Gå til innhold

Stress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan lære meg å stresse ned? Vi har vel alle en hektisk hverdag, men jeg stresser opp meg selv og familien unødig. Henger meg opp i ting som skal skje dager fram i tid, og slipper ikke ting som har vært. Ikke rart hodet blir stappa fullt av gjøremål.. Dette er slitsomt, får vondt i magen av det.

Anonymous poster hash: d0676...a8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pust! Lær deg pusteøvelser. Hjelper meg veldig iallfall.

Anonymous poster hash: 4a167...b64
Skrevet

Du må lære deg å leve i nuet, ellers brenner du lyset i begge ender.

En liten øvelse: når du pusser tenner i kveld skal du KUN tenke på det du gjør. Hvordan kjennes det, hva gjør du nå, puss hver ei tann mens du ser for deg hver tann osv. Dette for at du skal lære deg å leve i nåtiden og ikke fremtida. Samme når du dusjer, tenk på HER OG NÅ, ikke det du ikke kan gjøre noe med akkurat nå likevel fordi du står og dusjer!

Du må ha en kalender der du skriver ned alt, så slipper du å gå og huske ting.

Du må lære deg at det som skjer om noen dager får du ikke gjort noe med akkurat nå likevel, så bare glem det.

Gi deg selv en pep talk nå og da når du kjenner at tankene raser ivei. Stopp ogg og snakk høyt til deg selv og spør deg selv hva er det jeg tenker på nå, hva er det som stresser meg nå? Si det høyt og få satt det i perspektiv, så ser du at herregud, dette er da jammen meg ikke noe å stresse for!!

Lær deg å puste som ei annen ei sier. Stopp opp, ta dype pust mens du kobler av tankene og heller føler hvordan det er når lungene blir fyllt med luft og tømt for det igjen. Stå rett, skuldrene ned og pust fem ganegr dypt inn mens du ikke tenker på noe annet enn pustinga.

Du kommer til å slite ut deg selv og familien om du fortsetter sånn...

Hva stresser du med da?

Anonymous poster hash: bc338...962
Skrevet

Du må lære deg å leve i nuet, ellers brenner du lyset i begge ender.

En liten øvelse: når du pusser tenner i kveld skal du KUN tenke på det du gjør. Hvordan kjennes det, hva gjør du nå, puss hver ei tann mens du ser for deg hver tann osv. Dette for at du skal lære deg å leve i nåtiden og ikke fremtida. Samme når du dusjer, tenk på HER OG NÅ, ikke det du ikke kan gjøre noe med akkurat nå likevel fordi du står og dusjer!

Du må ha en kalender der du skriver ned alt, så slipper du å gå og huske ting.

Du må lære deg at det som skjer om noen dager får du ikke gjort noe med akkurat nå likevel, så bare glem det.

Gi deg selv en pep talk nå og da når du kjenner at tankene raser ivei. Stopp ogg og snakk høyt til deg selv og spør deg selv hva er det jeg tenker på nå, hva er det som stresser meg nå? Si det høyt og få satt det i perspektiv, så ser du at herregud, dette er da jammen meg ikke noe å stresse for!!

Lær deg å puste som ei annen ei sier. Stopp opp, ta dype pust mens du kobler av tankene og heller føler hvordan det er når lungene blir fyllt med luft og tømt for det igjen. Stå rett, skuldrene ned og pust fem ganegr dypt inn mens du ikke tenker på noe annet enn pustinga.

Du kommer til å slite ut deg selv og familien om du fortsetter sånn...

Hva stresser du med da?

Anonymous poster hash: bc338...962

Takk! Du skjønner akkurat hvordan jeg har det. Stresser mest med å rekke hverdagslige ting. Har lagt opp til ukehandel og middagsplan og greier, så er ikke så gæærnt egentlig. Men jeg føler allikevel at jeg henger bak tidsskjemaet når jeg har hentet og kommet meg hjem.

Er vant til å hente tidligere da jeg hadde perm, jobber nå så henter senere, noe av problemet ligger nok der. Er vant til å være foran klokka.. Jobber på så svetten siler fra jeg løper fra jobben til henting, middag, spising og oppvask er unna. Da er det plutselig en rastløs følelse som sniker seg på meg, hvis det da ikke er aktiviteter på gang da. Hvis det er det blir jeg jo helt tørr i halsen av stress..

Mannen kommer ca når middag er ferdig, men selv det stresser meg for jeg ville liksom hatt det ferdig før han kommer, iallefall ha kontroll. Mine ord altså, han forventer ikke noe ferdig middag han.

Pakke ut bhg sekker også lager jeg stress av. Det MÅ liksom skje med en gang vi går inn døra. Matboksene, skiftetøy, lapper.. Kanskje spare det til etter middag..

Leve i nuet og puste skal jeg notere meg bak øret. Og glemme det jeg ikke får gjort noe med akkurat nå, OG ting som har vært som er ferdig/avgjørelsen er tatt.

Anonymous poster hash: d0676...a8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...