Gå til innhold

fødsel nr 2 - annerledes?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes fødsel nr.2 var mye mer intens og vondere selv om det var uten komplikasjoner. Men den var også uten smertelindring. Første gangen fikk jeg epidural frem til utdrivingsfasen og selv det var ille nok akkurat der og da, var jeg overrasket over hvor lett og fort det gikk når jeg var ferdig. 2.gangen derimot, trodde jeg skulle dø, hadde ikke krefter, kjenner jeg ble tømt for krefter og energi. Gruer meg til denne fødselen som er om noen uker.

Anonymous poster hash: 4b494...e89

Takk for svar!:)

Ble anbefalt epidural forrige fødsel pga ryggproblemer og hadde nok ikke klart meg uten. Sitter igjen med en positiv erfaring. Denne runden er ryggen utrolig nok litt bedre så jeg vurderer en naturlig fødsel, men er samtidig åpen for epidural dersom behovet melder seg.

Er nok delte erfaringer, men det virker som om flere synes det er mer intenst gang nr 2..

Jeg synes fødsel nr.2 var mye mer intens og vondere selv om det var uten komplikasjoner. Men den var også uten smertelindring. Første gangen fikk jeg epidural frem til utdrivingsfasen og selv det var ille nok akkurat der og da, var jeg overrasket over hvor lett og fort det gikk når jeg var ferdig. 2.gangen derimot, trodde jeg skulle dø, hadde ikke krefter, kjenner jeg ble tømt for krefter og energi. Gruer meg til denne fødselen som er om noen uker.

Masse lykke til med fødselen, håper denne tredje gangen blir en fin opplevelse!

Annonse

Raskere å bedre fødsel med nr 2.. Var i bedre form etter en super graviditet så det gjorde sitt. God form direkt etter fødseln. Var mer intens en nr 1 2 1/2h i aktiv fødsel vs 21h med nr 1:)

Jeg synes fødsel nr.2 var mye mer intens og vondere selv om det var uten komplikasjoner. Men den var også uten smertelindring. Første gangen fikk jeg epidural frem til utdrivingsfasen og selv det var ille nok akkurat der og da, var jeg overrasket over hvor lett og fort det gikk når jeg var ferdig. 2.gangen derimot, trodde jeg skulle dø, hadde ikke krefter, kjenner jeg ble tømt for krefter og energi. Gruer meg til denne fødselen som er om noen uker.Anonymous poster hash: 4b494...e89

Masse lykke til med fødselen, håper denne tredje gangen blir en fin opplevelse!

Tusen takk:) etter 2 forskjellige fødsler har jeg lært noe og vet på forhånd hva jm og personalet på sykehuset kan bidra med. Lykke til med fødsel til deg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...