Gå til innhold

Herregud så dyrt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke mulig få kjøpt duganes utedress til unger til 400-500kr uten å måtte kjøpe brukt. Så dresser idag til 1999kr , 1099kr , herregud omtrent ikke noe under 999kr. Må ha to dresser denne sesongen , har ikke arvings i år for de er født på forskjellige sesonger. Bruker dere 2000-3000kr på kun dresser??? Gjør vondt måtte ut med så mye.

Anonymous poster hash: bf51e...50e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, gjør vel det...men kjøper reima på salg på nyåret, da får man det 30-40% billigere...

Kjøpte forrsten en veldig bra stormbergdress til 399. kjøpte den stor nok så den varer både i høst og neste vår.

Anonymous poster hash: d3ca2...c01
Skrevet

Obs har jo reklame under her med rimelige HH dresser.

Skrevet

Jeg har hatt reflex til mine noen ganger. Både dress og todelt. De er vel ikke så dyre!?

Betjeningen anbefaler like gjerne det som reima tec opplever jeg. Bhg klagde heller ikke, synes de var gode.

Skrevet

coop obs, dressene er god kvalitet til billig penge  :wub:

Anonymous poster hash: 09c11...815
Skrevet

Kjøper alltid Reimadress på salg på våren. Sparer da 30-50%.

Anonymous poster hash: 01426...108

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, overhodet ikke. Kjøper stort sett så de har to sesonger, samt at jeg kjøper utebukse i nøytrale farger, så de går i arv.

Skrevet

Jeg kjøpte dress i Sverige, kommer til å gjøre det samme i år. Ikke noe kjent merke, betalte 300 for den ca. Fikk bare gode tilbakemeldinger fra de i b.hagenog at han hverken var våt eller kald.

Skrevet

Kjøp på våren! Jeg kjøpte PoP dress i april til 500 kr.

Skrevet

Kjøper som oftest på salg året før, eller bruker rabattkode på ellos for litt prisavslag. Kommer ikke til å kjøpe billigdresser igjen. Har gjort det ett par ganger og ender opp med å kjøpe en skikkelig til full pris allikevel. Den billige blir da liggende etter å ha blitt brukt ett par ganger.

Skrevet

Jeg har vært minst like fornøyd med reflexdressene som med reimadressene, så jeg kjøper det. Jeg har ikke noe inntrykk av at de blir mer våte i dem, for hvis det regner, så bruker de regntøy og de er minst like slitesterke, noe som er det største problemet for oss. Husker ikke helt hva jeg har betalt for dem, men mener det er ca 600kr. Iallefall ikke mer enn at jeg kan kjøpe to reflexdresser for prisen av en reimadress som uansett ikke kan arves av nr2 fordi den er utslitt på knærne og i rumpa.

Anonymous poster hash: 91a15...6df
Skrevet

Kappahl sine har jeg hatt bedre erfaring med enn reima etc det er de eneste dressene som ser nogenlunde ut etter sesongen også.

7-800 er det vel, men gode dresser.

De kjører også stadige kampanjer.

Anonymous poster hash: ef0c0...e1c

Skrevet

Jeg har kjøpt reimadresser brukt,å de har ikke vært slitt noen steder.

Så går utmerket fint ann å kjøpe brukt i stedet. 

Anonymous poster hash: 3b887...cec
Skrevet

coop obs, dressene er god kvalitet til billig penge  :wub:Anonymous poster hash: 09c11...815

Uff, verste dressene jeg vet om. Stive og trange, hindrer bevegelsene til barnet. Ikke bra!

Anonymous poster hash: 4fd0e...c27

Skrevet

Kjøper på salg. barnas hus:) 200-300 kr.:)

Anonymous poster hash: 4b91f...c41
Skrevet

Kjøper som oftest på salg året før, eller bruker rabattkode på ellos for litt prisavslag. Kommer ikke til å kjøpe billigdresser igjen. Har gjort det ett par ganger og ender opp med å kjøpe en skikkelig til full pris allikevel. Den billige blir da liggende etter å ha blitt brukt ett par ganger.

Men nå er jo du en liten klessnobb også da :)

Har både hatt billige og dyre dresser. Felles for de alle er at de har funka helt fint.

Anonymous poster hash: 5b445...37e

Skrevet

Jeg kjøper kun vinterdresser med vannsøyle fra 10.000 og oppover.

Mange sier at man bare bruker regntøy hvis det regner, men regntøy er både kaldt og ukomfortabelt i 2-3 grader og sludd, slik som det er her mer enn halve vinteren. Snøen ligger kanskje i et par dager, før det bare er en eneste grøt av slaps og søle. Regntøy med lag på lag på lag med ull funker sikkert om man må, men kan overhode ikke stille opp mot en dress som både puster og har god bevegelsesfrihet.

Jeg vektlegger altså vanntetthet høyt, men også komfort og passform er viktig. Dressen må ikke være stiv, ha god passform og mye bevegelsesfrihet. Det betyr at den naturligvis må være foret, men foret må ikke oppleves tykt. Da blir det veldig fort klumpete og ekkelt når man må ha flere lag under i tillegg. Min erfaring er at billigdressene ikke svarer til mine krav hverken når det kommer til vanntetthet eller passform/komfort. De er ofte tykke, stive og ukomfortable, samt at vannet til slutt trekker gjennom. Vi har brukt reima i stiv kuling og skikkelig bergensregn. Selv de barna med oljetøy var våte opp etter leggene, mens mine reimakledde barn var helt tørr. Skiftet ingenting når vi gikk inn, for det var ikke en eneste våt flett. Barnehagen skryter uhemmet.

Det var en lang tirade, for å si noe så enkelt som: På bakgrunn av det over, så syns jeg det er så uendelig vel verdt pengene. Jeg har dog sjeldent kjøpt reima til ordinær pris, man skal ikke gjøre allverdens med innsats for å finne dresser til alt fra 30-50 % avslag dersom man planlegger litt..

Anonymous poster hash: 076d0...865
Skrevet

Ludostore hadde salg i vår; 1/2 pris på alle vinterklær, og 2 for 1 på uteklær eller noe sånt :D

2 trolldresser til over 1000; pr stk, kom seg på 500; til sammen :) kjøpte votter og luer også, så nå har tassen dress til han er 4 om jeg er heldig (han er snart 1)

Anonymous poster hash: 25430...2b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...