Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Det er fem barn i gata som har lekt sammen i et år. Noen i første og noen i andre klasse ved samme skole. Om din unge var med på å ropevi skal ikke leke med deg, vi vil ikke leke med deg, når et av de andre barna kom ut for å leke med et par andre. Barnet mitt hev på seg klær og hjelm for å gå ut, to andre barn var ute å lekte, og ble møtt på den måten. Barnet mitt svarte med å si ja, ja da kan ikke dere komme til oss mere. Jeg tenker jo at det ordner seg nok, dessuten da jeg kom forbi og tok barnet mitt med en tur til bestemor, som svarte meg på spørsmål hva alt dette var, at "de var ikke snille, men jeg har jo mange andre venner!" Det preller av, og virker ikke veldig lei seg. Det. And gang det har skjedd, da var det de samme barna som sa de hadde godteri og vi skal ikke dele med dere. Oss foreldre kjenner hverandre og deler av og til på kjøring og føling til aktiviteter. Si noe eller la det være? Jeg hadde likt å få beskjed. Men ikke sikkert alle er som meg. Anonymous poster hash: e2922...28b
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Ja, det hadde jeg virkelig! Barna er stadig i en læringsfase, og da er det oss foreldre - og andre voksne for den del - som må rettlede de. Det er ikke greit å utelukke noen, for så å terge dem for det. Anonymous poster hash: 48737...08d
petite fleur Skrevet 2. september 2013 #4 Skrevet 2. september 2013 Ja, det ville jeg likt å få vite. Bedre å ta det når de er så små.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 2. september 2013 #5 Skrevet 2. september 2013 Er det et engangstilfelle er det vel noe som preller av. Alle unger oppfører seg vel litt sånn av og til. (Uten at det er greit på noen måte). Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke gjort noe nummer av det denne gangen. Hadde det gjentatt seg ville jeg kontaktet foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #6 Skrevet 2. september 2013 Om det er noe som stadig skjer er det greit å ta det opp. Helt vanlig at unger er uenige. Og i perioder er det ikke sikker de kommer så godt overens heller. Tenker det er bra for barn å ordne opp selv. Vi foreldre trenger ikke legge oss opp i alt. (så sant det ikke er regelrett mobbing) Anonymous poster hash: f9f9c...f9b
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #7 Skrevet 2. september 2013 Så klart jeg hadde ønsket å vite om barna mine oppførte seg som skitunger! Her er det nulltoleranse på slikt. Anonymous poster hash: f7be7...c25
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #8 Skrevet 2. september 2013 Ja, det ville jeg visst! Ingen dramatikk, så lenge dette ikke er noe som går ut over ditt barn hver gang? Men jeg ville uten tvil visst om det. Ungene skal vite at vi voksne snakker sammen, og at det er få ting de kan skjule for oss. Mine barn får IKKE være med på utfrysning eller mobbing. Fullstendig nulltoleranse. Jeg er avhengig av at andre sier ifra for at jeg skal kunne rettlede barnet mitt hvis det er på feil kurs i blandt. Om jeg fikk vite dette, så ville det blitt en samtale under kveldsmaten. Ingen kjefting, men en god prat om hvordan slikt oppleves for den det gjelder, og at det ikke er greit å være del av slik oppførsel. Barn trenger noen ganger veiledning for å kunne sette seg inn i hvordan andre føler og tenker, og da må de få hjelp til det. Anonymous poster hash: 5529e...8e8
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #9 Skrevet 2. september 2013 Så de fleste er som meg, og ville tatt en prat. En prat jeg forøvrig har tatt, når det var min unge som var rakker ungen. Men jeg er også litt der at barna må få ordne litt opp selv også. Tror nok begge eller en av de snart står på døra igjen, og da får de nok beskjed. Så kanskje t en prat med hele gjengen. Tror nok det blir nevnt til mødrene da, uten at jeg lager dama. Anonymous poster hash: e2922...28b
nagini Skrevet 2. september 2013 #10 Skrevet 2. september 2013 Ja, jeg hadde gjerne villet vite det. Greit å få tatt den praten med ungen før det utvikler seg til noe styggere.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #11 Skrevet 3. september 2013 Det er fem barn i gata som har lekt sammen i et år. Noen i første og noen i andre klasse ved samme skole. Om din unge var med på å ropevi skal ikke leke med deg, vi vil ikke leke med deg, når et av de andre barna kom ut for å leke med et par andre. Barnet mitt hev på seg klær og hjelm for å gå ut, to andre barn var ute å lekte, og ble møtt på den måten. Barnet mitt svarte med å si ja, ja da kan ikke dere komme til oss mere. Jeg tenker jo at det ordner seg nok, dessuten da jeg kom forbi og tok barnet mitt med en tur til bestemor, som svarte meg på spørsmål hva alt dette var, at "de var ikke snille, men jeg har jo mange andre venner!" Det preller av, og virker ikke veldig lei seg. Det. And gang det har skjedd, da var det de samme barna som sa de hadde godteri og vi skal ikke dele med dere. Oss foreldre kjenner hverandre og deler av og til på kjøring og føling til aktiviteter. Si noe eller la det være? Jeg hadde likt å få beskjed. Men ikke sikkert alle er som meg. Anonymous poster hash: e2922...28b Likt? Nei. Men villet? Å, så definitivt! Anonymous poster hash: a8bdc...222
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #12 Skrevet 3. september 2013 Hvilke foreldre vil ikke vite om barna sine oppfører seg slik? Utestenging er den verste formen for mobbing, og det er av de voksne barna lærer. Anonymous poster hash: 7688a...8a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå