Gå til innhold

Smertestillende under uttak på Riksen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal snart i gang med mitt tredje uttak på Riksen.

Etter de første uttakene mine har jeg blitt ordentlig dårlig av medisinene.

Ble litt bedre sist gang da jeg fikk kvalmestillende medisin samtidig,men ble alikevel dårlig etterpå.

Spurte sist gang om det var mulig å få andre smertestillende,men de ville heller gi meg kvalmestillende...

Er det noen som vet om de benytter ulike smertestillende under uttak?

Kvier meg liksom for å spørre igjen siden jeg fikk negativt svar sist...

Håper det er noen Riksenjenter med erfaring som tar seg tid til å svare:-)

Fortsetter under...

så kjedelig at du har det sånn ved uttak.. jeg har dessverre ikke noen svar til deg... kanskje du bare må mse og spørre igjen...

jeg for min del, skulle gjerne hatt metoden og smertestillende de bruker på riksen ved uttaket mitt i dag... Det var sykt vondt... og jeg fikk ekstra smertestillende til og med.... de mått holde meg fast, så jeg ikke flyttet på meg når legen stakk inn instrumentet for å suge ut egg...

jeg har fått masse smertestillenede i livet mitt, og har nok dermed en høy grense for hvor mye som trengs... fikk aracet og ppinex forte pluss noe beroligenede og bedøvelsessprøyte i eggstokkene...

kanskje du kan ta f.eks postafen før uttket også? så har du noe langtidsvirkende kvalmestillende... ikke gi deg. vi går jo gjennom så mye, så hvis uttaket skal være helt forferdelig i tillegg, så blir det en ekstra tung prosess...

Hei! ikke godt å ha det sånn under/etter uttak:-( Vet ikke om det er lenge siden du sist hadde uttak. Vet at de tidligere ga morfin rett i blodet, og at mange ble kvalme av det. Selv hadde jeg uttak på Riksen for 2 uker siden. Fikk da 4 tabletter (usikker på hva de ulike het), og lokalbedøvelse på hver side. Jeg hadde et smertefritt uttak, og slet ikke med kvalme. Kan jo håpe at de har andre medisiner nå enn du fikk sist. Ønsker deg uansett lykke til!

Tusen takk for svar begge to!

Tante_Esel,det hørtes ikke godt ut.Håper det går bra med deg nå og at smertene er tålelige.

Krysser fingrene for at det var gullegget du fikk ut i dag:-)

Og takk for tipset om postafen!

Mammadrøm,-mitt siste ferskforsøk var i August i fjor, har hatt to fryseforsøk også siden da.

Jeg fikk da noe smertestillende rett i blodet som du skriver,men usikker på hva jeg faktisk fikk.Det virket ihvertfall utrolig fort, og jeg hadde en følelse av å være skikkelg full.

At du skriver at du fikk tabletter nå virker jo ordentlig lovende,tror jammen meg jeg skal sende de en mail i forkant av dette forsøket og forhøre meg alikevel;-)

Ønsker deg lykke til med testing som jeg vil tro nærmer seg, tvi tvi!

Vet i alle fall at de har sluttet helt med å gi smertestillende rett i blodet, så dette går nok bra skal du se!

Forsøket vårt var dessverre negativt:-( Men det var første forsøk, og vi har egg på frys. Klem

det var ketorax vi fikk rett i åra :) da får du sikkert samma oplegget som jeg fikk i dag :D føler meg mer smertefri nå, etter dette uttaket, enn noen av uttaka på riksen i hvert fall...men selve prosessen var ti ganger vondere...

Annonse

Aha,er det det de har dopet oss med;-) Fint å høre at du har det bedre nå ihvertfall:-)

Bedøvelse rett i eggstokken hørtes ikke videre behagelig ut det heller,men hva gjennomgår man vel ikke for å lykkes?

Er det slik at du har gått videre til det private nå? Vi har såvidt startet tankeprosessen rundt privatklinikker når vi er ferdig i det offentlige.Har fått nøyaktig samme behandlingsopplegg nå som de foregående gangene vi ikke har lykkes,så kjenner at jeg er tvilende til dette forsøket. Men prøver å holde optimismen oppe:-)

I følge legene på Riksen ser de ingen grunn til å endre på noe,så vi får satse på at de vet hva de holder på med.

Og det er det jo nok historier som beviser,-for enkelte tar det bare noe lengre tid å nå målet:-)

Aha,er det det de har dopet oss med;-) Fint å høre at du har det bedre nå ihvertfall:-)

Bedøvelse rett i eggstokken hørtes ikke videre behagelig ut det heller,men hva gjennomgår man vel ikke for å lykkes?

Er det slik at du har gått videre til det private nå? Vi har såvidt startet tankeprosessen rundt privatklinikker når vi er ferdig i det offentlige.Har fått nøyaktig samme behandlingsopplegg nå som de foregående gangene vi ikke har lykkes,så kjenner at jeg er tvilende til dette forsøket. Men prøver å holde optimismen oppe:-)

I følge legene på Riksen ser de ingen grunn til å endre på noe,så vi får satse på at de vet hva de holder på med.

Og det er det jo nok historier som beviser,-for enkelte tar det bare noe lengre tid å nå målet:-)

jepp :)

Jeg fikk grina meg til langt regime på siste forsøk hos riksen, men det gjorde ikke noe videre utslag...

jeg har hatt et års pause fra vi var ferdige på riksen... måtte hvile litt i psyken... og fikk meg ny jobb i mellomtiden :D

så nå er vi altså i gang på aleris/fertilitetsklinikken...

Vet du,jeg sendte en Mail til Riksen i dag og fikk svar rimelig kjapt om at de nå kun brukte tabletter og lokalbedøvelse som smertelindring ved uttak,og at jeg derfor ikke trengte å bekymre meg for kvalme denne gangen:-)

Skjønner at du også har vært i dette gamet en stund,så håper virkelig at det klaffer for deg denne gangen.

Prosessen er tung for psyken,så vi fortjener begge og lykkes nå:-)

Jeg har også byttet jobb siden sist forsøk. Har lenge vurdert å bytte,men siden forsøkene krever en del fravær fra jobb,syntes jeg det var bedre å bli hos en arbeidsgiver jeg hadde jobbet hos i mange år og som visste hvorfor jeg var borte(fortalte hva vi gikk igjennom til min nærmeste leder,da jeg aldri hadde hatt en sykedag på seks år og plutselig begynte å bli borte fra jobb) enn å bytte.

Skjønte etterhvert at dette kom til å ta tid og at jeg ikke kunne sette livet på vent til det klaffet,og er strålende fornøyd med valget. (Har imidlertid ikke tenkt å fortelle noe denne gangen).

Lykke til med rugingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...