Gå til innhold

Dock Boots vs. Cherrox

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kjøper dere?

Kjøper alltid vintersko i tillegg, men synes det er greit å ha noe til de slapsete og våte høstdagene også.

Anonymous poster hash: f8436...e9d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har stort sett begge delene. Dockboots på senhøsten, cherrox når det blir litt kaldere og vintersko når det er skikkelig kaldt.

Skrevet

Synes selv cherrox ble klamme og dockboots ble fort våte. Ville heller brukt noen gode sjøstøvler med en god varm såle nedi og gått for mormors raggsokker.

Skrevet

Cherrox uten tvil

Anonymous poster hash: 63c03...b71
Skrevet

Definitivt Dock Boots!

Anonymous poster hash: 94f9c...a62

Skrevet

Foretrekker dockboots på skoleungene, cherrox ville jeg brukt til barnehagebarna.

Anonymous poster hash: cdc73...34d

Skrevet

Dockboots, de holder tørt og varmt helt ned til 5minus. Cherrox er jo enten svette eller iskalde, grusomme sko -vet dette veldig godt for har prøvd de selv.

Anonymous poster hash: a7c6e...125

Skrevet

Definitivt Dock Boots!

Anonymous poster hash: 94f9c...a62

Cherrox synes jeg blir litt for tunge for små barne føtter Dock boots mye bedre :) Hilsen barnehageansatt

Anonymous poster hash: f70fc...acb

Skrevet

Jeg har alltid hatt cherrox til barna inntil i fjor når noen kjøpte dockboots til dem før jeg rakk å kjøpe cherrox. I år kommer jeg til å kjøpe dockboots til dem selv. De er varme nok når det er rundt null grader og når det er for kaldt til å bruke dem, så er det heller ikke så vått at det ikke er greit med vintersko. Og de er mye lettere enn cherrox. Jeg har heller ikke opplevd at de har blitt våte gjennom, når de har vært våte, så er det bare de gangene de har blitt våte over kanten (og det blir alt av sko når barnet velger å sette seg ned i søledammene og bli sittende der).

Anonymous poster hash: b190f...f4e
Skrevet

Vi har sorel vinterstøvler til kalde og tørre dager og bogs (neoprenstøvel slik som dockboots) til de våte og milde dagene. Har dette selv også og vet at det er gode sko, tror ikke de som kjøper cherrox til barna sine har prøvd å gå en dag med de selv, er ihvertfall noe av det verste jeg har gått med noen gang.

Skrevet

Men står det ikke at doockboots skal tåle kulde ned til - 10-15 grader?

Skrevet

Ingen av delene. Her kjøper jeg alltid Viking thermo til de våte og slappsete vinter dagene. De er MYE lettere en vanlige sherrox, de har heller ikke dette teddyforet som gjør at barna blir kalde og svette på beina. Men en slags ullblanding. Kjempegode sko.

De ser slik ut : http://www.sportamore.no/produkt/4549-viking-thermo-ultra-j-svartgra[/quote

Er de like lette som Dock boots? Men varmere?

Skrevet

Ja jeg tror at de er like lette, de er ivertfall høyere. vi bruker de ned til ca 0 grader, kommer gradestokken på minusiden bruker vi viking sine vinter sko. Av min erfaring er viking best :)

Skrevet (endret)

Kjøpte dock boots på tilbod på Obs i fjor, men dette var den einsfarga varianten som berre er gummiert nederst, og dei blei våte med ein gong.  Det tok under ei veke før eg drog til XXL og kjøpte Viking Thermo som eg veit funkar og held ungane tørre og varme på beina. 

I år prøver eg meg på nytt med dei som er gummierte på skaftet, sidan så mange skryt av dei.

Vanlege cherroxar er mykje tyngre, og tåler ikkje så låge temperaturar som Thermo og doc boots skal gjere.

Ungane hadde faktisk ikkje andre vintersko i fjor, men ullsokkar og Thermosko heldt dei likevel varme på beina, sjølv med temperaturar ned mot -10.

Endret av soleia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...