Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Ungen holder det gående i skrivende stund (21.20). Bruker å sove til 07 på hverdager, 08 i helger. Sover en time i bhg - blir vekket. Jeg er så lei av å drive legging fra 19/20-21.30 eller lenger hver bidige kveld! Hva tror dere? Vekke enda tidligere om morgenen? Kutte mer ned på lur i bhg? Eldste holdt også på slik i månedsvis på denne alderen. De har aldri sovet mer enn høyst nødvendig. Er superaktive og sunne ellers, takk og lov. Jeg sliter med dårlig samvittighet på morgenen og når jeg begrenser luren i bhg, men når vi kommer til kvelden... Kvakk!!! Anonymous poster hash: a01f3...4ec
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Da ville jeg har prøvd å kutte ut dag søvnen for en uke eller to for å se om det blir endringer. Det kan bli litt sutring på kvelden og må holdes underholdt siste tiden før leggetid men det pleier å ordne seg selv etter litt. Det er og viktig at du ikke gir barnet oppmerksomhet etter det er blitt lagt, men nå vet ikke jeg hvordan du gjør det og ikke er jeg ekspert heller men dette funket for oss, vi gikk inn la ned barnet sa nattinatt ga en suss og ut igjen opp til flere ganger om det var nødvendig. Min største sluttet å sove på dagtid da ho var 14mnd da hadde ho rett og slett ikke behov for det lengre, gikk et par uker med sutring på kveldstid men det gikk seg til og ho sov mye bedre på natten og sovnet med en gang. Lykke til Anonymous poster hash: 152a0...01c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Vi sliter med dette selv. Og for øyeblikket legger hun seg ikke før 21.00 og står opp rundt 08:00-09:00. (Jeg starter sent, så det går helt fint). Hun har også en dupp fra tom. 11-14. Har brukt et halvt år på å etablere en slags rutine. Vi startet med å legge kl 19:00, men måtte uansett sitte på rommet til 21:00. Anonymous poster hash: dcc84...94b
Tarssan Skrevet 2. september 2013 #4 Skrevet 2. september 2013 Når sover hun lur i barnehagen da? Min minste ,18 mnd, sovner seinere på kvelden om hun sover etter 14 på dagen. Kan være verdt å forsøke tidligere lur istedet for mindre.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #5 Skrevet 2. september 2013 Tusen takk for svar, jenter! Hun er vel gjerne av de som ikke trenger så mye søvn, ihvertfall ikke på dagen. Hun bruker å sove fra ca.12-13 eller litt før. Det har pågått leenge! Men da er det kanskje forsvarlig å begrense dagluren til 30-40 min? Anonymous poster hash: a01f3...4ec
Mø schæl! Skrevet 2. september 2013 #6 Skrevet 2. september 2013 Å lese dette var balsam for sjelen. Jeg har absolutt ingen råd, men I HEAR YOU, SISTER!!! Her holdt snuppa på 18 måneder det gående til kl. 22 i kveld. Hurra!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #7 Skrevet 2. september 2013 Her er guttungen sånn at hvis han sover dårlig på dagen, så bruker han laaang tid å sovne på kvelden.. Han er 20mnd og trenger 1,5 time på dagen når han er i barnehagen. Idag sov han bare 45min, og brukte lang tid på å sove på kvelden.. Men han trenger generelt masse søvn Anonymous poster hash: 5b64d...a50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå