Gå til innhold

Hvordan oppbevare/sortere Lego?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har barna akkurat fått en del ny Lego ifbm bursdager. I tillegg har vi en diger boks med masse lego fra før. Men hvordan gjør dere det? Dersom jeg putter den nye Lego Friends oppi den digre kassa, blir det jo umulig å finne de riktige klossene senere.

Sorterer dere etter farge? Eller har egne bokser for hver Lego-figur med bruksanvisning?

Anonymous poster hash: f1042...906

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et eneste kaos. Selv om jeg skulle sortere hadde det ikke vært slik mer enn noen dager. De har legoteppe og flere kasser. I tillegg til en kasse med plater veiplater og "oppsrkifter". Det er vel det eneste som er sortert.

Skrevet

Vi er fremdeles på duplostadiet her da, men vi har gitt opp sortering. Her er alt i en diger lekekasse, som ikke har lokk mer da den ble for full. Jeg har selv vokst opp med usortert lego i en gamnel amerikakoffert, og synes faktisk at å finne brikkene er litt av sjarmen. :)

Skrevet

Har en stor plastikkkasse med ett stretchlaken oppi. Legoen oppi der igjen. Kantene på stretchlakenet brettes over legoen igjen, og lokket på boksen settes på. Når barna bruker Lego løftes hele lakenet opp og ned på gulvet. Når legoen er fersk brukt samles hjørnene på lakenet sammen og løftes opp i boksen. Veldig enkelt! (Forutsatt at barna kun leker på lakenet)

Legomenn i en egen liten boks

Legobrett (veier osv) i egen boks

Blomster, trær landskap Osv i egen boks

Alle bruksanvisninger er laminert o i en egen skuff

Når barna får ny Lego ligger den sortert for seg selv i esken sin i ett par ukers tid, helt til den ikke er spennende mer, og så går den oppi den store boksen der det egentlig er mest kaos. Men barna finner det de trenger likevel nør de har bruksanvisningen sine.

Forsøkte engangå sortere etter farger i en sånn trofast hylle fra IKEA, men det var håpløst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...