Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Tenker å starte opp på videregående for å fullføre en utdannelse. Men vet ikke hva jeg vil bli. Tenker at så lenge jeg er garantert jobb med lønn som dekker husleie, barnehage, strøm og andre faste utgifter så er alt greit. Anonymous poster hash: f83df...6ae
Gjest Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Synes heller du skal velge et yrke som DU kommer til å trives med. Skal jo dette i mange år
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Barnehagelærer. Anonymous poster hash: 90155...1f3
Gjest yrild Skrevet 2. september 2013 #4 Skrevet 2. september 2013 Det blir feil ende å begynne i spør du meg! Tenk først på om du liker å jobbe med mennesker? Liker du å hjelpe? liker du å jobbe i team eller alene? Har du god ordenssans? Er du god på å følge ordre eller vil du bestemme selv?
me_87 Skrevet 2. september 2013 #5 Skrevet 2. september 2013 Barnehage er du garantert jobb sier læreren min på helse og sosial.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #6 Skrevet 2. september 2013 Ambulansearbeider. Jeg tjener rundt 500 000,- i året, men da med noe overtid. Fantastisk turnus med små barn. Mye fri. Elsker jobben min. Anonymous poster hash: 2ae9c...822
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 2. september 2013 #7 Skrevet 2. september 2013 helsevesenet er du garantert jobb.
Gjest Emea Skrevet 2. september 2013 #8 Skrevet 2. september 2013 Finnes ingen utdannelse som garantert gir jobb. Tenk heller på hva du tror du kommer til å trives med. Jobben er en stor del av livet.
Gjest yrild Skrevet 2. september 2013 #9 Skrevet 2. september 2013 http://www.studenttorget.no/index.php?show=3931&expand=3796,3931
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #11 Skrevet 2. september 2013 70% av fiskehelsestudenter har fått et jobbtilbud før endt utdanning. Anonymous poster hash: b4086...9c9
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #12 Skrevet 2. september 2013 Jeg tror jeg ville valgt læreryrket, da kan man jo også velge å undervise i fag man har en interesse for. Lang sommerferie, ofte fri samtidig som barna, og mulighet til at de får kortere dager, fordi man jobber på kvelder etter barna er i seng. Lærerlønnen er heller ikke dårlig Anonymous poster hash: 9a05a...a54
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #13 Skrevet 2. september 2013 Garantert jobb får du innen helsesektor, ingeniør eller 5 årig høyere utdannelse innenfor tekniske fag. Tenker du på bedre betale jobber, så bør du sikte på de to sist nevnte. Anonymous poster hash: bba6f...20a
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #14 Skrevet 2. september 2013 Som dame noe jeg regner med du er så er du GARANTERT jobb som: bilmekaniker elektriker rørlegger (stor sjangs) offshore hjelpepleier Anonymous poster hash: 5a77b...930
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #15 Skrevet 2. september 2013 Jeg tror jeg ville valgt læreryrket, da kan man jo også velge å undervise i fag man har en interesse for. Lang sommerferie, ofte fri samtidig som barna, og mulighet til at de får kortere dager, fordi man jobber på kvelder etter barna er i seng. Lærerlønnen er heller ikke dårlig Anonymous poster hash: 9a05a...a54 I min kommune er det ikke lett å få lærerjobb, i alle fall ikke fast. Du får vikariater, men sjelden 100 %. Og man får ikke velge hvilke fag du vil undervise i, som regel må du undervise i alle fag. Og å gi barna kortere dager...ha ha ha ha ha Å, jeg dør :-D Men lønna er grei, og sommerferiene er lange - men absolutt ikke verdt all dritten du må gjennom for å få den. Ja, jeg er eks-lærer. Anonymous poster hash: 7c989...2b5
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #16 Skrevet 2. september 2013 Jeg tror jeg ville valgt læreryrket, da kan man jo også velge å undervise i fag man har en interesse for. Lang sommerferie, ofte fri samtidig som barna, og mulighet til at de får kortere dager, fordi man jobber på kvelder etter barna er i seng. Lærerlønnen er heller ikke dårlig Anonymous poster hash: 9a05a...a54 I min kommune er det ikke lett å få lærerjobb, i alle fall ikke fast. Du får vikariater, men sjelden 100 %. Og man får ikke velge hvilke fag du vil undervise i, som regel må du undervise i alle fag. Og å gi barna kortere dager...ha ha ha ha ha Å, jeg dør :-D Men lønna er grei, og sommerferiene er lange - men absolutt ikke verdt all dritten du må gjennom for å få den. Ja, jeg er eks-lærer. Anonymous poster hash: 7c989...2b5 Hvor lenge var du lærer? Står i den situasjonen selv at jeg vet jeg kommer til å bytte jobb en gang. Anonymous poster hash: d4bf5...bd4
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #17 Skrevet 2. september 2013 Om man er garantert jobb avhenger mye av hvor man bor. Men vanlige jobber de trenger de fleste steder er vel, barnehagelærer, lærer, sykepleier, eiendomsmegler, lege. Og sikkert mange flere. Anonymous poster hash: e2adb...1be
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #18 Skrevet 2. september 2013 Ingeniør. Gjerne innen geofag, eller noe som kan brukes til store offentlige byggeprosjekter. Da er 3-årig høgskole ofte nok. Omtrent 90% av studenter har jobb før fullført utdanning. Støtter også forslaget om geotekniker. Stort behov i den bransjen. Sivilingeniør. Noe innen oljebransjen. Der tror jeg nesten 100% av studentene har FLERE jobbtilbud å velge i mellom før fullført utdanning. Ikke hør for mye på de som foreslår standard kvinneyrker som barnehage, lærer, hjelpepleier. Dårlig betalt, slitsomt, ufrivillig deltid er standard for nyutdannede, og mange som kniver om jobbene, spesielt i distriktene. Tenk utradisjonelt, og litt sært. Rørlegger er faktisk et godt forslag! Ikke bare drittarbeid der, men også å planlegge, montere og sette sammen de lekreste bad. Ikke så dumt for ei jente. Krever VGS og så lærlingetid. Heismontør er et annet forslag. Der kan man få lønn under utdanning. Anonymous poster hash: edd3e...ae8
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #19 Skrevet 2. september 2013 Kjenner meg igjen i situasjonen til læreren over her. Jeg bor i Bergen. Var ferdig utdannet i 2008. Etter det har jeg jobbet som ringevikar, hatt diverse vikariater og fått to barn. Vurderer å bytte til en annen bransje, men liker jo egentlig læreryrket, så jeg føler meg ikke helt klar for å bytte enda. Anonymous poster hash: afd98...ffc
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #20 Skrevet 2. september 2013 Du eks-lærer, hva jobber du som nå? Tok du ny utdanning? Anonymous poster hash: afd98...ffc
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #22 Skrevet 3. september 2013 Eks-læreren her Jeg jobbet 3 år som lærer og et par år i barnehage som støttepedagog før jeg endelig torde å innrømme for meg selv at jeg var havnet på feil hylle her i livet. Begynte på ny utdanning, og har 2 år igjen før jeg er ferdig utdannet arkivar/ bibliotekar/ dokumentkonsulent. Livet smiler igjen Anonymous poster hash: 7c989...2b5
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #23 Skrevet 3. september 2013 Master i farmasi. Anonymous poster hash: 11049...4b5
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #24 Skrevet 3. september 2013 Jobbgaranti får du aldri, men om du velger noe du synes er gøy og som du har litt talent for er det stor sannsynlighet for at du blir flink nok til å ikke gå arbeidsløs. Og tenk litt på hvor du vil bo, hva du vil tjene og sånt også. Man blir ikke millionær av å være lærer, men man får en meningsfull jobb og kan bo hvor man vil. Vil du ha en karriere som økonom i det private havner du gjerne i en stor by. Anonymous poster hash: a53d8...c58
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #25 Skrevet 3. september 2013 Vekter, da har du mulighet til å skifte beiter også. På flyplass, sentere, på byn, store firmaer, natt og dag. Anonymous poster hash: 33d79...355
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå