venterpå nr 3 ♡ Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Noen son har idè om hvordan æ kan få de vekk?! De svimrer rundt vasken på kjøkkenet, føler æ vasker den fler ganger om dagen! Å uansett hvor mangr æ klarer å ta, så er d bare noen timer så er d fler! Åååårh, såå irriterende og kvalme!
Januarjente2014 Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Ja de er skikkelig irriterende!! Har hørt de kan hjelpe å sette fram en skål med eddik. De tiltrekkes av lukten, går nedi og dør Har ikke prøvd det selv da. Ellers så har jeg lest at smuler er en stor fy fy ang bananfluer faktisk, og selvfølgelig alle søte ting som frukt etc som står framme.
venterpå nr 3 ♡ Skrevet 2. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2013 D verste er at d står ikke noen ting fremme Vasker benken vær gang vi har lagd no mat! Åårh.. Takk for tipset Skal prøve dette !
pifi med tre nurk Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 (endret) Vi har hatt samme problem nettopp. Først så vasket jeg rundt kjøkkenet. Så passet jeg på at det aldri er noe matsøppel i søppelskapet. De er spesielt glad i tomme melkekartonger, ølbokser, frukt osv. Så satt jeg frem en skål med eddik, litt sukker og en dråpe zalo. Nå er de nesten borte. De har ikke mye å overleve på nå tror jeg. Fikk litt panikk da jeg leste på nettet at de kan legge opptil 100 egg om dagen som klekkes i løpet av 1-2 dager.. Håper du blir kvitt dem og! Endret 3. september 2013 av pifi med nurk i magen!
venterpå nr 3 ♡ Skrevet 3. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2013 Åååherligfred! Så ekkelt.. Huff.. Ja, må bare få sotte ut en skål me eddik Tusen takk
fanitulla Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Åååherligfred! Så ekkelt.. Huff.. Ja, må bare få sotte ut en skål me eddik Tusen takk bare husk å ha i noen dråper zalo så det bryter hinna på vannet... ellers kommer de opp igjen :s
Hewe Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 Rødvin funker kjempe bra også :-) et lite eggeglass med rødvin og noen dråper zalo. Fant over 40 stk nedi der :-/ æsj..
Tulla med tre små Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 Eddik/eplecidereddik fungerte ikke hos oss! Tror jeg fant to eller tre fluer oppi skåla til sammen i løpet av den uka jeg hadde den stående. Det som har fungert hos oss er å tømme alle fire søppeldunker hver dag (jada, kildesortering på høyt plan i vår kommune...)og være pinlig nøye med renholdet på kjøkkenet. Jeg har også tatt ut alle planter i de periodene vi har hatt problemer med bananfluer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå