Gå til innhold

Dere som er innenfor termin eller har født før..

Anbefalte innlegg

Har dere fått noen gode tips og råd av jordmor? Hva oppfordrer jordmoren deres til å bruke den siste tiden til?

Nå er det nemlig min tur til å sitte hjemme og bare være utålmodig.. Termin i dag. Jeg har slitt litt med bekkenet de siste ukene, så jordmoren ber meg bare bruke dagene til hvile og samle krefter når 3åringen er i bhg. Men jeg vil gjerne føde før helga, jeg! :) Ungen kommer vel ikke noe lengre ned i bekkenet av å bare ligge på sofaen hele dagen..? Forrig gang var jeg sprek nok til å gå daglige turer helt frem til fødsel. Er i gang med noen av kjærringråda da.. *Kjeder meg*

Fortsetter under...

Ting jeg har prøvd hittil......

Hadde termin 2.sep.....

* Masse sex....- har ikke hjulpet foreløbid

* Hopping i trapper

* Klippet gresset

* Vasket bilen

Her går det i seier og repriser....

Baby er super våken om natten, så sover ikke noe særlig mer en noen timer av gangen, blir laaaaaaange dager.  :huh:

Der er jeg faktisk veldig heldig! Jeg har en dopause om natten, men sover ellers som en sten! Slik var det IKKE sist! Så nyter den biten, før det er på'n igjen med nattamming..

Flere anbefaler å stimulere brystvortene. Noen som har erfaring med det?

Vi prøvde i 9 mnd før denne spira satt og nå etter 9 mnds graviditet, så føles det ut som at jeg har vært og kommer til være gravid for alltid.. *Tålmodighetsprøve!!*

Er ikke kroppen klar er det ikke mye man kan gjøre. Er 4 uker til termin med nr 3 og har ikke tenkt til å gjøre noen forsøk på å sette i gang noe. Det beste man kan håpe på er maserier og sterke kynnere, og det er mest bare slitsomt.

Som føestegangs var jeg moden og med 2 cm åpning 2 uker før fødsel. Ble strippet og det førte ikke til noe som helst. Lang, laaaaaaaaang latensfase. ...

Med nr to forsøkte jeg modningsakupunltur. Hjalp heller ikke. Likt forløp som fødsel 1. Begge fødsler startet 2 dager etter termin.

Jeg er 4 dager over termin, og det eneste jeg har prøvd er sex. Hvorfor? Fordi det er mest logisk, med tanke på at det hormonet i sperm er også i forbindelse med igangsettelse.

Aktiviteter som husabried, gåturer, "hopp og sprett" har jeg ingen tro på, og hvorfor ønske seg kynnere og en sliten kropp? Om kroppen ikke er klar så skjer det ikke uansett. selv har jeg hatt modnings/maserier i snart 2 uker, og det har stoppet opp gang på gang. Jeg tar det dermed som et tegn på at om kroppen ikke er klar så kan man gjøre alt av aktiviteter uten at det hjelper. 

så...jeg fortsetter med litt sengeaktivitet, og så sover jeg resten. Riene kommer når de kommer :)

Ja, er nok det beste for kroppen å være tålmodig.. For min sliter jeg litt med å slappe av mtp at hun er estimert til å veie 4300g nå. Skal til jordmor imorgen. Satser på at hun kan få meg til å slappe av, for stress setter iallfall ikke igang fødsel..

Annonse

Gjest isimagen

Ja, er nok det beste for kroppen å være tålmodig.. For min sliter jeg litt med å slappe av mtp at hun er estimert til å veie 4300g nå. Skal til jordmor imorgen. Satser på at hun kan få meg til å slappe av, for stress setter iallfall ikke igang fødsel..

Ikke stol på vektestimeringen. Den kan være helt feil, så ikke la deg skremme.

Jeg har 11 uker igjen, men er 50% sykmeldt og har derfor mye tid hjemme. Prøver å mentalt forberede meg på fødsel, ser for meg hvordan jeg klarer å slappe godt av/døse av mellom hver rie. Det funka dødsbra ved forrige fødsel, så har samme strategi nå. Også ser jeg på Jordmødrene sesong 2. Får veldig Feel good-følelse av den serien, og spesielt hjemmefødslene som er så rolige og flotte.

Og jeg er ikke noen alternativ "hjemmefødsel med røkelse og batikk"-dame altså. Kjører bare på med det som funker for meg :-) Skal føde på ABC.

Gjest isimagen

Har dere fått noen gode tips og råd av jordmor? Hva oppfordrer jordmoren deres til å bruke den siste tiden til?

Nå er det nemlig min tur til å sitte hjemme og bare være utålmodig.. Termin i dag. Jeg har slitt litt med bekkenet de siste ukene, så jordmoren ber meg bare bruke dagene til hvile og samle krefter når 3åringen er i bhg. Men jeg vil gjerne føde før helga, jeg! :) Ungen kommer vel ikke noe lengre ned i bekkenet av å bare ligge på sofaen hele dagen..? Forrig gang var jeg sprek nok til å gå daglige turer helt frem til fødsel. Er i gang med noen av kjærringråda da.. *Kjeder meg*

Strikk til babyen? Pickles.no har masse fine og enkle mønstre og garn.

Jeg fikk beskjed om å ta det med ro og ta en kjapp omgang i høyet med mannfolket om lysten skulle komme snikende :P 

hadde oss en kveld jeg endelig hadde ork, to dager senere gikk vannet og 3 dager etter det kom jentungen ut..

Jeg har faktisk funnet noe jeg vil strikke til eldste! Dette er uansett et greit prosjekt å ha når høsten kommer for fullt etter fødsel også..

Gjest isimagen

Jeg har faktisk funnet noe jeg vil strikke til eldste! Dette er uansett et greit prosjekt å ha når høsten kommer for fullt etter fødsel også..

Så bra! Hva da? :-) Har strikket mye av mønstrene deres.

Så bra! Hva da? :-) Har strikket mye av mønstrene deres.

Jeg har funnet en oppskrift på en hobbyblogg, men tenker å prøve ut en av tunikaene som neste prosjekt! :) Jeg er litt nybegynner, så likte at oppskriftene var delt opp etter nivå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...