Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Vi har en hund som jeg har legeerklæring og erklæring fra psykologen min at jeg trenger denne hunden og at den hjelper meg med min sykdom. Sendte alt inn til SIT og fikk beskjed at de eneste som fikk ha hund hos dem var de med blindhunder. Jeg er så utrolig trist nå, SIT er den eneste Studentsamskipnaden som nekter oss andre som har fysiske eller psykologiske grunner til å beholde hunden. Alle andre universiteter i Norge tillater hund på fysiske og psykiske grunner. Hva gjør jeg nå? Jeg vet at jeg overlever uten hunden, men jeg vil jo så veldig-veldig gjerne beholde den! Går ikke dette under diskriminering? Anonymous poster hash: f8673...95d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Det er vel ikke diskriminering dersom dette er regelverket deres, men det er jo ganske firkantet, noe SiT er kjent for å være i enkelte tilfeller. Anonymous poster hash: 2811b...e09
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Det er vel ikke diskriminering dersom dette er regelverket deres, men det er jo ganske firkantet, noe SiT er kjent for å være i enkelte tilfeller. Anonymous poster hash: 2811b...e09 I loven blir jeg diskriminert, deres regler er ikke lovlige. HI Anonymous poster hash: f8673...95d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #4 Skrevet 2. september 2013 Det er vel ikke diskriminering dersom dette er regelverket deres, men det er jo ganske firkantet, noe SiT er kjent for å være i enkelte tilfeller. Anonymous poster hash: 2811b...e09 I loven blir jeg diskriminert, deres regler er ikke lovlige. HI Anonymous poster hash: f8673...95d Dersom dette er noe du vet, så bør du vel ta det videre. Hvis du er student, har du antakelig rett på fri rettshjelp, så kontakt en advokat. Anonymous poster hash: 2811b...e09
Følelsesvims Skrevet 2. september 2013 #5 Skrevet 2. september 2013 Jeg ville sjekket lovverket, og sett om du finner at tilsvarende saker har vært oppe til vurdering i retten. Hvis det har det, ville jeg skrevet et brev og henvist til lovverket, og sakene som har vært oppe i retten. Bare vær klar over at studentskipsnader er unntatt lovverket på en del områder (det gjelder iallefall depositum og regulering av husleie), så du må finne saker som omhandler studentskipnader spesifikt.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #6 Skrevet 2. september 2013 Ikke mye anonym du nå - når du legger ut hvilken studentskipsnad og hva det gjelder. Skremmende at du ikke tenker på det før du legger ut her. Anonymous poster hash: 2df50...2d3
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #7 Skrevet 2. september 2013 Jeg undrer meg over at en psykolog lar seg bruke til dette i det hele tatt jeg. Hvilken vekt skal den uttalelsen tillegges? Du sier jo også selv at du selvfølgelig vil overleve uten hunden. Hvorfor da ikke bruke kreftene dine på å komme i gang med studier og etablere deg i hybelen i stedet for å kjempe mot noe som er en skriftlig vedtekt? Evt kan du jo begynne å lete etter alternativt bosted der hunden er velkommen med det samme du har kommet deg på plass. Anonymous poster hash: 6e755...f2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå