Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Det gjør så vondt, og ingen stillinger er behagelige å sove i I tillegg virker det som om det har hovnet veldig opp, for gipsen er så stram. Har tatt smertestillende som hjelper litt, men absolutt ikke nok. Noen som har noen tips, eller må jeg bare belage meg på dårlig med søvn de neste ukene?? Anonymous poster hash: 48f4e...281
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Er det mange dager siden bruddet, og har du operert, eller bare gipsa? Min erfaring er at de verste smertene gir seg etter to-tre dager. Ta paracet 1 gr fast fire ganger i døgnet, hør evt med legen om du kan ta noe annet i tillegg. Mem ta paracet fast fire ganger i døgnet, så har du det "i bånn" som smertelindring. Om det virker som beinet er hovent, må du passe på å legge det høyt, høyere enn hjertet når du ligger. Gjerne under tre-fire puter. Håper de verste smertene gir seg snart! God bedring Anonymous poster hash: 53152...018
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Huff hvis gipsen virker veldig stram ville jeg spurt legen om det var slik den skulle være (litt stram må den jo være). Jeg tror du får satse på å prøve å slappe av, og la søvnen komme etterhvert. Sannsynligvis vil det være ganske intenst de første to-tre dagene, og så blir det bedre og bedre. Jeg brakk armen som tiåring, og huttetu så vondt det gjorde, men det gikk ganske fort _bedre_ og det var et stygt brudd, sa dem. Så hold ut, forsøk å hvil det du kan
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #4 Skrevet 2. september 2013 Ja, da blir det nok bedre etterhvert. Det er ett ganske ferskt brudd. Har ikke hatt operasjon, bare gips. Ble gipset ganske raskt etterpå, så er litt redd det skal ha hovnet opp mer i etterkant av gipsingen, siden det er så stramt nå? Da kan jeg ihvertfall regne med at det blir bedre iløpet av uken Anonymous poster hash: 48f4e...281
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #5 Skrevet 2. september 2013 Ja, da blir det nok bedre etterhvert. Det er ett ganske ferskt brudd. Har ikke hatt operasjon, bare gips. Ble gipset ganske raskt etterpå, så er litt redd det skal ha hovnet opp mer i etterkant av gipsingen, siden det er så stramt nå? Da kan jeg ihvertfall regne med at det blir bedre iløpet av uken Anonymous poster hash: 48f4e...281 Ja, det ville jeg tro at det blir! Men som sagt, om beinet er hovent: få det opp i "høyden"! Da vil hevelsen gå fortere ned. Og gå minst mulig rundt de første dagene. Hold senga, sofaen eller den godt tilbakelendte lenestolen noen dagen. God bedring! Anonymous poster hash: 53152...018
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå