Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 mamma ringte, hun er på vei hit på besøk. selfølgelig bare koselig, egentlig. men ikke i dag. jeg har tonnevis med lekser å bli ferdig med til i morgen, hadde plan om å få minsten i seng tidlig og får ting unnagjort, men hun er selskapsyk så MÅ jeg drite i leksene og holde henne med selskap isteden. det blir populært for kallekameraten at jeg ikke er klar til fremføringen i morgen og en flott anmerkning i fra læreren.. kan jo ikke jage henne bort heller da hun har to timers kjørevei og alt hadde kjørt i over en time. litt oppgitt nå ja.. Anonymous poster hash: 54e4a...dce
mylittlecat Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Nytter ikke å være sint på noen andre enn deg selv her! Hvorfor sa du ikke fra da hun ringte??? Kanskje hun ringer før hun kjører neste gang. Om du skal ha fremføring med en annen i morra, er det utrolig dårlig gjort av deg å ikke ha gjort det du skulle.
eplekart11&snørose14 Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Oi, det må jo være greit å gi beskjed til mor/mormor om at leksene må prioriteres Be mormor legge minsten, kan bli hyggelig for begge parter. Kanskje hun kan gjøre noe husarbeid? Se TV? Så gjør du lekser i 45-min bolket, og tar 15 min frikvarter med henne?
Følelsesvims Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Jobb til hun kommer. Når hun kommer så sier du bare at "det var koselig du kom, jeg hadde egentlig utrolig mye jeg skulle få gjort idag, men ser at jeg ikke blir ferdig! Kanskje du kan ......., mens jeg jobber? Dette MÅ bare bli ferdig!"
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 eplekart11&snørose14, on 03 Sept 2013 - 17:56, said: Oi, det må jo være greit å gi beskjed til mor/mormor om at leksene må prioriteres Be mormor legge minsten, kan bli hyggelig for begge parter. Kanskje hun kan gjøre noe husarbeid? Se TV? Så gjør du lekser i 45-min bolket, og tar 15 min frikvarter med henne? jeg håper vi sammen finner en god løsning for oss alle, for ja jeg må prioritere den leksa, men hun forstyrrer meg alltid, når hun er selskapsyk så er det hun som er sjefen. jeg sa i fra, men da var hun alt på vei så jeg må bare godta at hun kommer. det er jo bare slik hun er, intet valg når hun har bestemt seg ... men håper det at hun kan ta seg av visse ting også får jeg gjort en del mens hun holder på med minsten. før hun sitter rastløs og skravler huet av meg i noen timer før hun skal hjem igjen. kunne jo hende at hun for en gang skyld også forstår at jeg MÅ gjøre dette ferdig før jeg kan engasjere meg så VELDIG i henne og alle hannes problemer.. Anonymous poster hash: 54e4a...dce
Verbena Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 Helt ærlig, hadde det vært mamman min så hadde hun møtt låst dør når hun kom. Jeg er student selv og skolearbeid MÅ prioriteres. Helt uaktuelt svikte medstudenter som sikkert har brukt tid på å forberede seg for enn selskapssyk mamma. Og om det hadde vært meg du sviktet på det grunnlaget der så hadde jeg blitt meget forbanna, for å si det mildt. Enten så får hun hjelpe til med aktivisering og legging av barnebarnet. Og ta litt forefallent husarbeid. Mens du får gjort unna skolearbeidet eller så får hun snu i døra!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 3. september 2013 #7 Skrevet 3. september 2013 I ditt hus er det faktisk DU som er sjefen. Og du skulker ikke lekser fordi moren din er selskapssyk, i hvertfall ikke hvis det går ut over en annen student og dere skal ha fremføring! Det er ditt ansvar! Hadde du vært min medstudent og satt meg i en sånn knipe, pga noe så trivielt, hadde jeg blitt sint og skuffet, og ikke villet jobbe med deg flere ganger. Du får forklare situasjonen til din mor, og aksepterer hun ikke det, er hun mest egoist og minst mamma. Hun kan vel stelle og legge barna mens du jobber, feks fram til kl ni? Så kan dere skravle etterpå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå