Gå til innhold

Hehehe... Som tidene har forandret seg ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke akkurat eventyr, men må si at jeg sitter med litt vond smak i munnen når vi ser på Emil fra Lønneberget. Det er jo barnemishandling i ordets rette forstand.

Jeg så jo ikke sånn på det da jeg var liten, og heldigvis gjør ikke barna mine det heller. Men jeg tenker litt på de som er redde for pappa'n sin, det å prøve å unnslippe fra juling er dessverre mange barns hverdag :(

Anonymous poster hash: 8f6a2...b02
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Snehvit kan vel også være litt skummelt, ble ikke hun forgiftet av stemoren sin?

Anonymous poster hash: b26c1...4a8

Jo, og i orginaleventyret får stemoren på slutten spent på seg glødende jernsko som hun måtte danse i til hun faller død om. 

I orginalversjonen av Tornerose blir hun ikke kysset av prinsen, men voldtatt. Hun føder tvillinger som dier henne, og en dag suger den ene ved et uhell på fingeren i stedet for brystet og suger ut den magiske teinen.

Anonymous poster hash: 7f0f0...1e3

What?!    :(

Endret av Gulltopp&Lillebjørn
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Askeladden hvor de mislykkede frierene får skåret tre dype render i ryggen og får salt i såret :o 

Harda bud får ein sei  :blink:

Skrevet

Pippis papper er ikke Negerkonge mer, han er sydhavskonge eller noe slikt...Eller var det Sydhavskonge som var rasistisk og så ble han degradert til høvding?Et ller annet upoltisk korrekt var det iallefall...

Anonymous poster hash: eb537...b5b
Skrevet

Snehvit kan vel også være litt skummelt, ble ikke hun forgiftet av stemoren sin?

Jo, og i orginaleventyret får stemoren på slutten spent på seg glødende jernsko som hun måtte danse i til hun faller død om. 

I orginalversjonen av Tornerose blir hun ikke kysset av prinsen, men voldtatt. Hun føder tvillinger som dier henne, og en dag suger den ene ved et uhell på fingeren i stedet for brystet og suger ut den magiske teinen.

Helt sant! Og du kan jo bare tenke deg hva ulven egentlig ville gjøre med Rødhette...

Skrevet

Hehe! Jeg har faktisk ikke tenkt så mye over hva vi ble utsatt for av litteratur "i gamle dager" (det er hva min sønn kaller barndomstiden min), men jeg må si at jeg faktisk hevet øyenbrynene litt i går kveld, da vi leste om Pelle Svansløs i Amerika. Der var det en svart katt som fortalte Pelle Svansløs at "... og negre, dem er det ingen som vil være venner med!"...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Nå kommer jeg på at i Askepott hugger jo stesøsteren av seg hælen eller noe, for å få på seg skoen...blæh...

Skrevet

Helt sant! Og du kan jo bare tenke deg hva ulven egentlig ville gjøre med Rødhette...

Jeg tok et kjapt googlesøk. 

For å gi deg et "mental image" så er dette meg akkurat nå:   :wacko:

Gjest sussie77
Skrevet

Men man behøver ikke gå lengre enn historien om lillebror og knerten - hva hadde skjedd hvis en mor hadde latt fireåringen leke utenfor butikken hele dagen mens hun jobbet i dag tro?

Anonymous poster hash: f7f06...7d9

Eller lot han være hjemme alene en stund mens han var syk. 

Skrevet

Nå kommer jeg på at i Askepott hugger jo stesøsteren av seg hælen eller noe, for å få på seg skoen...blæh...

Husker i ene eventyrboka vi hadde på hytta så så du at det rant blod ut av skoen fordi hun hadde skåret av stortåa :P

Skrevet

Jeg tok et kjapt googlesøk. 

For å gi deg et "mental image" så er dette meg akkurat nå:   :wacko:

Hehe! Ja, eventyr er ikke for sarte sjeler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...