Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Jeg prøver og prøver å komme i kontakt med saksbehandleren min for å få hjelp, men det er tydeligvis ikke lett. Lurer derfor på om noen som kjenner systemet kan hjelpe meg litt. Jeg har vært sykemeldt i lange perioder av og på siden 2005 på grunn av alvorlig psykisk sykdom. Har vært heldig og hatt en god arbeidsgiver hele veien. Nå har jeg ikke jobbet på flere år. Det ble søkt om uføre på et tidspunkt, men søknaden ble avslått på grunn av manglende arbeidsavklaring. Mitt tiltak har hele veien vært medisinsk behandling for å i det hele tatt fungere. Nå vil jeg gjerne avklares, i håp om å få til å jobbe noe, men også for å få litt mer forutsigbarhet for fremtiden. Hva innebærer avklaringen? Hvor lang periode? Hva kan jeg forvente? Kan jeg settes til en hvilken som helst jobb? Jeg er høyt utdannet og har hatt en svært krevende jobb i de friske periodene. Det er ikke et alternativ å gå tilbake til den arbeidsgiveren. Noen som kan si litt om en avklaringsprosess? Anonymous poster hash: 6dca1...163
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Ingen som kan hjelpe meg med denne? HI Anonymous poster hash: 6dca1...163
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 En arbeidsutprøving bør vare i minst 6 måneder - lengre hvis prognosene er usikre. Men det varierer fra sak til sak. F.eks trenger noen avklaring i forhold til hvilken type jobb det kan fungere i. Da må man kanskje prøve forskjellige ting, og avklaringsperioden kan vare over flere år.. Andre trenger kun avklaring i forhold til arbeidsmengde, altså hvor mye de kan arbeide Anonymous poster hash: 39517...8c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå