Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Sønnen min på snart 2 år begynte i barnehage i august å har egentlig altfor lange dager i barnehagen,han er der fra 07.00-16.30 hver dag. Jeg er avhengig av bussen å kommer opp i rushtrafikken begge veiene + at jeg har litt reisevei til skolen jeg går på,derfor blir dagene så lange. Nå er det snart planleggingsdag i barnehagen hans så da må jo han ut av barnehagen den dagen. Moren min har tilbydt seg å passe han så jeg kan unngå fravær på skolen,men har egentlig lyst å ta fri den dagen å tilbringe den med sønnen min som jeg ser så altfor lite :S Men samtidig er det jo ikke bra å "skulke" skolen skolen å få fravær. Hva hadde dere gjort? Tilbringet dagen med barnet ditt? Eller hadde du gått på skolen? Anonymous poster hash: 6e6ae...28d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Jeg hadde gått på skolen. Sønnen din vil jo få det supert med moren din. Spar heller "skulkedagene" til neste planleggingsdag der du kanskje ikke får barnevakt. Og du, ikke ha dårlig samvittighet! Anonymous poster hash: c7eaa...1a0
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Ja mamma er kjempe flink med han så det er ikke noe problem,er bare jeg som har så dårlig samvitighet for at jeg får så liten tid med han. Anonymous poster hash: d638d...d3c
GeeGee Skrevet 2. september 2013 #4 Skrevet 2. september 2013 Og i tilfelle han blir syk senere i høst redet greit å ha noen dager å gå på ift skolen
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #5 Skrevet 2. september 2013 Ja dere har vel rett i det. Hadde ikke gått mer enn 4 dager på skolen før jeg fikk fravær pga at han var syk,så kan vel regne med en del fraværdager på det. Anonymous poster hash: d638d...d3c
Ikkesåallerværst Skrevet 2. september 2013 #6 Skrevet 2. september 2013 Jeg hadde blitt hjemme.. Det er jo ditt barn, du som er mammaen, selv om bestemor kan. Kan ikke helt se at dette er skulk? Ditt barn, som sagt.. De er bare små en gang.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #7 Skrevet 2. september 2013 Nei det blir sikkert ikke sett på som skulk,men gyldig fravær er det nok uansett ikke. Ja det frister veldig å ha en hel dag sammen med han å bare kose oss sammen,men samtidig å tenker jeg jo på at jeg får en hel dag fravær å går glipp av det de lærer på skolen. Anonymous poster hash: d638d...d3c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #8 Skrevet 2. september 2013 Folk nøler jo ikke med å si at "sånn er det å ha barn" når du omtrent kaster opp av søvnmangel. Så da sier jeg "sånn er det å ha barn - man kan miste undervisning" . Du får vel låne notater mot en gjentjeneste, eller du leser deg opp på det som er tema. Anonymous poster hash: 5991c...300
Tipp topp Skrevet 3. september 2013 #9 Skrevet 3. september 2013 Uten tvil latt min mor passe og gått på skolen. Utdannelse er en investering k deres fremtid og da trenger du ikke unødvendig fravær. Bedre å spare til han er syk og du må være hjemme.
Ladybugg Skrevet 3. september 2013 #10 Skrevet 3. september 2013 Hadde gått på skolen, som andre sier kan du risikere å få flere sykedager i løpet av høsten og vinteren. Og er det obligatorisk undervisning? For noen studier har det, og med for mye fravær kan man risikere ikke bestått. Men, forstår godt du ønsker deg mere tid med han ;-)
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 3. september 2013 #11 Skrevet 3. september 2013 Kan du ikke høre med læreren om du kan få pensumlista for den dagen? Så kan du lese litt etter han har lagt seg? Da får du jo med deg det du hadde gått glipp av OG fått tid med sønnen din
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #12 Skrevet 3. september 2013 Jeg ville ha valgt skolen fordi vi er kunn i september og barnet ditt har akkurat begynt i bhgen så du får nok mange fridager i form av sykt barn. Nå har du barnevakt er ikke sikkert du har det neste gang.. Anonymous poster hash: 86fb2...a68
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #13 Skrevet 3. september 2013 Jeg ville brukt tiden på sønnen min og så lest meg opp igjen på kveldstid når han er lagt. Anonymous poster hash: 1f2ba...c4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå