Gå til innhold

Blødning etter fjerning av spiral? Detaljer, ikke for sarte sjeler!..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, nå må jeg si jeg begynner å bli litt skeptisk her.. Jeg er nå på dag 8 etter fjerning av spiral(har hatt den i 5 år om det skulle ha noe å si) dagen den ble fjernet kom det en del friskt blod og blødningen ble liten mot kvelden. Blødde lite på tirsdag for så at det tok seg kraftig opp med både magesmerter og blødninger på onsdag/torsdag.

Lørdag, søndag og i dag har jeg hatt lite blødninger det meste av dagene, MEN! 2-3 timer hver dag siden lørdag har jeg blødd enorme mengder! Type en pakke rosa ob(8 stk) på 3 timer liksom! Det er helt vilt!

De koaglene som kommer ut er vilt store i forhold til de jeg husker på etter min siste fødsel. Best mulig forklaring på de er at de ville tatt opp et par spiseskjeer hver! For ikke å glemme denjeg kjente som rant ut av meg nettop! Kjente den gled nedover innvendig på samme viset som når man trykker utav seg ei morkake, bare at det ikke var vont hvis du skjønner!:-p

Helt grusomme detajer, men det er ikke annen måte å forklare det på:-s

Hvor lenge skal jeg la dette pågå før jeg evt tar kontakt med lege?

Hvor lenge er det "vanlig" at man blør etter fjerning a spiral?

Jeg er ikke gravid. Ikke som jeg vet om iallefall.. Ønsker ikke å bli det heller, skal gå over til p-stav senere..

Anonymous poster hash: 690cd...343

Skrevet

Dette hørtes ikke helt normalt ut - ikke at jeg er lege da men....

Da jeg fjernet spiralen, blødde jeg bare bittelitt samme dagen.

Dette høres mer ut som da kroppen min støtte ut spiralen. Da blødde det masse og lenge og klumper -grøss!

Jeg hadde ringt legen og hørt om dette er normalt.

Skrevet

Jeg hadde ringt lege nå. Altså i morgen. Høres ikke helt bra ut.

Skrevet

Når jeg fjernet blødde jeg litt noen dager etterpå. Nett så en vanlig mens. Ville nok kontaktet lege for å sjekke om alt er greit.

Lykke til.

Skrevet

Men kan det ikke være at jeg fikk mensen da? "Styrtblødningen" jeg hadde i dag gav seg etter en knapp halv time og har nå godt over til at det bare så vidt er noe i bindet. Det er rødt blod, men veldig lite..

Kan dette evt ha vært en abort da? At jeg har vært gravid uten å vite det? Legen som fjernet spiralen kommenterte at han ikke fant noen tråder på utsiden av livmorhalsen, og jeg vet det var kjennbare tråder bare en uke før fjerning...

Nei, huff.. Gir dette seg ikke snart må jeg vel bare ta kontakt med lege igjen:-s

Tusen takk for synspunkt, tar gjerne imot flere.

Hi

Skrevet

Hei

Jeg fjernet spiralen for 3 uker siden. Blødde nesten en uke, varierende mengde noen dager mye og noen dager mindre. Deretter hadde jeg en "friuke" for så å få mensen forrige lørdag som varte i 7-sju dager (aldri hatt så lange menser eller blødd så mye mens jeg hadde spiralen inne, så var litt spesielt). Nå blødningsfri og forhåpentligvis eggløsning mot helgen-håper jeg, slik at vi får kommet i gang med prøvinga.

Jeg kontaktet ikke lege pga blødningen men gjorde noen kjappe google-søk hvor jeg så at flere hadde blødninger i etterkant av fjerning.

Lykke til!

Anonymous poster hash: aacc6...008

Anonymous poster hash: aacc6...008
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg avventer å ser litt. Regner med jeg fikk mensen rett etter fjerning og at livmoren kvitter seg med mye "slagg" siden det er 5 år siden jeg har hatt mensen. Har bare hatt småblødninger etter at jeg fikk satt den inn..

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...