 2013 Her er det delte meninger: noen mener at man skal ha de beste/fineste klærne i barnehagen,mens andre mener at man skal bruke de beste/fineste klærne hjemme. Jeg synes det er trivelig at barna ser greie ut i barnehagen, og ikke må gå i slitte stygge klær bare fordi det er barnehageklær. Hva er poenget med å ikke bruke vanlige finr klær i barnehagen? Og da snakker jeg om freshe Lindexklær, og ikke merkeklær. De som bryr seg om hvordan barna går kledd bryr seg om barna sine vil jeg påstå. Omsorg her også... Anonymous poster hash: 543d2...2f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå