Gå til innhold

Gravid, MÅ ned i vekt-3mnd igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått opp like mye nå som jeg hadde på 9mnd sist svangerskap . Er faktisk redd for min egen og barnets helse snart.. Ca 17kg til nå.

Må ned i vekt (er kanskje umulig siden ungen vokser mye på slutten så Dvs at vekt tallet hvertfall bør stoppe opp -da går vel vekta egentlig ned?) kan ikke bevege meg stort pga bekkenløsning -men tips ang mat mottas med takk ??:)

Anonymous poster hash: 8e83f...44b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis mindre enn du gjør nå. Djisess hvor vanskelig skal det være.

Anonymous poster hash: 0be52...e2c

Skrevet

Du må jo bare unngå å legge på deg noe særlig mer resten av svangerskapet, det gjør du ved å spise grovt og grønt i passelige porsjoner og kutte helt ut sukker, is, raske karbohydrater som loff, baguetter og boller.

Spis skikkelig grovt brød med sunt pålegg, kokt skinke, kyllingpålegg, makrell i tomat, hamburgerrygg osv pyntet med agurk, paprika o.l. Kutt ut smør og søtt pålegg, aldri ha to forskjellige pålegg på samme skive, aldri mer enn 2 skiver til et måltid.

Bytt ut et brødmåltid med salat, omelett e.l.

EN porsjon middag, mindre saus, mindre poteter/pasta/ris og mer rent kjøtt og grønnsaker, lite saus.

Det er bare en måte å gjøre det på, spise mindre. Men du skal passe på at barnet får det det trenger for å vokse seg sterk og sunn. Derfor skal du spise rene produkter (fiskefileter, kyllingfilet, svinefilet, biff osv) og minst mulig farseprodukter som pølser o.l. Masse grønnsaker, grove kornprodukter og litt frukt hver dag.

Pass på å drikke nok, men ikke drikk kalorier. Ingen brus, saft e.l. En kaffe latte kan inneholde opptil 300 kalorier, dropp den!

Drikk vann.

Anonymous poster hash: 962ee...568
Skrevet

Takk for tips :)

Spiser ikke mye sukker som søtsaker men en del raske karbohydrater så kan nok skjerpe meg der ser det ut til ;-/

Anonymous poster hash: 8e83f...44b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...