Gå til innhold

Noen som har vært i Florida? Miami og Orlando?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på om noen her inne har vært i Miami eller Orlando? Noen som har noen tips til Hotell, aktiviteter og severdigheter?

Har bestilt flybilletter, så skal til Florida i mars. Vi skal være i to og en halv uke. Skal først til Miami, så drar vi noen dager til Orlando og så avslutter vi i Fort Lauderdale, hvor flyplassen ligger.

Skal selvfølgelig besøke Disney World og Universal studios. Men lurer på om noen har noe tips til ting man absolutt burde gjøre der? Noe man MÅ se?

Har ikke barn, så er ikke noe familietur. Er jeg og kjæresten som skal reise :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Floridays i Orlando er ett kjempefint hotell. I gangavstand til ett megastort outlet. Rimelig er det og. Dra til seaworld og universalparken og kjør Harry potter simulator. Vi skal dra igjen til våren. Ligger da 2 uker på Floridays, innom key west noen dager, kjøre gjennom everglades og noen dager på vestkysten. Spis middag på outback og drikk en wild cherry mojito til forrett:-)

Anonymous poster hash: 352a6...e09

Skrevet

Anbefaler ikke Disney world. Slitt og kjedelig. Velg feks six flags hvis du liker fart og spenning. Hilsen meg over her.

Skrevet

Jeg er lommekjent etter å ha bodd der i perioder. Mars er perfekt tid å reise! Ikke for varmt og ikke hurricane season.

Miami er et kult sted å dra på kjærestetur. Anbefaler dere å bo i South Beach (ikke North Miami Beach), da har dere alt av restauranter, shopping, klubber osv rett utenfor døren. Spørs vel litt på budsjettet, men hoteller å anbefale er Delano, Setai og Shore Club. Om dere bor rimeligere, bør dere dra innom disse fancy hotellene for en drink.

Kjendiser er overalt i Miami, men selv har jeg møtt på superstjerner i baren på Nobu (Shore Club), Setai og på Nikki Beach.

Et tips kan være å ta et 3 dagers cruise fra Miami og ut til Bahamas, evnt noen flere dager lenger ned i Karibien. Det koster mindre enn hotell i Miami per natt og inkluderer mat og en ny sandstrand/destinasjon hver morgen. 

Ellers er Florida shoppingmekka. Både rundt Ft Lauderdale og Orlando er det flere outlets med merkeklær til 70-90% av butikkpris. Anbefales!

Anonymous poster hash: 5a1eb...a9a
Skrevet

Har du små barn med er Magic Kingdom og SeaWorld et must.

Six flags har stort sett berg-og dalbane og små barn er dom regel for lave. (Og finnes forøvrig ikke i Florida)

Vi leier hus når vi er der, så hoteller kan jeg ikke hjelpe deg med.

Men restauranter er det flust av;) Chilis, Applebees, Sticky Fingers, Cracker Barrel (artig restaurant med sørstats husmannskost og en butikk med alt mulig ved siden av) finnes langs veien.

Og shopping på Outlets. Florida Mall er også bra.

Skrevet

Tusen takk for tips :D Vi har lyst til å bo litt fancy, og har råd til det, så skal sjekke ut de hotellene nr 3! Gleder meg til shopping, mat, folk og alt sammen! Håper på å se kjendiser :D

Nærmeste Six Flags er jo i Georgia, så det blir litt langt, ellers hadde jo det vært kjempekult da. Vi må jo innom Disney World, kommer til å angre hvis vi ikke gjør det :) Som jeg sa, har vi ikke barn, men vil dit uansett.

Er det best å leie bil og kjøre fra Miami til Orlando? Eller lønner det seg og ta noe annet?

Skrevet (endret)

Bil! Garantert. Du er avhengig av bil i USA. Må kjøre hvor enn du skal omtrent;)

Leste ikke at dere var kun to voksne.

Da anbefaler jeg heller Universal Studios fremfor Disney.

Endret av To med tut og ei snuppe
Skrevet

Bil! Garantert. Du er avhengig av bil i USA. Må kjøre hvor enn du skal omtrent;)

Leste ikke at dere var kun to voksne.

Da anbefaler jeg heller Universal Studios fremfor Disney.

Okei, vi regnet nesten med at bil var best, så er det bi har tenkt til :)

Også har vi tenkt til å dra på Universal Studios også :D

Skrevet (endret)

Wow, så på hotellene du anbefalte nr 3! Delano var jo virkelig flott da, men var 30 000 kr for en uke, så det blir litt i meste laget. Shore Club så finere ut enn Setai (hvertfall på rommene), men Setai var litt dyrere, men begge de kunne virkelig vært akutelle :D

Endret av Wiiga
Skrevet

Anbefaler definitivt Universal Studios! Animal Kingdom og Epcot parken også. Ser dere reiser uten barn, så da kan dere gjerne drikke rundt jorda (altså en drink i hvert "land") det gjør visst ofte de ansatte ;)

Jeg likte meg veldig godt i Miami, egentlig best der. Husk på at i Orlando så et det veldig store avstander mellom alt, og du må beregne mye tid i bil. Vi var der dessverre i høysesong og brukte store deler av de tre ukene i bilen..

Anonymous poster hash: 8289f...c8b

Skrevet

Mente Bush Gardens, ikke six flags. Og kjør propellbåt og se på alligatorene i everglades.

Hilsen nr 2.

Skrevet

Mente Bush Gardens, ikke six flags. Og kjør propellbåt og se på alligatorene i everglades.

Hilsen nr 2. Anonymous poster hash: 352a6...e09

Bush Gardens i Tampa er bra, ja:) fytterakkern den CheetaHunt banen er rå! Måtte ta den alene, siden vi hadde småbarn med.

Skrevet

Bush Garden så kult ut! :D Kjæresten er ikke noe glad i berg og dalbaner, men må prøve å få med han dit :D Ser jo så gøy ut!

Har tenkt å ta propellbåt og se på alligatorer! :D

Skrevet

island of adventures i Florida =)

harry potter simulatoren og spiderman simulatorene er helt rå !:)

Wet'n Wild også !!

Anonymous poster hash: a39a4...ba1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...