Gå til innhold

Den Store Barnedåpen (and all that jazz ...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

De så skikkelig gode ut!! Må få høre om de smakte like godt som det så ut som . Og om det var vanskelig å lage...

Anonymous poster hash: 94508...6cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Coiffe=Kyse, bruk norsk når du kan...

Anonymous poster hash: 16266...f84

Skrevet

Jada, jeg vet at coiffe er kyse eller lue på fransk - jeg kommet faktisk fra et møblert hjem ;)

(Vi har både druesaks og klavér).

Jeg har alltid lært at en litt stor hårpynt som minner om en liten hatt, men som ikke er en liten hatt likevel kalles en "coiffe".

Jeg er rimelig sikker på at det ikke finnes et godt norsk ord for "en litt stor hårpynt som minner om en liten hatt, men som ikke er en liten hatt likevel" :D

Dessuten er "coiffe" et morsomt ord som jeg blir glad av å si. Prøv selv: se deg i speilet og si "coiffe" mange ganger etterhverandre :D

Skrevet

Ikke for å kverulere(og om mine barn hadde blitt døpt og jeg ikke hadde bunad, kunne jeg sikkert brukt en coiffe selv), men ellers så sier vi musserende i Norge, ikke mussérende.. Og for den sakens skyld så ville vi stavet bobbliss bobliss, også, om det hadde vært et ordentlig ord.. Jeg synes ellers det høres fint ut, jeg ville nok også styrt unna Panduro for bordkort. Sløyfer på lys og slikt er liksom ikke helt min greie. Linservietter, linduk, sølvstaker og hvite lys, derimot;-) Hilsen hun som også er vokst opp med druesaks..

Anonymous poster hash: 28e94...e91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...