Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Jeg vil ta en utdannelse innen hudpleiefaget. Jeg sliter veldig med å få en jobb pga at jeg ikke har utdannelse. Nå vil jeg endelig komme i gang og bli det, det jeg alltid har drømt om. Lurer veldig på om det er støtte man kan søke på under utdannelsesperioden. Noen som har erfaring med dette og hvilken muligheter og rettighetter man har når man vil utdanne seg? Anonymous poster hash: e9d9a...569
th123 Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Først ville jeg funnet ut hvilken skole du evt kan ta utdannelsen du vil ta. Også gjerne flere alternativer. Så når du har funnet en eller to skoler som du kan få gjort ferdig utdannelsen så ringer du lånekassen. Forklar saken og si du gjerne vil få en god utdannelse og jobb og hør om de kan støtte deg med stipend og evt lån i utdanningsperioden. Du kan også gå inn på lanekassen.no og ta en sjapp utregning på støttekalkulatoren deres. Du får også forsørger stipend om du har barn. Hvis ikke lanekassen kan gi deg økonomisk hjelp så må du snakke med nav. De har også noe støtte ordning for utdanning Lykke til
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Du må bare passe på at skolen du søker på er godkjent for støtte fra lånekassen, så søker du lån og stipend. De fleste jobber jo også litt ved siden av studiene, en lørdagsjobb på Rema e.l. Noen privatskoler er ikke godkjent av lånekassen, de styrer du unna for det blir dyrt for deg.. Anonymous poster hash: 7f975...853
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå