Gå til innhold

Lurer veldig på noe ang bilsikring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bonusbarnet mitt på 5 blir kjørt tur/retur i taxi til skolen. Ser ofte sjåføren bruker et sånn sete som er intigrert i bilens vanlige sete om dere skjønner . Sånn til å vippe opp fra bilens eget sete da. Er dette bra nok sikring? Gutten er ca 120 høy. ( barnet får Taxi pga spesielle behov ,dersom noen ber oss kjøre selv ;)

Anonymous poster hash: f3b9d...437

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lovlig sikring, men det beste er ordentlig sete med støtte i sidene. Jeg antar at dere med taxi ikke kan forlange annet enn at det skal være godkjent, men kanskje det kan være et alternativ at dere har et eget sete som blir brukt i taxien, hvis gutten enten kan ta ansvar for det selv, eller noen på skolen kan hjelpe han med det når han kommer dit.

Anonymous poster hash: de47f...dc4
Skrevet

Bonusbarnet mitt på 5 blir kjørt tur/retur i taxi til skolen. Ser ofte sjåføren bruker et sånn sete som er intigrert i bilens vanlige sete om dere skjønner . Sånn til å vippe opp fra bilens eget sete da. Er dette bra nok sikring? Gutten er ca 120 høy. ( barnet får Taxi pga spesielle behov ,dersom noen ber oss kjøre selv ;)

Anonymous poster hash: f3b9d...437

Det er godkjent.

Anonymous poster hash: b020a...f2d

Skrevet

Sønnen vår får også transport til og fra skolen, vi må stå for sete selv. I dette tilfellet er det vurdert til at integrert sittepute er nok. Vi derimot mener at det ikke er sikkert nok og bruker derfor vårt sete. Når barn får transport til og fra skole/barnehage er det foreldrenes plikt å sørge for riktig sikring i form av sete/pute som de selv må stå for.

Skrevet

Ja det er lovligt men sikringen er ikkje god nok.

Anonymous poster hash: 9126a...f05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...