Gå til innhold

Gravide i butikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som jobber i butikk, og er eller har vært gravide. Når ble dere eventuelt sykemeldt??? 

Anonymous poster hash: 27f7f...ef6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs jo helt på formen, ikke yrke, sommoftest.

Jeg ble 50% sykemeldt etter ca 3,5mnd, og fortsatte med det til ca 6,5mnd på vei. Gikk da ut i 100% sykemelding. Ekstrem trøtthet, greide ikke de tunge løftene, og høyt blodtrykk. Smerter fra ca 4mnd pga bekken.

Skrevet

jeg jobber i butikk og har gjort det mens jeg har gått gravid med begge barna. Første gangen ble jeg sykemeldt fra uke 30 grunnet ryggproblemer. Jeg kjørte meg selv altfor hardt og tok ikke hensyn til at jeg tross alt hadde begrensninger ift løftning osv. Jeg fikk ingen tilrettelegging fordi jeg ikke ba om det. 

Andre gangen så ble jeg sykemeldt i uke 34. Denne gangen innså jeg mine egne begrensninger og kjørte ikke meg selv så hardt. Jeg fikk delvis tilrettelegging (det jeg ba om selv) Grunnen til sykemld var sterke kynnere/nedpress og truende tidlig fødsel. Men formen var fin og jeg kunne ha jobbet helt ut sett bort i fra kynnerne og nedpresset. Som jordmor sa: nå synes jeg du skal gå hjem å være rugekasse. Du er tross alt ingen maskin. 

Anonymous poster hash: 599a0...4ec
Skrevet

Takker for svar, er det ingen andre?

Skrevet

Jeg ble sykemeldt da jeg var rundt 5 mnd med begge. Bekkeløsning, tunge løft og betonggulv går dårlig sammen.

Anonymous poster hash: 91b5c...8b2

Skrevet

Det er nettopp det, butikkjobb er svært vrient å kombinere med graviditet! Men er fortsatt nysgjerrig på hvor sent ute i svangerskapet dere andre har vært sykemeldt... Føler jeg er tidlig med uke 24

Skrevet

Uke 34 og uke 32.

Anonymous poster hash: 07177...e41

Skrevet

Jeg er sååååååååå trett for tiden, jobber 100% og har null overskudd når jeg kommer hjem, håper det går over. Fortige gang fikk jeg bekkenløsning i 7 mnd og var på jobb til det sa pang, fikk blodpropp og 6 uker for tidlig fødsel, så nå skal jeg ta hensyn til kroppen! Prøve vertfall

Skrevet

Jeg er sååååååååå trett for tiden, jobber 100% og har null overskudd når jeg kommer hjem, håper det går over. Fortige gang fikk jeg bekkenløsning i 7 mnd og var på jobb til det sa pang, fikk blodpropp og 6 uker for tidlig fødsel, så nå skal jeg ta hensyn til kroppen! Prøve vertfall

Shit!! Man gjør liksom alt for å passe på gjennom graviditeten (passer på hva man spiser osv), men jobbe seg ihjel gjør man :( Ikke greit!

Skrevet

Sant.., men så var det den samvittigheten overfor kollegaer og sjef da. Er verste jeg vet og være syk og borte fra jobb, men skal prøve å bli flinkere. Ingen som har bruk for meg om jeg ligger. 6 fot under jorda heller.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...