Gå til innhold

Bryllup - ønskeliste? Hva ønsker man seg når man har alt man trenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal sette opp på ønskelista.. føler jo at jeg må sette opp noe slik at vi får gaver som passer vår stil og smak. MEN, jeg er helt blank.. kommer ikke på noe vi trenger eller ønsker oss.

Hva ønsket dere til bryllupet?

Anonymous poster hash: aa77b...29d

Fortsetter under...

Skrevet

Vanskelig å komme med forslag når man ikke aner hva dere har og hvilke interesser dere har, men kan forsøke å komme med noe lurt :)

Har dere "penservise"? Har dere i tilfelle til mange nok? Vi har finservise til 12stk, men med nærmeste familie samlet, så er vi 15 stk nå og regner med at det kommer flere barn de neste årene, så vi ønsker oss servise til 18 stk. Det samme med fine glass og bestikk.

Har dere nok serveringsfat og boller? Er det noen av de dere har nå, som dere bruker egentlig mest fordi det er det dere har? Kan dere ønske dere nye som er mer deres stil og gi de dere har til loppemarked el? (Ikke fornuftig hvis man tenker miljø, men på et loppemarked er det stort sett noen andre som vil ha det, så det blir jo hvertfall ikke kastet).

Har dere noen interesser dere kan ønske dere ting til? F.eks (nytt) telt, nye årer til kanoen, ny symaskin (hvis du har en av de få mennene som er interessert i å sy og i tillegg er det selv)...

Anonymous poster hash: b42da...5e9
Skrevet

Vi ønsket oss ingenting, da gaven var at de kom i bryllupet vårt som var på den andre siden av jordkloden...

Et vennepar som også har alt ønske seg pengegaver til et veledig formål,altså at gjestene satte inn penger selv på dennes konto.

Ingen poeng i å ønske seg noe om man har alt, og må gi det meste bort igjen/kaste det...

Anonymous poster hash: 79030...f86
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Vi ønska oss penger til bryllupsreisen, "penservice" som passet oss (ikke for pent, men samtidig litt ekstra), kongleglass. Terassevarmer.

Skrevet

Hva med 

1. bøker

2. kjøkkenmaskin eller utstyr til kjøkkenmaskin

3. servise (både pen- og vanlig)

4. "nyttig" kjøkkenutstyr som er dyrt og man dermed ikke prioriterer å kjøpe som le creuset gryter eller fiffige salatboller med hankbestikk

Jeg ville tatt meg en tur innom tilbords, kitchn eller wallendahl og fått litt inspirasjon ;)

Grattis så mye med den store dagen!

Anonymous poster hash: b3797...499
Skrevet

Skulle gjerne samlet på et penere service, men jeg har så liten greie på hvilke som er fine og hva jeg kunne ha tenkt meg. Har service og boller som jeg bruker til penere bruk nå, selv om det ikke koster all verden, så det duger jo til sitt bruk :)

Vi er dessverre ikke så sporty av oss, men kanskje det er riktig tidspunkt å ønske seg en kano eller kajak på? hihi :)

Symaskinen har stått i klesskapet i 5 år, så den burde jeg bare ha gitt bort til noen andre ;-)

Men takk for mange gode forslag!

- HI

Annonse

Skrevet

Vi ønska oss penger til bryllupsreisen, "penservice" som passet oss (ikke for pent, men samtidig litt ekstra), kongleglass. Terassevarmer.

Fikk dere inn nok penger til bryllupsreisen eller måtte dere spe på med egne midler? Hadde dere bestemt reisemål på forhånd, eller ventet dere til etter bryllupet for å se hva dere hadde råd til?

Vi er glad i å reise, så det var kanskje ikke så dum ide.

- HI

Skrevet

Hva med 

1. bøker

2. kjøkkenmaskin eller utstyr til kjøkkenmaskin

3. servise (både pen- og vanlig)

4. "nyttig" kjøkkenutstyr som er dyrt og man dermed ikke prioriterer å kjøpe som le creuset gryter eller fiffige salatboller med hankbestikk

Jeg ville tatt meg en tur innom tilbords, kitchn eller wallendahl og fått litt inspirasjon ;)

Grattis så mye med den store dagen!

Takk for mange gode tips, men vi har veldig mye fra før av.

Bøker bruker jeg å kjøpe på loppemarked. Finner alltid masse fine bøker som knapt har vært åpnet, til en veldig billig penge.

Jeg har også veldig mye kjøkkenutstyr siden Glassmagasinet, Kitchn og Tilbords alltid har så mange gode tilbud. Mannen bare river seg i håret av alt jeg kommer hjem med ;) Dumt jeg ikke ventet og heller ønsket meg slike ting i gave!

Kjøkkenmaskin hadde vært morsomt å hatt, men vet ikke om jeg hadde brukt den nok for å rettferdiggjøre ønsket. Kanskje det hadde blitt som med symaskinen min som har stått i skapet i 5 år...

Bruker mannen å ha noen ønsker å komme med?

Det virker som det er mest for damene...

- HI

Skrevet

Jeg var i et bryllup i sommer. Da sa de ifra at de har opparbeidet seg alt de trenger av ting, så de kunne tenke seg å få et lite bidrag til bryllupsreise, evt lommepenger. Synes det er mye bedre å gi dette enn at alle skal kjøpe en gave som man egentlig ikke trenger. Jeg personlig ville kanskje gitt pengene til et veldiedig formål, siden jeg ofte tenker på hvor mye vi har i forhold til andre her i verden. Det å tenke på at man har gjort noe fint for andre er mye mer verdt enn dyre kjøkkenting og andre ting man ikke egentlig trenger.  

Anonymous poster hash: 7c961...e17
Skrevet

Bruker min kjøkkenmaskin (kitchnaid) daglig til ALT, raspe grønnsaker eller ost, kverne kjøtt, mikse kjøtt/fiskekaker, baking....you name it :)

Har den på benken, så den blir mye brukt. Tror nok mannen min synes det er en "gave" for hele familien for den er et vidunderlig hjelpemiddel i hverdagen.

Finner du virkelig alle bøker du ønsker deg på loppis og hvis ja, hvilke loppemarkeder er det du trakterer????? Jeg tenker på samlede forfatterverker eller naturbøker...Jeg er biolog, så naturlig nok vil jeg helst ha masser av opslagsverker om arter ect, med nydelig bilder. Typiske coffe table bøker. Ikke bøker man kan låne på biblioteket fordi man bare leser dem en gang...

PS: bruker ikke min symaskin masse heller...blir med å sy gardiner og lappe klær, men den er fantastisk å ha for hånden når man virkelig trenger den + venner og familie som er symaskinløse synes det er vidunderlig å få låne den ;)

Skrevet

gavekort på en planteskole. kan dere kjøpe dere noe fint til hagen.

Anonymous poster hash: 85f89...789
Skrevet

Dere kan jo ønske dere gavekort eller penger, evt utstyr til barn/barnet.

om det er noe dere trenger å fikse på huset ol så er jo det noe å ønske seg

Anonymous poster hash: 708fb...d64
Gjest FinogFjong
Skrevet

-gavekort på kveldskurs,matlagingskurs, vinkurs, dansekurs, samlivskurs...?

-weekendopphold (ikke bryllupsreisen altså, men som ett avbrekk fra "kvardagen")

-resturantbesøk

-teater/konsertopplevelser

...eller annet pynteræl

Annonse

Skrevet

Hva med en reisekonto?:)

Anonymous poster hash: de798...2a5

Skrevet

Vi var vel sære men vi ønsket oss penger til ett barnehjem i Brasil som vi støtter. Bestekompisen til min eldste datter bodde der før han ble adoptert til Norge.

Anonymous poster hash: 3b89e...a65

Skrevet

Høres ikke ut som om dere har ett ordentlig finservise til middag og kaffe/te.

Kanskje en bra anledning til å finne ett.

Ellers syns jeg ideen om å ønske penger til reise er fin.

Anonymous poster hash: 54e79...ef4
Skrevet

Om dere har alt dere trenger og må slite for å ha noe å sette på ønskelista, så ville jeg ønsket bidrag til ulike veldedige formål, f.eks en jungeldoktor fra kirkens nødhjelp eller skolemateriell fra røde kors. Bedre det enn å ønske seg ting som blir stående i et skap og støve ned.

Å bare ønske seg penger blir litt "konfirmant" for meg. Voksne mennesker som har råd til å bruke en haug til å arrangere bryllup, men som prøver å skrape sammen summen igjen fra gjestene er litt spesielt.

Skrevet

hvis dere ikke klarer å finne på noe å ønske dere kan dere opplyse om at dere ikke vil ha gaver eller eventuelt at gjestene kan gi et bidrag til en veldedig organisasjon.

Anonymous poster hash: 6ee4a...6ab
Skrevet

-gavekort på kveldskurs,matlagingskurs, vinkurs, dansekurs, samlivskurs...?

-weekendopphold (ikke bryllupsreisen altså, men som ett avbrekk fra "kvardagen")

-resturantbesøk

-teater/konsertopplevelser

...eller annet pynteræl

Gavekort på weekendopphold likte jeg. Kanskje en tur til Farris bad? :-)

Gavekort på resturantbesøk hadde nok mannen satt stor pris på, så den var heller ikke så dum. Han er veldig glad i disse 7-10 retters middagene, men vi tar oss jo nesten aldri råd til noe slikt.

Hadde vært gøy å vært på Operaen en gang, men håper bare ikke vi ender opp med 10 billetter dit. Hihi.

Takk for mange gode tips!

- HI

Skrevet

hvis dere ikke klarer å finne på noe å ønske dere kan dere opplyse om at dere ikke vil ha gaver eller eventuelt at gjestene kan gi et bidrag til en veldedig organisasjon.

