Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Hei. Vi bor ganske langt ute på landet, jeg jobber nå i et stort firma inne i byen og bruker minst 70 minutter på kjøring til jobb, og 50 min hjem igjen pga mindre kø. Er veldig lei denne kjøringen. Det jeg er nå tjener jeg ganske greit. Men, så her ute har vi en litt liten dagligvarebutikk, jeg har nå fått tilbud om jobb der. Dette vil si at jeg kan gå til bhg med guttene, og derfra tar det meg to minutters gange til jobb. Jeg har jobbet i butikk før,meg synes det er helt greit. Jeg vil i hovedsak ha ansvar for frukt og grønt, fyrs og kjøl. Så nå lurer jeg på hvilke lønn jeg kan forvente meg?? Glemte jo selvsagt å spørre, men hva sånn cirka ligger dere på, dere som jobber 100% i en dagligvare? Har ikke råd til å gå så altfor mye ned, men steike det hadde vært deilig!! Anonymous poster hash: 22604...08d
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Jeg har 178,19 kr timen, og tillegg for ubekvem arbeidstid på kveld og helg. Det er litt over tarifflønn. Om du skal ha ansvaret for en avdeling bør du kunne forvente tarifflønn pluss et ansvarstillegg. Her ser du tariffen: http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=696 Anonymous poster hash: 94396...3ac
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Når du regner ut hvor mye du evt kan gå ned i lønn, ta med det du sparer i bensin og evt bompenger, og kanskje dere kan klare dere med en bil nå (hvis du har mann og dere har to biler i dag), det gjør veldig mye med hele regnestykke. Og det å slippe så lang reisevei, syns jeg også teller mye, men den tiden hjelper deg jo ikke å betale regningene, så det blir jo bare en ting som kan vurderes i tillegg... Anonymous poster hash: ed968...18a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Takk for svar:) ja vi har to biler, jobben min dekker bompenger og bensin, bompengeregning går rett til de og jeg har bensinkort. Men klart, vi betaler jo på to billån, to bilforsikringen og service m.m. Jeg tror nesten bare vi må fikse det, det hadde vært utrolig godt å få mye mer tid med ungene. Men så er det jo lørdagsjobbing da, slipper kvelder, men 1-2 lørdager i måneden, han skulle se litt på det... Men jeg kommer jo til å få mye bedre tid både morgen og ettermiddag, det er jo verdt mer enn alt annet! Anonymous poster hash: 22604...08d
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Pass på å få skriftlig hvor mange lørdager du skal jobbe og hvor ofte du skal jobbe kveld, sånn at du ikke plutselig ender opp med å jobbe nesten bare kvelder, da hjelper det ikke at du slipper å reise... Og jeg ville stått på mye for å ha kun 1 lørdag i måneden, for lørdagsjobbing er ikke gøy med barn. Jeg jobber annenhver lørdag og jeg går glipp av veldig mye av fritidsaktivitetene til barna mine og vi trenger en del hjelp av besteforeldre sånn at pappaen kan være med eldste mens noen andre passer yngste (eller motsatt). Anonymous poster hash: ed968...18a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå