Gå til innhold

Tråden for oss med barn som ikke vil slutte med nattpupp ;)

November-spire-79

Anbefalte innlegg

snupp er 5 mnd. nå er jeg så lei av å måtte amme henne i søvn, så to kvelder på rad har jeg gitt pupp i senga..siden hun er så nysgjerrig, klarer hun ikke og sovne siden storebror skravler i vei utenfor til tv og pappa. Det har gitt meg motivasjon til å legge henne våken..det har tatt lit tid, jeg har lagt henne ned, gitt smokk og kos/klut, dyne godt over(den sparkes bort selvsagt) og gått ut av rommet. Så inn for å gjøre alt over igjen, hun ligger jo bare der men må jo ofte rette henne på plass. Har ikke sett på klokken, da jeg føler det bare gir mer stress for meg selv at hun sovner sent. Men tror ikke det har tatt lenger enn en time.

Krysser fingrene igjen for i kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

snupp er 5 mnd. nå er jeg så lei av å måtte amme henne i søvn, så to kvelder på rad har jeg gitt pupp i senga..siden hun er så nysgjerrig, klarer hun ikke og sovne siden storebror skravler i vei utenfor til tv og pappa. Det har gitt meg motivasjon til å legge henne våken..det har tatt lit tid, jeg har lagt henne ned, gitt smokk og kos/klut, dyne godt over(den sparkes bort selvsagt) og gått ut av rommet. Så inn for å gjøre alt over igjen, hun ligger jo bare der men må jo ofte rette henne på plass. Har ikke sett på klokken, da jeg føler det bare gir mer stress for meg selv at hun sovner sent. Men tror ikke det har tatt lenger enn en time.

Anbefaler deg å bruke sovepose på henne :-) Begge mine gutter har sparket av seg dyna/dratt dyna over hodet fra de var noen få uker gamle. Med sovepose er de alltid varme og gode, og jeg slipper å bekymre meg for at de ligger iskalde eller med dyna over fjeset. Ikke hemmer posen bevegelsene noe særlig heller, storebror klarte fint å reise seg opp i posen fra han var 8 mnd gammel <3 Vi har denne:

http://www.mimmis.no/produkt/3205-bambino-merino-ullsovepose-gra.aspx

Ekstra kjekt er glidelåsen som går hele veien rundt. Kjekt mtp evt bleieskift eller lufting :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å bruke sovepose på henne :-) Begge mine gutter har sparket av seg dyna/dratt dyna over hodet fra de var noen få uker gamle. Med sovepose er de alltid varme og gode, og jeg slipper å bekymre meg for at de ligger iskalde eller med dyna over fjeset. Ikke hemmer posen bevegelsene noe særlig heller, storebror klarte fint å reise seg opp i posen fra han var 8 mnd gammel <3 Vi har denne:

http://www.mimmis.no/produkt/3205-bambino-merino-ullsovepose-gra.aspx

Ekstra kjekt er glidelåsen som går hele veien rundt. Kjekt mtp evt bleieskift eller lufting :-)

Mine gutter har også bodd i soveposer til rundt halvannetårsalder i hvert fall. Har hatt litt mindre elegante versjoner fra HM. Ikea har også tror jeg, og babyutstyrsbutikker selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk vi nettopp 100 % over fra pupp til flaske (fullpumping). Så i går ble det kun flaske (og fast føde) på lillebror på 5 1/2 mnd. Han våknet 4-5 ganger for pupp hver natt, altså annenhver time.. Og dette er en stor fullbåren gutt som nå veier over 8 kilo ^_^ Så tydelig at det var en lei uvane for ham også! Som sagt i går var det bare flaske (Tommee Tippee), han har vært dårlig på å ta flaske men i går gikk det mye bedre da puppen uansett aldri kom. Og han sovnet kl 19:40, våknet kl 01 (!!), fikk morsmelk på flaske av pappaen og sov til 05:40 :lol:  :lol: Så deilig med en skravlende blid og uthvilt gutt, måtte det fortsette!! Her gikk pappaen ut i permisjon på mandagen så det har hjulpet mye med flasketilvenningen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å jobbe igjen og jeg jobber natt. Gruet meg VELDIG til dette da lilleskatten våknet både 3 og 4 ganger pr natt. Og pupp var det eneste som funket. Må jo også innrømme at selv om jeg har vært skikkelig sliten og er det ennå, så har jeg storkost meg med våre nattlige kosestunder.

Men nå i natt måtte jeg på jobb og pappa'n skulle ta over. Jeg gikk og tenkte på de hele natten og bekymret meg og lurte på hvordan det gikk med de to hjemme. Glemte vel halvparten av det jeg skulle gjort på jobben :P

Kommer hjem og venter å se en utslitt pappa og villig til å la han sove et par timer før jeg tok over senga. Og det som møter meg et to smilende og opplagte gutter klare for dagen. Lillegullet hadde kun våknet en gang og da nektet å ta mme pappa'n tilbød han og lagt seg til å sove videre.

Våknet blid og fornøyd kl 7.10 og har ellers i dag kost seg med sin far og søsken. Så i natt senker jeg skuldrene og fokuserer mer på det jeg skal gjøre på jobben :)

Så min anbefalling blir derfor, bruk pappa'n. Flytt ut av rommet om du må i den perioden. Så ordner det seg forhåpentligvis for dere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å jobbe igjen og jeg jobber natt. Gruet meg VELDIG til dette da lilleskatten våknet både 3 og 4 ganger pr natt. Og pupp var det eneste som funket. Må jo også innrømme at selv om jeg har vært skikkelig sliten og er det ennå, så har jeg storkost meg med våre nattlige kosestunder.

Men nå i natt måtte jeg på jobb og pappa'n skulle ta over. Jeg gikk og tenkte på de hele natten og bekymret meg og lurte på hvordan det gikk med de to hjemme. Glemte vel halvparten av det jeg skulle gjort på jobben :P

Kommer hjem og venter å se en utslitt pappa og villig til å la han sove et par timer før jeg tok over senga. Og det som møter meg et to smilende og opplagte gutter klare for dagen. Lillegullet hadde kun våknet en gang og da nektet å ta mme pappa'n tilbød han og lagt seg til å sove videre.

Våknet blid og fornøyd kl 7.10 og har ellers i dag kost seg med sin far og søsken. Så i natt senker jeg skuldrene og fokuserer mer på det jeg skal gjøre på jobben :)

Så min anbefalling blir derfor, bruk pappa'n. Flytt ut av rommet om du må i den perioden. Så ordner det seg forhåpentligvis for dere også :)

Så god historie, Vera! :)

Da fortsetter vel dere i samme steam når nattevaktene er over - dvs ikke noe nattamming eller service lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra det ikke bare er meg. Her er gutten 10 mnd og puppegal. Har tenkt tanken mange ganger ang avvenning,har prøvd, men gitt opp. Han legges klokken 19, våkner første gang 22-23. Har prøvd å sende gubben inn og han harprøvd å gi sutt, vann, men det ender med et hyleorkester uten like og etter at han har skreket i gjerne 30-40 minut klarer jeg ikke mer og tilbyr ha puppen og a slokner han og sover videre. Han sover gjere 2-4 timer før ha våkner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke bare er meg. Her er gutten 10 mnd og puppegal. Har tenkt tanken mange ganger ang avvenning,har prøvd, men gitt opp. Han legges klokken 19, våkner første gang 22-23. Har prøvd å sende gubben inn og han harprøvd å gi sutt, vann, men det ender med et hyleorkester uten like og etter at han har skreket i gjerne 30-40 minut klarer jeg ikke mer og tilbyr ha puppen og a slokner han og sover videre. Han sover gjere 2-4 timer før ha våkner igjen.

He he.... Slik er min også. Hyler så høyt skulle tro han ble mishandlet hvis pappaen går inn. Han er straks 1 år nå.,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så god historie, Vera! :)

Da fortsetter vel dere i samme steam når nattevaktene er over - dvs ikke noe nattamming eller service lenger?

Eh altså.. Den FØRSTE natta gikk superbra, men så kom natt nr 2 og gutten hadde skreket det meste av natta :( Natt 3 så var den sånn mellomting mellom natt 1 og 2.

Nå første natta hjemme gikk jeg inn først, men det var jo heeeeelt håpløst. Så far tok over og gutten sovnet uten pupp. Runde 2 skulle far ta han, jeg gjemte meg under dyna. Men det hjalp ikke så puppen måtte fram. Runde 3 tok jeg han og fikk det til uten pupp :D Siste gangen våknet han rett før 6 og jeg var så i svime at jeg helt glemte at puppen egentlig ikke skulle brukes :wacko: Men da bestemte han seg at det var morgen alikevel.

Skal straks finne senga igjen og håper at natta blir litt bedre, for i morgen natt er jeg ikke hjemme igjen.

Blir litt rot sånn fram og tilbake, men så lenge vi ikke har eget rom til han ennå så må det bare bli sånn.

Skal straks begynne å opppussingen, så forhåpentligvis innen jul.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Oppdatering her: Jeg har begynt å jobbe så nå går hun 9 timer uten pupp på dagen med pappan ;) Jeg orker ikke pumpe meg så derfor får hun brød og frukt. Middag får hun når jeg kommer hjem. På kvelden har vi begynt med å avvenne de 2 første oppvåkningene. Hun sovner så fint av seg selv når hun legger seg så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor hun våkner etter en time, men nå får hun ikke pupp før det har gått noen timer. Derfor har det blitt litt gråting. Er spent på hvordan det går i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trenger jeg en tråd for oss som er våkne mye på natta. Her er det puppen som gjelder hele tiden. Vi sover max 4 timer i strekk og oftest bare 1-2 timer om gangen hele natten. Snuppa på 10 mnd blir illsint når hun ikke får puppen og hyler til hun får viljen sin som selvfølgelig er med en gang ;) Så da er jo nattavvenningen et faktum snart....men hvordan?

Puh.....Zzzzzzz

Som jeg skulle sagt det selv! Hvordan går dt med dere? Her er det det samme enda, ca 3 ganger fra kl 19-07 . en sjelden gang 2 ganger,og innimellom 4 ganger.Zzzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering her: Jeg har begynt å jobbe så nå går hun 9 timer uten pupp på dagen med pappan ;) Jeg orker ikke pumpe meg så derfor får hun brød og frukt. Middag får hun når jeg kommer hjem. På kvelden har vi begynt med å avvenne de 2 første oppvåkningene. Hun sovner så fint av seg selv når hun legger seg så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor hun våkner etter en time, men nå får hun ikke pupp før det har gått noen timer. Derfor har det blitt litt gråting. Er spent på hvordan det går i kveld.

Beklager, ser du hadde en oppdatering igår:) her gråter han også endel , men han gjør det selv når han har fått pupp, men bare litt da, så sovner han.han er også flink å legge om kvelden.. Men jeg leste ett sted at de blir tørste og sultne som oss om vi våkner flere gang iløpet av natten. Jeg drikker jo vann flere ganger om natten og noen ganger må jeg stå opp å spise etter å ha våknet ett par ganger. Og De ligger jo i senga i 12 timer. men ikke vet jeg... synes dette er vanskelig...

hvordan er det å jobbe igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...