Gå til innhold

Herregud jeg er så sint!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det viser seg at mannen har et kredittkort som er gått så langt som til namsmannen og nå er det tatt pant i huset. Han viste meg brevet fra politiet. 

Jeg har ikke fått noe eget brev om dette, så han kunne fint skjult det for meg til han hadde ordnet opp. 

Hvordan fungerer dette? Nå får vel banken vite om det? Og i tillegg har vi foreldrene mine som kausjonister på en 3-del av boliglånet, vil de få varsel om dette? 

Skal betale ut om en uke når jeg får lønn, er snakk om 20 000! Så det er jo helt tragisk... 

Anonymous poster hash: 5db1a...18d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

ER i samme situasjon selv, hvor mannen har tatt opp diverese idiotiske småkortlån FORDI han var blakk. Smart? Not!!

Kan vel fortelle så mye at jeg ikke snakker med han om dagen og ønsker han dit peppern gror!

Anonymous poster hash: 0ae43...0d7
Skrevet

Både banken og foreldrene dine får brev ja, akkurat som dere har fått.

Anonymous poster hash: 8fb34...0cb
Skrevet

Ren dumskap...  Skal han  la huset gå til spillet for 20 000?! I et større perspektiv er det ikke store summen.. Hadde vært fly forbanna selv!

Anonymous poster hash: 16d73...a99
Skrevet

Men jeg har ikke fått noe brev, kun han. Så vet ikke om kausjonistene får brev da?

HI

Skrevet

Kausjonistene får brev så lenge de ikke er betinget kausjonister noe som de færreste privatpersoner er.

Om du og din mann er gift syns jeg det er merkelig om du ikke har fulgt med all den tid en er solidarisk ansvarlig for gjeld.

Møt opp på møte med namsmannen slik at du får til en avtale med de og får slettet heftelsen asap.

Du har i det minste ett beløp som er lite nok til at det skal kunne gå fort å få vekk heftelsen.

Dine foreldre må kanskje kausjonere for dere på nytt, men det er ikke sikkert banken trekker det så langt men ta for sikretsskyld en tlf til banken og snakk med dine foreldre.

Bruk øyeåpneren fornuftig og sørg for at det ikke skjer igjen, dette går nok bra skal du se :-)

Skrevet

Dette er hvorfor jeg styrer økonomien...

Skrevet

Jeg tør ikke å snakke med mine foreldre om dette, så feig er jeg. Vil de få brev når de bare kausjonerer på det ene lånet også? Vi har tre lån som trekkes som ett lån, for å få best mulig rente er det gjort slik fra banken. Mannen skal ringe til namsmannen i morgen. I brevet sto det at han ikke hadde tatt kontakt osv, men han har vist meg kvittering på at han har sendt brev ang. situasjonen økonomisk og flere e-poster frem og tilbake med namsmann!

HI

Skrevet

Kausjonister skal hvertfall få beskjed når lånet de er kausjonister for ikke betales, men hvis dere har mer "pant igjen" i huset deres (noe som er rart når dere har kausjonister), så har det vel egentlig ikke noe med dem å gjøre.

Og til deg/dere som mener Hi burde fulgt med bedre, hvis man har en mann man stoler på, som får seg et nytt kredittkort han ikke forteller om, hvordan skal man kunne følge med på det?? Jeg vet at mannen har flere kredittkort, men jeg går jo utfra at han bruker de fornuftig og kun til reiser, nettkjøp osv, jeg går jo ikke inn i hans nettbank for å følge med på om han betaler dem, det tar jeg bare som en selvfølge og det samme har vel HI gjort.

Anonymous poster hash: ac077...50f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...