Gå til innhold

Sender man takkekort til en person som..

Anbefalte innlegg

Skrevet

kommer i dåp uten gave og kort?

Men det skal sies at personen er student og reiste med fly til selskapet.

Anonymous poster hash: 9e769...afa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er klart man gjør. Takker for at vedkommende ville dele dagen med dere og barnet eller noe sånt. Ville ikke lurt på det et øyeblikk.

Skrevet

Takke for at personen kom og delte den store dagen synes jeg også er på sin plass:)

Anonymous poster hash: 6f869...d08

Skrevet

Vi hadde en gjest uten gave og kort. Vi sendte takkekort hvor vi takket for deltakelsen.

Dette var en gjest som bor i samme by med full jobb. Vet ikke hvorfor han ikke hadde med gave men det spiller ingen rolle. Viktigste var at han var med på dagen til barnet.

Skrevet

...inviterer du gjester for gaven eller deltakelsen...?

Anonymous poster hash: d86ce...9ee
Skrevet (endret)

Nei det synes jeg faktisk ikke man trenger å gjøre.

Jeg er enig i at man ikke inviterer folk i dåp for å få gaver, men samtidig er det litt sært å dukke opp uten gave. Eller i det minste et kort. Det trenger ikke koste allverdens.

Når vi har hatt dåp har vi takket alle pent for oppmøtet der og da, takkekort synes jeg ikke man trenger å sende hvis man ikke har fått gave. (Har forøvrig ikke opplevd at noen har dukket opp uten)

Endret av Poetika med K
Skrevet

Det handler da ikke om det, men i et takkekort takker man jo som regel for gaven, ikke for oppmøtet.

Jeg hadde ikke sendt takkekort, for jeg hadde ikke visst hva jeg skulle skrive uten at det kunne oppfattes som at jeg påpekte at det ikke var gitt gave...

Anonymous poster hash: 4b464...6cd

Skrevet

Hvis jeg hadde trykket opp en haug med bilder av dåpsbarnet som jeg ellers ikke ville fått brukt ville jeg sendt et kort, men ikke hvis jeg måtte kjøpe kort spessielt til det.

Anonymous poster hash: f12bf...9fe
Skrevet

Jeg ville ikke sendt takkekort til den personen, for regner med du takket alle som kom i dåpen, og så sender en takkekort til alle som gav en gave som en ekstra takk.

Anonymous poster hash: 72eb9...d13
Skrevet

Nei det synes jeg faktisk ikke man trenger å gjøre.

Jeg er enig i at man ikke inviterer folk i dåp for å få gaver, men samtidig er det litt sært å dukke opp uten gave. Eller i det minste et kort. Det trenger ikke koste allverdens.

Når vi har hatt dåp har vi takket alle pent for oppmøtet der og da, takkekort synes jeg ikke man trenger å sende hvis man ikke har fått gave. (Har forøvrig ikke opplevd at noen har dukket opp uten)

Enig.
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort. Som nevnt over så takket vi hver og en for at de kunne komme, på selveste dagen. I ettertid sendte vi takkekort til de som ga gave.

Skrevet

Da jeg var fattig student spurte jeg fadderungen min om hun ville ha gave eller at jeg skulle komme. Hun valgte meg:) Det ble en liten ting, men på langt nær samme sum som det hadde blitt uten flyreise, som koster sitt til avkrokene i nord. Jeg har tenkt mye på det i ettertid og i denne situasjonen ville jeg vist min takknemlighet for at vedkommende kom og feiret dagen sammen med oss. Det er en flott gave i seg selv!

Skrevet

Dåp, bryllup etc er ikke ensbetydig med at man SKAL ha gave... Jeg sender alltid ut takkekort til alle som deltar på tilstelningene, ikke bare til dem som gir en gave men også dem som deltar. Er mange i denne verden som ikke har råd til å gi noe fra seg. Jeg skriver heller ikke "takk for GAVEN vi/han/hun fikk", men "takk for at du kunne dele denne dagen med oss". Det er synd at alt skal være så materielt nå for tiden.. Er derfor det er dem som ikke kan delta på ting fordi det forventes at man skal gi noe fra seg.

Anonymous poster hash: d99eb...734
Skrevet

Det handler da ikke om det, men i et takkekort takker man jo som regel for gaven, ikke for oppmøtet.

Jeg hadde ikke sendt takkekort, for jeg hadde ikke visst hva jeg skulle skrive uten at det kunne oppfattes som at jeg påpekte at det ikke var gitt gave...

Anonymous poster hash: 4b464...6cd

Helt enig. Forventer ingen gave, men synes det blir veldig rart å sende takkekort for deltagelse. Hadde noen sendt meg et kort der de takket for at jeg "møtte opp og deltok" hadde jeg faktisk blitt lei meg og tatt det som et surt stikk til at jeg ikke kjøpte gave.

Forøvrig aldri fått et takkekort som ikke nevner gaven, så skjønner ikke hvordan det skulle gjøres på en naturlig måte.

Skrevet

Veldig merkelig å komme i dåp uten å ha med gave. Hadde ikke behøv å være så mye. Jeg ville tenkt at gaven hadde kommet på avveie? Hvis du trykker opp kort med teksten "takk for gaven" så ikke send. Men bestemmer du teksten til hvert kort så ville jeg skrevet "takk for at du delte denne dagen med oss". Det er jo hyggelig å få uansett uten noen negativ kopling til det, og skulle det være en gave som har kommet på avveie så vil de kanskje reagere på at dere ikke takke for gaven og der vil komme frem.

Anonymous poster hash: dd36b...65c

Skrevet

Jeg hadde definitivt sendt takkekort til en student som tok fly for å delta!

Men må innrømme at en gjest i samme by i full jobb uten gave, hadde jeg tenkt var sært. Sikkert mest fordi jeg aldri har hørt om det før.. Men kan jo være noen har det som et prinsipp?

Anonymous poster hash: e9799...94b

Skrevet

"Takk for oppmerksomheten du viste ved dåpen til..."

Personen brukte faktisk masse tid og penger på fly og planlegging for å komme :) Det var ikke siste liten, svipp innom tur... De fleste studenter har ikke flust med penger.

En annen ting, er denne studenten ung? Og kanskje vant til at mamma ordner med gaver og kort ... ? :P

Anonymous poster hash: 9310b...c37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...