Gå til innhold

Jeg dør nesten av flauhet her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er tilbake hos meg etter en uke hos faren. Hentet han rett fra skolen for å gå på trening. Dørene var låst utenfor treningen og der står en del gutter fra klassen hans med foreldrene sine og venter.

Gutten min har på seg en for liten sjorte. ermene slutter 5 cm over håndleddet. T-sjorte under i str 5 år. Gutten er snart 8. Bukse som er grei da, men litt trang.

Han har vært med faren og handlet sko i helgen. Med skylander motiv. Synlig for store (sånn at de varer lengre). Han finner en kompis og roper ut at han har fått nye sko, om kompisen synes de var kul og legger til at de er kjøpt på sparkjøp.

Jeg ville bare dø akkurat der og da. Jeg så de dømmende blikkene fra de andre mødrene.

Anonymous poster hash: b6c28...5c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva var det flaue? At gutten din har for små klær? Det var vel i grunnen det jeg syntes var verst... Men ikke ille.

Eller vardet handlingen på Sparkjøp?

I så tilfelle er du overfladisk, og DET er grunn å være flau over.

Anonymous poster hash: 2c731...d72

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Gutten var glad for sine nye sko og kompisen syns de var kule.

Hva er problemet? At de var kjøpt på sparkjøp?

At han har litt små klær tror jeg det bare var du som la merke til :)

Kle han i passelige klær neste gang og slapp av.

Skrevet

Vel om kompisen visste de var kjøpt på sparkjøp så har nok vært der!

Foreldrene ser jo gutten din når han er hos deg også, det går nok så fint så.

Av og til går ungene mine i altfor store og altfor små klær, og andre ganger suser de rundt i bedre ting. Sånn er det med mange unger, kirkene å ta på vei for :-)

Anonymous poster hash: 1c6c8...bf5

Skrevet

Å herregud..er det rart verden har problemer. 

Anonymous poster hash: ddce2...2b5
Skrevet

Hæ? Nå må du gi deg, er vel ikke noe å bli flau over det der?

Idag sendte jeg mellomste i barnehagen med en to nr for liten genser på seg fordi hun nektet å ta den av da jeg oppdaget at den var for liten. Kunne ikke falle meg inn å bli flau av det. Å tror du noen andre foreldre legger merke til hva andres barn har på seg om det er klær eller sko eller annet? Jeg gjør ihvertfall ikke det.

Skrevet

flau fordi han ropte at de var kjøpt på Spar kjøp?

Grow up!

Spar kjøp har mye fint og billig de!

Anonymous poster hash: c67ee...d80
Skrevet

Jaha? Er det virkelig et problem at skoene er kjøpt på eurospar? Skjønner at du kanskje skjemtes litt av at klærne var for små, men at skoene er feil merke... jadda...

Skrevet

Og hva var det flaue? At gutten din har for små klær? Det var vel i grunnen det jeg syntes var verst... Men ikke ille.

Det var helst kombinasjonen av for små klær og handlingen på sparkjøp. Det gir inntrykk av at vi ikke har nok penger til å kle barnet ordentlig, og det synes jeg er flaut.

Hadde han hatt passelige klær på hadde jeg ikke syntes det var like gale.

Problemet er at han går på skole i et eneboligområde. Masse veletablerte foreldre. Vi leier der og har ikke så god kontakt med de andre. Og det hjelper ikke akkurat på at barnet til stadighet kommer fra faren med hullete eller for små klær.

Hi

Skrevet

Gutten min har de samme skoene, og synes de er knallkule. Det synes jeg også! :D Har fått masse skryt for dem! Så ikke vær flau, det var sikkert ingen andre som tenkte på det enn deg. :)

Anonymous poster hash: c6f1e...7e6
Skrevet

Jeg ser faktisk den, hi :) d var vel kombinasjon av begge deler. Jeg kjenner meg selv nok til å vite at jeg også hadde blitt dødsflau:/ er litt nøye på klærne ;)

Skrevet

Det var helst kombinasjonen av for små klær og handlingen på sparkjøp. Det gir inntrykk av at vi ikke har nok penger til å kle barnet ordentlig, og det synes jeg er flaut.

Hadde han hatt passelige klær på hadde jeg ikke syntes det var like gale.

Problemet er at han går på skole i et eneboligområde. Masse veletablerte foreldre. Vi leier der og har ikke så god kontakt med de andre. Og det hjelper ikke akkurat på at barnet til stadighet kommer fra faren med hullete eller for små klær.

Hi

Vi bor i enebolig i en av Oslos dyre bydeler, og vi lærer ikke ungene våre at det er flaut å handle på Sparkjøp.

Det høres ut som du er mer opptatt av status enn det naboene dine kanskje er?

Anonymous poster hash: b595a...f9d

Skrevet

Jeg er veletablert i et godt "enebolig-område", og handler ofte på Sparkjøp. De har faktisk mye fint der, og så er prisen fin. Her går det mye i tøy, ungen vokser fortere enn jeg blunker, og klærne slites ut slik de skal gjøre på aktive barn! Ikke vits å kjøpe dyrere ting! 

Jeg ville kun vært  pinlig berørt over bekledningen hans. Det høres ut som faren hans bør få vite at klærne er for små. 

Anonymous poster hash: b2560...855
Skrevet

Jeg ser godt hvorfor det er pinlig. For liten tskjorte i kombinasjon med synlig for store sko, og at ungen jubler over at de er fra sparkjøp, som om han er vant til at de ellers kommer fra loppemarked. Joda... men høyst sansynlig var det ingen andre som tenkte sånn. :)

Skrevet

Jeg er veletablert i et godt "enebolig-område", og handler ofte på Sparkjøp. De har faktisk mye fint der, og så er prisen fin. Her går det mye i tøy, ungen vokser fortere enn jeg blunker, og klærne slites ut slik de skal gjøre på aktive barn! Ikke vits å kjøpe dyrere ting!

Jeg ville kun vært pinlig berørt over bekledningen hans. Det høres ut som faren hans bør få vite at klærne er for små.

Anonymous poster hash: b2560...855

Jeg har sagt ifra til faren at han må gjennomgå klærene og ta bort det som er for lite. Det eneste som skjer er at jeg sender ungen med nye klær på skolen når han henter. Og når jeg henter så er klærne for små.

Har hendt at jeg har hentet ungen på skole på fars dager og ser da at ungen går med klær som passer som jeg har sendt med ham. Men når min hentedag kommer så er det for små klær eller klær med hull i som jeg må kaste.

Utrolig irriterende. Er vel kanskje derfor jeg tar sånn på vei av dette. I og med at jeg har sagt ifra. Og jeg synes ikke det er greit i det hele tatt med for store sko uansett hvor de er kjøpt. Men når gutten selv sier at han har så store sko for at de skal vare lenger og de attpåtil er kjøpt så billig blir jeg rasende for det er ødeleggende for foten. De har heller ikke god sidestøtte og gutten er allerede plattfot.

Skrevet

Hi over

Skrevet

Typisk dib...

Skjønner godt at du ble flau. Jeg har lært fra jeg var liten jente at klærne skal være hele og pene, og for små klær pakkes vekk. Jeg husker nabojenta alltid gikk i for store klær som hun skulle vokse i, syntes synd på henne. Foreldrene var ikke helt gode. Greit at slikt kan skje en og annen gang, men når det heller er regelen enn unntaket i fars uker, så er det ikke bra. Folk legger merke til slikt - heldigvis legger de nok også merke til at ting er på stell når gutten er hos deg.

Anonymous poster hash: 34b5d...089

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...