Gå til innhold

Hjemmestudenter;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter dere faktisk å jobber hele dagen med skolearbeidet, tilsvarende en skoledag?

Eller er dette bare ett mer akseptert ord enn hjemmeværende?

Anonymous poster hash: 43dd7...089
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo helt an på hva en studerer da!

Jeg har selv tatt siste året med master hjemmefra, da var jeg alenemor og i permisjon med baby. Leste hver gang jeg hadde et ledig øyeblikk, men det var travelt og absolutt ikke noe hvilemodus.

Nå er jeg i full jobb, og tar 2 forskjellige studier på hver 30 studiepoeng frem til jul. De er på bachelornivå, lagt opp som nettstudier og egentlig ganske lette.Hadde jeg bare hatt en av disse og ikke vært i jobb hadde jeg ihvertfall hatt plenty med tid til å se Dr.Phil i tillegg;)

Anonymous poster hash: ecd36...000
Skrevet

Jeg er hjemmestudent og barnet mitt går i bhg. Jeg har sektorer i løpet av dagen hvor jeg jobber strukturert men aldri mer enn 45min i strekk og med en halvtimes pause som jeg gjør ting hvor jeg ikke bruker hodet for å koble av (må ha en viss struktur for å ikke bli lei og for å faktisk få gjort unna det som må gjøres).

Henter jenta mi i bhg kl 14, og så jobber jeg litt på kveldstid etter ungen er lagt og da hjelper mannen meg med quiz om fagtemaet osv. Noen dager er jeg på skolen å har forelesninger men det er bare på spesielle temadager og eksamener eller hvis jeg har behov for studiegruppe.

Viil si at man er ikke hjemmestudent om man ikke har skole å gjøre, om man bruker det som unnskyldning så dem om det.

Jeg som har skrevet i de andre trådene i kveld om hjemmestudent.

Anonymous poster hash: f4493...5eb
Skrevet

Du er jo ikke "hjemmeværende" hvis du studerer for du er jo faktisk nødt til å lese, skrive oppgaver, møte når det er undervisning, følge seminarer på nettet og ta eksamen, og ikke minst, ha det hengende over deg til enhver tid. Jeg tok 60stp med to babyer hjemme det året jeg hadde krav på permisjon, det var grusomt travelt. Nå går de i barnehagen og jeg leser ikke hver dag. Men jeg er student for det. Men tenker å begynne jobbe litt i tillegg fordi det blir litt for lite press. Vanskelig å strukturere seg!

Anonymous poster hash: eaef8...09f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...