Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Jeg er ca 6 uker på vei, og har vondt i magen av og til.. Har flere ganger våknet av skikkelig sterke magesmerter nederst i magen.. Noen som vet om det kan være normalt? eller bør jeg bare forvente det værste? Anonymous poster hash: 9dbb4...894
giraffen1902 Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Hvis du ikke har blødninger i tillegg så tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for. Livmoren vokser og leddbåndene blir strekt og det kan føre til smerter. Hadde smerter innimellom selv med ujevne mellomrom, var ikke no farlig søk opp ligamentsmerter på google og les litt om det, er visst veldig vanlig
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Puh.. Har ikke blødd, så da regner jeg med at det er ligamentsmerter Da kan jeg ta det ta det litt med ro og håpe det går bra fremover også. Tusen takk for svar! Slapper litt mer av nå Anonymous poster hash: 9dbb4...894
giraffen1902 Skrevet 2. september 2013 #4 Skrevet 2. september 2013 Jepp jeg har de smertene i blant enda og jeg er 16 uker på vei. Husker jeg bekymret meg for akkurat det samme første gang jeg merket det, men fant fort ut at jeg ikke var alene om det. Jordmor forklarte meg en gang at så lenge du ikke blør eller har sterke smerter som kommer regelmessig som "tak" i magen (rier) så er det helt normalt vet godt åssen det er å sitte å bekymre seg for alt!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #5 Skrevet 2. september 2013 Hehe, ja nå bekymrer jeg meg fort, så godt å høre at det er andre som har det sånn å! Vet du når jeg skal bestille den første legetimen? Er så mange ting det står at du må forhøre deg med lege om du er gravid på.. Som f.eks smertestillende osv. Anonymous poster hash: 9dbb4...894
giraffen1902 Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 Du kan bare ringe til legekontoret ditt å si at du nettopp har blitt gravid å høre når de vil ha deg inn. Jeg hadde min første kontroll i uke 8/9 og tror det er vanlig. Er så mye man lurer på med en gang så skriv ned alle spørsmålene dine og ta de med på kontrollen slik at du husker alt
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #7 Skrevet 3. september 2013 Ringte nå og fikk time i morgen. Pleier å ta over ei uke før jeg får time.. Når hun spurte sa jeg bare at jeg tror jeg er gravid, og har vondt i magen.. Det blir litt godt å få kommet seg til legen da Lurt tips å skrive ned ting ja! Lurer jo på ALT, og kommer nesten ikke på noe når jeg prøver å huske på alt jeg lurer på Anonymous poster hash: 9dbb4...894
giraffen1902 Skrevet 3. september 2013 #8 Skrevet 3. september 2013 Ja er jo godt å få kommet inn å tatt en sjekk, ting blir brått litt mer virkelig da syntes jeg vet du om legen din har ultralyd apparat? Kanskje du hadde fått tatt en titt å sett at alt var bra. Legen min hadde det og det beroliget meg veldig, men er ikke alle leger som har det. Er ikke alle leger som kan så mye om svangerskap heller, men de kan jo det mest grunnleggende, aller best er det å høre med jordmor egentlig, men time der får du vel ikke med en gang. Et lite tips hvis du bekymrer deg veldig er å ikke lese så mye på google. Jeg bekymret meg veldig og leste veldig mye på google og deriblant mange skrekkhistorier! Bedre å høre med lege eller jordmor hvis ikke blir du bare mer bekymret, eller spørre her inne så klart!
Tieran Skrevet 5. september 2013 #9 Skrevet 5. september 2013 Er vanlig/ikke uvanlig å ha menslignende smerter pga strekking av livmor o.l.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #10 Skrevet 5. september 2013 Det er bra Var hos legen i går, og sjekket for UVI (hadde 3 leukocytter..) kom igjen med ny urinprøve i dag.. ikke at jeg skjønner hvorfor men.. Men godt å vite at det går bra så lenge jeg ikke begynner å blø Men jeg reagerte veldig på at når jeg satt og venta på å få svar om jeg trengte antibiotika eller ikke, så kom legen ut og sa jeg måtte komme igjen med urinprøve med morgenurin på venterommet foran 8 andre pasienter! Anonymous poster hash: 9dbb4...894
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå