Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Jeg har tre gutter der den eldste er 8 år og har adhd. Det går alltid hardt for seg her om morgenen, før medisinen til eldste virker. Han girer opp de to andre, så støynivået er HØYT. Ender ofte med slossing og noen som får vondt og gråter. Uansett hva og hvordan jeg sier ting, går det ikke inn.... Dette fører til at jeg blir frustrert og veldig sliten. Normalt sett kontrollerer jeg dette bra, er rolig og veileder barna mine på en god måte. MEN i dag tippet det for meg, jeg tok hardt tak i armen til gutten min og ristet i han, samtidig som jeg holdt hodet hans med andre handa for å få blikk kontakt. Da begynte selvsagt gutten min å gråte, fordi han fikk vondt i armen sin. Jeg slapp med en gang og sa unnskyld. Var virkelig ikke meningen å gjøre han vondt. Har fått mange klemmer og fortalt han at jeg elsker han over alt på jord. Skjønner ikke hva som gikk av meg, sitter bare og gråter nå.... Tror jeg må skaffe meg noe hjelp... Anonymous poster hash: 89252...0b3
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 At det bikker over for oss som foreldre er jammen ikke noe nytt. Du er absolutt ikke den eneste, og kommer ikke til å være den siste heller. Ingen vil vel innrømme at man har tatt for hardt i ungen sin,men noen ganger så skjer det bare...man er sliten, har fått nok, klarer ikke å kontrollere impulskontrollen sin og så tar man i for hardt. Det positive er at du vet det så inderlig godt selv at det ikke var en god måte å håndtere dette på, så ikke gi deg selv dårlig samvittighet. sett det i "Dårlig dag" boka og bli ferdig med det. Du sa unnskyld og gutten din vet du er glad i han. Nå vet han også hvor grensa di er ... Du er IKKE alene! Anonymous poster hash: 611b9...eab
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Jeg har ADHD. Jeg er nå 24 år gammel, og jeg kan si at jeg husker MANGE episoder der mine foreldre tok meg hardt i armen og prata ganske strengt. Og jeg skjønner dem utrolig godt! Jeg var jo ett lite villdyr Det var noen ganger det eneste som fikk meg til og forstå at jeg hadde tråkket over en grense. Og at nå var det nok! Anonymous poster hash: e02ff...eac
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Tusen takk for fine svar Var akkurat dette jeg trengte nå. Har bestemt meg for å ta med eldste på svømming i dag. Litt kvalitetstid er nok akkurat det vi begge trenger i dag. Hi. Anonymous poster hash: 89252...0b3
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Slapp av, du er ikke alene! Den som sier de aldri kan "snappe" på den måten eller aldri har tatt hardt i ungene, den tror jeg lyver Man mishandler ikke barna selv om man må ta tak i dem innimellom. Så lenge man ikke krysser en grense, så klart.. Anonymous poster hash: 7f226...06a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 Nei, vet du hva! Det der skal du slett ikke ha dårlig samvittighet for! Det holder i massevis å si "beklager, jeg ble sint, men det skulle jeg ikke gjort." Foreldre er ikke overmennesker og barn må lære at det finnes grenser for alle. Synes heller ikke du skal ta med gutten i svømmehallen som plaster på såret. Vent en dag eller to og ta ham med fordi du har lyst, heller. Anonymous poster hash: b9b93...253
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå