Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Puh, damer, jeg er ikke så aktiv her inne for tiden, mitt mirakel har blitt hele 6 mnd nå og jeg er herlig opptatt...

Men, jeg ble kontakta av adressa (www.adressa.no) her om dagen om jeg kunne vært villig til å stille opp i et intervju og fortelle om prøverør. Og da altså ikke det kliniske eller hvordan prosessen funker, men hvordan det er å oppleve den... Jeg er jo veldig for åpenhet om temaet for at det skal bli mindre tabu og hadde gjerne sett at andre hadde stått frem med sin historie. Men nå ble det altså opp til meg. Eller oss. Ikke noe jeg tar lett på, om jeg skulla gjøre det måtte jeg være ærlig, og det er mye stygt å være ærlig om for å si det slik, jeg har slitt masse med sjalusi, grønn, grusom sjalusi... Man vil jo ikke fortelle det i et intervju, men samtidig så vet jeg jo at jeg ikke er alene. Ikke alle opplever det, men en del gjør det. Nei, nå roter jeg meg litt bort, det jeg skulle si er at jeg skal gjøre et intervju med adressa i dag, hun kommer kl 5, jeg gruer meg, men er også litt stolt, håper det går bra! Når jeg tenker på hva vi har vært gjennom kjennes det ut som noen andre sitt liv her jeg sitter med den lille pc-tafseren min på fanget...

Ønsk meg lykke til!! <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Ele

Vil først og fremst si lykke til med intervjuet i dag!

Jeg synes du er tøff og modig som velger og tør å stå i fronten for oss alle å la deg intervjue om en prosess som kan/er veldig personlig for det enkelte par. Men, det er som du sier viktig å fortelle hvordan det oppleves for det kan til tider føles tungt å måtte gå igjennom alle de følelsene og tankene som kommer underveis I IVF-prosessen som ingen har forberedt enn på og som veldig få snakker om.

Ja, du har rett angående det føles litt tabu, selv om vi snakker om år 2013 å måtte gå igjennom IVF-prosessen. Det føles som et nederlag og litt annenrangs å måtte få hjelp til lage barn. Kanskje fordi mange prater om det å få barn er så enkelt og selvfølgelig. Noen sier hvor mange de skal ha og ønskealder mellom barna etc.

Jeg gleder meg til å lese innlegget til avisen og håper du får frem det du ønsker å formidle uten å filtrere dine tanker. Prat med hjertet er mitt råd

Skrevet

Vil bare si masse lykke til med intervjuet idag Ele!! Kjempetøft at du "står frem" om dette, og lar andre få innblikk i hvordan det er å gå gjennom dette. For mange er det bare etikk, moral, politikk og teknologi. For oss er det hele livet.

Stor klem :)

Skrevet

hvordan gikk det Ele??? :)

Skrevet

Puh, damer, jeg er ikke så aktiv her inne for tiden, mitt mirakel har blitt hele 6 mnd nå og jeg er herlig opptatt...

Men, jeg ble kontakta av adressa (www.adressa.no) her om dagen om jeg kunne vært villig til å stille opp i et intervju og fortelle om prøverør. Og da altså ikke det kliniske eller hvordan prosessen funker, men hvordan det er å oppleve den... Jeg er jo veldig for åpenhet om temaet for at det skal bli mindre tabu og hadde gjerne sett at andre hadde stått frem med sin historie. Men nå ble det altså opp til meg. Eller oss. Ikke noe jeg tar lett på, om jeg skulla gjøre det måtte jeg være ærlig, og det er mye stygt å være ærlig om for å si det slik, jeg har slitt masse med sjalusi, grønn, grusom sjalusi... Man vil jo ikke fortelle det i et intervju, men samtidig så vet jeg jo at jeg ikke er alene. Ikke alle opplever det, men en del gjør det. Nei, nå roter jeg meg litt bort, det jeg skulle si er at jeg skal gjøre et intervju med adressa i dag, hun kommer kl 5, jeg gruer meg, men er også litt stolt, håper det går bra! Når jeg tenker på hva vi har vært gjennom kjennes det ut som noen andre sitt liv her jeg sitter med den lille pc-tafseren min på fanget...

Ønsk meg lykke til!! <3

Så spennende! Når kommer det i avisa? Skal følge med!:-)

Skrevet

Det ble utsatt til kommende uke, puuuh, har vært i ferd med å ombestemme meg flere ganger, gleder meg til å ha det overstått...

Skrevet

Det ble utsatt til kommende uke, puuuh, har vært i ferd med å ombestemme meg flere ganger, gleder meg til å ha det overstått...

masse lykke til fra meg :D det går så bra så :) Takk for at du går i front for oss :P

Skrevet

Puh, da er det unnagjort... Henry var sutrete og Zelda (the dog) var masete, så det ble en smule oppstykka, håper det blir en rød tråd til slutt. Jeg skal lese over før det går i trykken, heldigvis, da får jeg rette litt på det. Tror det kommer på trykk på lørdag, det blir nervepirrende...

Skrevet

Så spennende :) kommer det bare på trykk, eller også på nett?

Skrevet

Puh, da er det unnagjort... Henry var sutrete og Zelda (the dog) var masete, så det ble en smule oppstykka, håper det blir en rød tråd til slutt. Jeg skal lese over før det går i trykken, heldigvis, da får jeg rette litt på det. Tror det kommer på trykk på lørdag, det blir nervepirrende...

åååå da må du sende link :D  så bra å være ferdig :P

Skrevet

Det skal visst komme på trykk på lørdag, usikker på om det kommer på nett, men tipper det, skal si fra i såfall!

Skrevet

So this is me...

image1

bilde2

image3

Funker dette da?? I alle fall den mest idiotiske måten jeg har sett for å legge til bilder på lenge... :P

Skrevet

Så det i avisa i dag!! Kjempebra å fronte drn ufrivillige barnløsheten i avisa!

Og for en nydelig sønn!:-)))

Skrevet

Takk Nurse77, han er helt fantastisk, verdt alt og mere til! <3

Skrevet

Hei Ele, veldig bra, tusen takk, tøft av deg å stille opp og fortelle :). Kjenner meg godt igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...