Gå til innhold

Barnehage i Slemmestad??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer fra en eller flere barnehager i slemmestad eller nærheten?

:)

Anonymous poster hash: e93fd...33d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har brukt en bhg i Slemmestad tidligere og var ikke spesielt fornøyde med småbarns avd. Barnet gikk der ca 8 mnd og kom hjem med samme bleie som han ble levert i hele 3 ganger. Hygienen var et kapittel for seg selv. Det ble ikke brukt underlag på stellebordet mellom hvert barn. Jeg hentet ofte ved siste bleieskift på ettermiddagen og observerte dette.

De vasket ikke hendene før måltider og han hadde alltid størkna matrester og snørr rundt i hele ansiktet når jeg hentet han. De var aldri ute med barna på vinteren eller høsten om det regnet. Kanskje en halvtime på en hel uke.

Det hendte flere ganger at jeg måtte levere til vikarer som ikke barnet kjente. Fikk spørsmål om hva barnet het når jeg leverte.

Gutten vår mistrivdes veldig i den bhg. Han spiste nesten ingenting hele barnehagedagen og kom alltid hjem med nesten full matboks.

Jeg tok han etterhvert ut av barnehagen og hadde han hjemme til han begynte i ny barnehage etter sommeren. Der har han gått i et år nå og har stortrivdes. Gleder seg til å gå i barnehagen, spiser godt, sjelden syk, de er mye ute og det er lite vikarer og de samme trygge voksne hver dag.

Vil ikke legge ut navn på bhg fordi jeg ikke vil bli gjenkjent. Men bhg ligger i Slemmestad sentrum og den han går i nå ligger i bødalen.

Anonymous poster hash: 49a86...936

Skrevet

Huff :(

Var dette såpass nylig at du tror det fortsatt er samme dårlige rutiner/personal? Må være forferdelig å oppleve at barnet ikke blir tatt godt vare på i bhg!!

Det er jo to barnehager i slemmestad sentrum. Ingen av de vi håper å få plass ved, men man vet jo aldri hvor man ender opp med å få plass utenom hovedopptak.

Vi bor i Bødalen, og håper å få plass på en barnehage som ikke ligger så langt fra der vi bor. Håper vi ender opp der du har ditt barn nå, for der høres det jo ut som det er trygt og godt :)

Skrevet

Han er nå akkurat fylt 3 år og gikk i barnehagen i Slemmestad fra han var 14 mnd til han var 22 mnd så det er 1 år og et par mnd siden han slutta der nå.

Den bhg han går i nå er en kommunal barnehage. Den bærer preg av å være slitt og er absolutt ikke like fin som den forige sånn å se på og mtp uteområdet osv, men det gjør ingenting. Unger bryr seg ikke om sånt og så lenge han blir tatt godt vare på, og trives i barnehagen og er glad så er det det viktigste. De som jobber i denne bhg gjør en fantastisk jobb. De er veldig flinke til å se hvert enkelt barn. Avdelingene i denne barnehagen er også mange ganger større enn den han først gikk i. Der bestod avdelingen av et lite rom med en madrass på gulvet og noen leker og et enda mindre rom med et bord og noen stoler. Der satt det 14 små barn i mange timer hver dag. Fikk skikkelig følelsen av oppbevaring.

Nå skjønner du sikkert hvilken bhg d er snakk om, da det av de to bhg i Slemmestad, kun er denne som har avd. Den andre er base bhg.

Det er sikkert andre som har god erfaring med den bhg i Slemmestad, men vår erfaring ble dessverre ganske dårlig og derfor vil jeg aldri anbefale den til noen andre. :)

Anonymous poster hash: 49a86...936

Skrevet

Han er nå akkurat fylt 3 år og gikk i barnehagen i Slemmestad fra han var 14 mnd til han var 22 mnd så det er 1 år og et par mnd siden han slutta der nå.

Den bhg han går i nå er en kommunal barnehage. Den bærer preg av å være slitt og er absolutt ikke like fin som den forige sånn å se på og mtp uteområdet osv, men det gjør ingenting. Unger bryr seg ikke om sånt og så lenge han blir tatt godt vare på, og trives i barnehagen og er glad så er det det viktigste. De som jobber i denne bhg gjør en fantastisk jobb. De er veldig flinke til å se hvert enkelt barn. Avdelingene i denne barnehagen er også mange ganger større enn den han først gikk i. Der bestod avdelingen av et lite rom med en madrass på gulvet og noen leker og et enda mindre rom med et bord og noen stoler. Der satt det 14 små barn i mange timer hver dag. Fikk skikkelig følelsen av oppbevaring.

Nå skjønner du sikkert hvilken bhg d er snakk om, da det av de to bhg i Slemmestad, kun er denne som har avd. Den andre er base bhg.

Det er sikkert andre som har god erfaring med den bhg i Slemmestad, men vår erfaring ble dessverre ganske dårlig og derfor vil jeg aldri anbefale den til noen andre. :)Anonymous poster hash: 49a86...936

Tusen takk for svar! :)

Skrevet

Noen flere med erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...