Anonymous poster hash: 6ee4a...6ab

Vil jo gjerne ha gaver, det er jo veldig koselig.

Men, jeg vil gjerne ønske meg noe som vi trenger eller som kan være nyttig for oss.

Jeg har ikke noe ordentlig "forhold" til noen veledige organisasjoner. Det hadde betydd mer dersom jeg var personlig aktiv i en. Jeg gir jevnlig til Røde kors og vi støtter Luftambulansen.. Det er så mange organisasjoner å velge mellom og som alle har en god sak de støtter - så derfor føler jeg som sagt at vi må ha en relasjon til organisasjonen dersom vi vil at gjestene skal gi penger..

Noen syns kanskje det høres egoistisk eller helt teit ut, men sånn føler jeg om saken.

- HI

Skrevet

Vi var vel sære men vi ønsket oss penger til ett barnehjem i Brasil som vi støtter. Bestekompisen til min eldste datter bodde der før han ble adoptert til Norge.

Anonymous poster hash: 3b89e...a65

Det blir fint og spesielt når dere har en fin historie å fortelle - det gjør saken så mye mer nært og man får lyst til å gi penger til dette formålet. Syns det var en fin gave.

- HI

Skrevet

Hva med en reisekonto? :)

Anonymous poster hash: de798...2a5

Reisekonto er nok det som kommer øverst på lista tror jeg.

Tror jeg vil finne et reisemål på forhånd slik at gjestene vet at pengene går dit. Vi ga en gang til en reisekonto i et bryllupsselskap. Brudeparet sa at de skulle på bryllupsreise. Dette er 4 år siden og de har ikke vært på noen ordentlig bryllupsreise, kun påspanderte ferieturer fra foreldrene sine. Så jeg tror pengene gikk til å betale ned bryllupet eller kjøpe ting de selv trenger.

Hvis jeg velger f. eks tur til Italia. Kan ene ønsket være inngangspenger til Pompeii, middag på resturant XX i Roma. Eller blir det litt sært?

- HI

Skrevet

Om dere har alt dere trenger og må slite for å ha noe å sette på ønskelista, så ville jeg ønsket bidrag til ulike veldedige formål, f.eks en jungeldoktor fra kirkens nødhjelp eller skolemateriell fra røde kors. Bedre det enn å ønske seg ting som blir stående i et skap og støve ned.

Å bare ønske seg penger blir litt "konfirmant" for meg. Voksne mennesker som har råd til å bruke en haug til å arrangere bryllup, men som prøver å skrape sammen summen igjen fra gjestene er litt spesielt.

Vi har jo egentlig ikke råd til å bruke en haug med penger på å arrangere bryllup, men tar oss råd til det. Det går på bekostning av sparing til leilighet/hus, men vi ønsker å markere bryllupet. Så vi har en max sum som vi holder oss under.

Men, jeg ønsker jo ikke at gjestene bare skal gi penger. Tror nok foreldrene mine blir å gi en pengegave slik at vi kan kjøpe noe fint, men jeg vil helst bruke de pengene på noe vi husker. Slik at vi kan si at det maleriet, eller en møbelen der fikk vi fra mamma og pappa til bryllupet...

- HI

Skrevet

Vi ønsket oss kunst. Ellers er det fint å tenke litt på "manneting" oppi det hele også. Har vært i flere bryllup vår det har stått diverse verktøy på ønskelisten.

Skrevet

Vi fikk finservise (da har vi ett "hverdagsservise fra IKEA fra før, dette blir til jul og konfirmasjon og søndagsmiddag og sånt), bestikk, ordentlige vin- og ølglass, frukttrær, nye stekepanner og kasseroller, gavekort til operaen og teater, penger, gavekort, noe vaser og pynteting, øltappekran, brødrister, stavmikser, gavekort til restaurant og noe bøker. 

Husk å lage en gaveliste med litt ulike prisklasser. Vi fikk gaver som spente fra 200 (venner og venner av foreldre) til flere tusen (nær familie). Veldig mange venner gir gave fra 3-500 kr, og det er fint om de også får noen "artige" valg, noe som er koselig å gi. For eksempel kan dere ønske dere opplevelser, en venninne av meg fikk hjemmelaget fem-retters av noen andre venner, med masse vin og skikkelig god mat (det er jo kanskje ikke billigste gaven, men veldig personlig og trivelig). Andre kan gi billetter til stand-up eller teater, rafting, vinkurs eller andre matkurs, konserter eller vennekvelder. Helgetur til Køben, spahelger, og sånt. Eller dere kan ønske dere penger til bryllupsreisen, det er også vanlig. Vi har gitt bidrag til bryllupsreisen til flere vennepar. 

Det går også an å ønske seg kunst, men ofte har ulike generasjoner veldig ulik kunstsmak.. ;) Kanskje lurt å være konkret isåfall.

Anonymous poster hash: bdbc0...434

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...