Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #1 Skrevet 3. september 2013 Og hvilken jobb har du? Jeg lurer på om det er slik at i noen jobber han man mer med kollegaene sine å gjøre enn i andre jobber? Jeg er lærer og har fått mange gode venninner på jobben. Unge som eldre. Vi ermye sammen på fritiden, noen trener sammen, andre reiser på turer sammen. Hele kollegiet har sammenkomster noen ganger i løpet av året og det er veldig kjekt. Nå er vi veldig sammensveiset alle sammen, selv om det egen stor skole, med over 60 lærere og assistenter. Hvordan er det på din jobb? Hvilketforhold har du til kollegaene dine, og hvilkenjobb har du? Anonymous poster hash: 4d612...583
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #2 Skrevet 3. september 2013 Ped.leder i barnehage. Synes kollegaene mine er greie nok vi kommer overens på jobb og det er nogenlunde flyt i samtalen på pauserommet. Men mer enn det er det ikke...dessverre! Anonymous poster hash: ce591...891
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #3 Skrevet 3. september 2013 Har godt forhold på jobben. Til helgen skal 3 av oss på gåtur i fjellet sammen. Vi reiser på hytteturer, er ute og spiser, går på byvandring - ja, prøver å finne på noe som ikke bare kollegaer, men også privat. Veldig koselig. En gjeng damer i alderen 30 - 70 som jobber sammen og det er ikke noen problemer. Anonymous poster hash: 693bb...3ba
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Noen flere? Jeg vurderer å bytte arbeidsplass pga lang reiseve og mye kø. Og da lurer jeg på hvordan det er rundtom andre steder. Jeg er veldig glad i jobben min og tror ikke jeg finner noe bedre arbeidsmiljø. Derfor vil jeg bare høre hvordan andre har det på jobb? Anonymous poster hash: 4d612...583
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Med unntak av at vi møtes ett par ganger i året på kvelden, har jeg lite med kollegaene min å gjøre privat. Jeg jobber i en stor avdeling og jeg har få arbeidsoppgaver som berører de andres. MEN vi spiser da lunsj sammen osv. Etter mange år med forskjellige oppgaver og posisjoner i systemet, har jeg noen kollegaer jeg kan gå til med hva det skulle være. Vi er alle åpne ifht når noen kommer for å spørre om noe osv. Anonymous poster hash: 391ea...978
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 Jobber i butikk, og vi er til sammen 6 ansatte men aldri mer enn 2 på jobb samtidig. Store deler av dagen er vi alene på jobb. Lunsj spises alene og vi snakker ikke mye med hverandre i løpet av dagen siden fokuset jo er på kundene. Men vi har et veldig godt miljø likevel, vi er venner på facebook, går ut og spiser middag sammen noen ganger i året og møtes av og til ellers også. Kjenner hverandre ganske godt etterhvert, men kaller vel ikke hverandre venninner akkurat. Anonymous poster hash: bc18c...7e6
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #7 Skrevet 3. september 2013 Jobber i det offentlige. Veldig bra miljø på jobb. Mange av kollegaene mine ble mitt nye nettverk og det har utviklet seg noen veldig gode vennskaper mellom oss. Er generelt veldig god stemning blant alle i avdelingen. Anonymous poster hash: 484b4...3f7
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #8 Skrevet 3. september 2013 Er delt i to hos oss. De som er med i "haremet" til den ene teamlederen, og de som ikke er med. Ikke noe misstemning egentlig, men merkelig å sitte å høre på at kolleger til stadighet har vært "på byen" eller annet sosialt, når det ikke alle blir inkludert. Det sosiale på fritiden gjenspeiler seg veldig på jobben også. Det værste er vel at de diskuterer saker relatert til jobben på fritiden, og at de blir veldig enige seg imellom, noe som bidrar til enda større avstand. Ikke noe blivende sted for meg, så jeg holder meg svært nøytral. Men ser at noen av de andre kollegene syns det er trist. Anonymous poster hash: d1ea0...b46
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #9 Skrevet 3. september 2013 Er lege på et stort sykehus. Vi assistentleger skifter avdeling hver 6.-12. mnd, og vi får ikke ordentlig rot før vi forsvinner. Vi leger ser hverandre stort sett ikke ila dagen, går visitt med sykepleiere og har samtaler med pasienter. Vi leger er ikke engang invitert med inn på felleslunsjen som avdelingen har. Jeg spiser lunsj alene foran pcen for å bli ferdig med utskrivelser, kurveføring osv. Jobber i tillegg hyppige vakter i det store akuttmottaket slik at man er en liten brikke i et stort system. Med andre ord ingen kolleger jeg sosialiserer med på fritiden og slik er det for de andre også. Anonymous poster hash: fa019...665
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå