Gå til innhold

Pusse opp ubehandlet furu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne male det i hvit. Hvordan går jeg frem? Og hva trenger jeg? :)

Anonymous poster hash: 8d7d7...4cf

Fortsetter under...

Skrevet

Kjøp grunning som er tilsatt kvistlakk.

På obs bygg har de to typer, en billig (infra) og en dyr (Jotun). Infra må ha to strøk, Jotun holder med ett.

Og da ender du på samme pris men slipper unna med mye arbeid.

Jeg synes dette er det aller viktigste ved maling av panel. Hvis en dropper dette laget vil kvistene skinne gjennom etter en stund og det er utrolig stygt.

Etterpå maler du to strøk med den type maling du vil ha (hvor mye glans/Matthet i malingen).

Snakk med de i butikken, de er ekspertene!

Lykke til!

Anonymous poster hash: 32e8f...e17

Skrevet

Kjøp grunning som er tilsatt kvistlakk.

På obs bygg har de to typer, en billig (infra) og en dyr (Jotun). Infra må ha to strøk, Jotun holder med ett.

Og da ender du på samme pris men slipper unna med mye arbeid.

Jeg synes dette er det aller viktigste ved maling av panel. Hvis en dropper dette laget vil kvistene skinne gjennom etter en stund og det er utrolig stygt.

Etterpå maler du to strøk med den type maling du vil ha (hvor mye glans/Matthet i malingen).

Snakk med de i butikken, de er ekspertene!

Lykke til!

Anonymous poster hash: 32e8f...e17

enig i denne. Ville tatt den grunningen med best kvalitet.. Ikke grunn to strøk, holder med ett :) Lykke til :) Har selv et hus med masse furu og blir gladere for hvert rom vi får malt.. Blir kjempe fint :)

Anonymous poster hash: 870be...c5f

Skrevet

Vi har pusset opp hus hvor alt var mørk furu fra 80 tallet. 2 strøk grunning og 2 strøk maling er det som måtte til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...