Gå til innhold

Bryllup - ønskeliste? Hva ønsker man seg når man har alt man trenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsket oss penger til "kunstfond". Brukte god tid på å finne det vi ønsket å ha. Vi fant først kunsnteren og deretter lagde hun noe på bestilling fra oss. Nå henger det på "hedersplassen" i stua og som ett godt minne for oss alle fra den store dagen!

Anonymous poster hash: 542bd...0a1

Fortsetter under...

Skrevet

Vi fikk finservise (da har vi ett "hverdagsservise fra IKEA fra før, dette blir til jul og konfirmasjon og søndagsmiddag og sånt), bestikk, ordentlige vin- og ølglass, frukttrær, nye stekepanner og kasseroller, gavekort til operaen og teater, penger, gavekort, noe vaser og pynteting, øltappekran, brødrister, stavmikser, gavekort til restaurant og noe bøker. 

Husk å lage en gaveliste med litt ulike prisklasser. Vi fikk gaver som spente fra 200 (venner og venner av foreldre) til flere tusen (nær familie). Veldig mange venner gir gave fra 3-500 kr, og det er fint om de også får noen "artige" valg, noe som er koselig å gi. For eksempel kan dere ønske dere opplevelser, en venninne av meg fikk hjemmelaget fem-retters av noen andre venner, med masse vin og skikkelig god mat (det er jo kanskje ikke billigste gaven, men veldig personlig og trivelig). Andre kan gi billetter til stand-up eller teater, rafting, vinkurs eller andre matkurs, konserter eller vennekvelder. Helgetur til Køben, spahelger, og sånt. Eller dere kan ønske dere penger til bryllupsreisen, det er også vanlig. Vi har gitt bidrag til bryllupsreisen til flere vennepar. 

Det går også an å ønske seg kunst, men ofte har ulike generasjoner veldig ulik kunstsmak.. ;) Kanskje lurt å være konkret isåfall.

Anonymous poster hash: bdbc0...434

Her var det mange fine tips :-)

Skulle gjerne ønsket ting til hagen og frukttrær, men vi bor foreløbig i blokk så her går det ikke ann å plante noe :P 

Godt tips å føre opp ting i ulike prisklasser. Syns det meste er veldig dyrt når det kommer til konserter og kulturelle innslag. En konsertbillett koster jo fort 600 kr eller mer.

Håper venner vil gå sammen om gaven og spleise hvis de syns det blir for dyrt, for da kan man få fine ting som man ikke vanligvis unner seg selv.

Har dere gaveliste i flere enn 1 butikker?

Hvordan vet gjestene at ikke flere har kjøpt stavmisker eller brødrister? dumt å ende opp med gaver som må byttes..

- HI

Anonymous poster hash: aa77b...29d

Skrevet

Vi ønsket oss penger til "kunstfond". Brukte god tid på å finne det vi ønsket å ha. Vi fant først kunsnteren og deretter lagde hun noe på bestilling fra oss. Nå henger det på "hedersplassen" i stua og som ett godt minne for oss alle fra den store dagen!

Anonymous poster hash: 542bd...0a1

Det syns jeg var en kjempe fin gave. Det kunne jeg ha tenkt meg selv :)

Malerier blir jo ofte for dyre til at et par kan gi det i gave, så det var veldig lurt.

- HI

Skrevet

Vi ønsket oss kunst. Ellers er det fint å tenke litt på "manneting" oppi det hele også. Har vært i flere bryllup vår det har stått diverse verktøy på ønskelisten.

Ser for meg at mannen ønsker seg slagborr og kanskje til og med radiostyrt bil. Hehe.

Men vet ikke helt om bryllupet vårt er riktig tid og sted for det. Jeg får heller gi han en fin julegave i stedet :)  

- HI

Skrevet

Billetter til kino eller badeland koster ikke så mye, det er jo et alternativ til teater/konsert. Gavekort fra Billettservice? 

Ellers enig i at hvis man klør seg i hodet for å finne ut noe man kan ønske seg, er det kanskje bedre å ønske seg bidra til et veldedig formål, Kreftforeningen, Røde Kors, hva som helst. 

Anonymous poster hash: 133c4...063
Skrevet

Vet ikke hva jeg skal sette opp på ønskelista.. føler jo at jeg må sette opp noe slik at vi får gaver som passer vår stil og smak. MEN, jeg er helt blank.. kommer ikke på noe vi trenger eller ønsker oss.

Hva ønsket dere til bryllupet?

Vi ønsket oss gavekort fra interiør- møbel- og byggvareforretninger. Hus et et evigvarende prosjekt. 

I tillegg ønsket vi oss moccamaster, serveringsboller/fat, store lykter og urner til terrassen samt sengetøy. 

Annonse

Skrevet

hvis dere ikke klarer å finne på noe å ønske dere kan dere opplyse om at dere ikke vil ha gaver eller eventuelt at gjestene kan gi et bidrag til en veldedig organisasjon.Anonymous poster hash: 6ee4a...6ab

Vil jo gjerne ha gaver, det er jo veldig koselig.Men, jeg vil gjerne ønske meg noe som vi trenger eller som kan være nyttig for oss. Jeg har ikke noe ordentlig "forhold" til noen veledige organisasjoner. Det hadde betydd mer dersom jeg var personlig aktiv i en. Jeg gir jevnlig til Røde kors og vi støtter Luftambulansen.. Det er så mange organisasjoner å velge mellom og som alle har en god sak de støtter - så derfor føler jeg som sagt at vi må ha en relasjon til organisasjonen dersom vi vil at gjestene skal gi penger.. Noen syns kanskje det høres egoistisk eller helt teit ut, men sånn føler jeg om saken. - HI Anonymous poster hash: aa77b...29d

Jeg får litt uggen magefølelse når man har så mye at man trenger hjelp på internet for å få nok ønsker. Om du ikke klarer å komme på noe, kan dere umulig "trenge" det!

Jeg gir ALDRI pengegaver i bryllup, med mindre det er til veldedig organisasjon. Synes det er ytterst spesielt å gi venner pengegaver.

Anonymous poster hash: 959f5...cb7

Skrevet

hvis dere ikke klarer å finne på noe å ønske dere kan dere opplyse om at dere ikke vil ha gaver eller eventuelt at gjestene kan gi et bidrag til en veldedig organisasjon.Anonymous poster hash: 6ee4a...6ab

Vil jo gjerne ha gaver, det er jo veldig koselig.Men, jeg vil gjerne ønske meg noe som vi trenger eller som kan være nyttig for oss. Jeg har ikke noe ordentlig "forhold" til noen veledige organisasjoner. Det hadde betydd mer dersom jeg var personlig aktiv i en. Jeg gir jevnlig til Røde kors og vi støtter Luftambulansen.. Det er så mange organisasjoner å velge mellom og som alle har en god sak de støtter - så derfor føler jeg som sagt at vi må ha en relasjon til organisasjonen dersom vi vil at gjestene skal gi penger.. Noen syns kanskje det høres egoistisk eller helt teit ut, men sånn føler jeg om saken. - HI Anonymous poster hash: aa77b...29d

Jeg får litt uggen magefølelse når man har så mye at man trenger hjelp på internet for å få nok ønsker. Om du ikke klarer å komme på noe, kan dere umulig "trenge" det!

Jeg gir ALDRI pengegaver i bryllup, med mindre det er til veldedig organisasjon. Synes det er ytterst spesielt å gi venner pengegaver.

Anonymous poster hash: 959f5...cb7

Om man setter inn penger på konto til reise eller gir gavekort til andre ting brudeparet ønsker seg (store ting), så er jo det litt annerledes enn å komme med en konvolutt med penger. Hvorfor enkelte har problemer med å gi brudeparet det de ønsker og heller kjøper en eller annen rar skål eller noe som bare vil stå og samle støv, bare for å være vrange, har jeg aldri forstått.

Anonymous poster hash: 99023...de2

Skrevet

Om dere har alt dere trenger og må slite for å ha noe å sette på ønskelista, så ville jeg ønsket bidrag til ulike veldedige formål, f.eks en jungeldoktor fra kirkens nødhjelp eller skolemateriell fra røde kors. Bedre det enn å ønske seg ting som blir stående i et skap og støve ned.

Å bare ønske seg penger blir litt "konfirmant" for meg. Voksne mennesker som har råd til å bruke en haug til å arrangere bryllup, men som prøver å skrape sammen summen igjen fra gjestene er litt spesielt.

Det handler vel om ¨å feire en dag. Synes det er litt forkastelig med et forbrukssamfunn som ønsker seg ting man kan putte i skuffen og ikke bruke

Anonymous poster hash: 7c961...e17

Skrevet

Vi ønsket oss penger til kunst, altså penger som vi deretter brukte på kunst vi selv gikk og fant

Skrevet

Jeg skjønner ikke at det skal være greit å ønske seg service, men ikke slagbor eller andre ting mannen ønsker seg. Gavekort på jernvarehandel må altså være greit. Eller til deler av motor til båten man har på hytta. 

De gavene vi satte mest pris på var gavekort på reise og barnevakt til ungene. Gavekort på Dinner var også noe vi satte pris på. Og så fikk vi teaterbilletter, gavekort fra Norske Grafikere slik at vi kunne ta ut kunst selv. 

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Vi ønska oss penger til bryllupsreisen, "penservice" som passet oss (ikke for pent, men samtidig litt ekstra), kongleglass. Terassevarmer.

Fikk dere inn nok penger til bryllupsreisen eller måtte dere spe på med egne midler? Hadde dere bestemt reisemål på forhånd, eller ventet dere til etter bryllupet for å se hva dere hadde råd til?

Vi er glad i å reise, så det var kanskje ikke så dum ide.

- HI

Vi hadde bestemt og bestilt reisen før bryllupet så vi reiste mandagen etter vi giftet oss. Var 2 uker på Mauritius så det kostet masse penger! VI måtte betale en del selv ja, men det var helt klart verdt det ;)

Skrevet

-gavekort på kveldskurs,matlagingskurs, vinkurs, dansekurs, samlivskurs...?

-weekendopphold (ikke bryllupsreisen altså, men som ett avbrekk fra "kvardagen")

-resturantbesøk

-teater/konsertopplevelser

...eller annet pynteræl

Gavekort på weekendopphold likte jeg. Kanskje en tur til Farris bad? :-)

Gavekort på resturantbesøk hadde nok mannen satt stor pris på, så den var heller ikke så dum. Han er veldig glad i disse 7-10 retters middagene, men vi tar oss jo nesten aldri råd til noe slikt.

Hadde vært gøy å vært på Operaen en gang, men håper bare ikke vi ender opp med 10 billetter dit. Hihi.

Takk for mange gode tips!

- HI

Det er mange fine slott å dra til også, eksempelvis Losby gods med kanetur på vinteren og 6-retters med nyyyydelig mat og god vin...

Når det gjelder operaen går det an å kjøpe gavekort der også, så kan dere selv bestemme hva dere vil oppleve. Kanskje det går an å kjøpe gavekort til billettservice?

Ellers foreslår jeg å ønske dere en helgetur til Wien, Berlin, London, Roma, Milano, Paris eller lignende med konsert/operabilletter inkludert, det er romantisk så det holder :-)

ellers støtter jeg også veldedighet - hva med å skaffe et fadderbarn, bygge en brønn, kjøpe skolebøker eller sponse vaksiner til de som virkelig trenger det?

Anonymous poster hash: d5feb...1a0

Annonse

Skrevet

Hei! Du har jo fått mange gode forslag allerede. Hva med å ønske seg gavekort på en navngitt blomsterbutikk i nærheten av deg? Da kan folk gi den prisklassen de selv ønsker og tilsammen får du kanskje såpass at du kan ha friske blomster hjemme en gang i mnd eller så. Luksus i hverdagen som pynter opp og gjør en glad.

Skrevet

Tusen takk for så mange fine forslag.

Og til dere kritikere som ikke skjønner hvorfor jeg spør etter tips når jeg selv føler at jeg har alt; er det jo nettopp fordi jeg ønsker meg gjennomtenkte, nyttige og fine gaver som jeg og mannen kommer til å sette pris på.

Håper andre også ble litt inspirert av de flotte tipsene!

:)

- HI

Skrevet

Penger til reise/huset? :)
Kjøkkenutstyr?(Blender/stavmikser++)

Sengetøy?

Vi fikk ny utelampe og det trengte vi :)

Skrevet

At alle gjestene gjer ei gåve til redd barna, plan, eller eit anna godt formål? Om de har alt de treng er det vel berre plagsomt med masse gåver som fyller opp huset skulle eg tru? Eventuelt kan de ønske dykk pengar til ferietur el likn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...