Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Jeg leier en leilighet, og har fått ha hunden her i to år! Nå har jeg fått beskjed om at den må ut i løpet av to uker. Det står ingenting i kontrakten om at dyr ikke er lov. Kan jeg nekte? Jeg har ikke fått noen grunn til hvorfor dette er så viktig, hunden er stille og rolig, aldri noe tull med den og de merker den ikke en gang. Er helt fortvilet:( Anonymous poster hash: 73bdc...0fc
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Så lenge det ikke står noe i kontrakten og hunden ikke lager mye støy så har ikke huseier lov til dette. Har huseier oppgitt noen årsak? Anonymous poster hash: 107fe...192
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Hadde du hunden da du flyttet inn? Hvis du anskaffet den etter innflytting, var dette avtalt med huseier? Anonymous poster hash: 22d20...0d7
Gjest Bjørketreet Skrevet 2. september 2013 #4 Skrevet 2. september 2013 Nei han har jo ikke lov til det når det ikke står i kontrakten?? Hvis ikke det står noe i kontrakten om generelt bråk, og hunden din bjeffer og bråker, bare som eksempel. Dere forholder dere til kontrakten og loven, det gjelder jo han også!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #5 Skrevet 2. september 2013 Jeg hadde hunden når jeg flyttet inn ja. Har aldri vært noe problem, var bare fint med dyr syns han da. Hunden er viktigere for meg enn forholdet mitt til huseieren, men samtidig liker jeg ikke å lage bråk. HI Anonymous poster hash: 73bdc...0fc
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #7 Skrevet 2. september 2013 Jeg hadde hunden når jeg flyttet inn ja. Har aldri vært noe problem, var bare fint med dyr syns han da. Hunden er viktigere for meg enn forholdet mitt til huseieren, men samtidig liker jeg ikke å lage bråk. HI Anonymous poster hash: 73bdc...0fc Da kan han ikke kreve det, nei, med mindre hunden lager mye bråk eller ødelegger leiligheten/hagen. Anonymous poster hash: 22d20...0d7
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #8 Skrevet 2. september 2013 Jeg hadde hunden når jeg flyttet inn ja. Har aldri vært noe problem, var bare fint med dyr syns han da. Hunden er viktigere for meg enn forholdet mitt til huseieren, men samtidig liker jeg ikke å lage bråk. HI Anonymous poster hash: 73bdc...0fc Huseier har ikke lov til dette. Du må be om en grunn til at hunden må ut og så kan du ta kontakt med leieboernes landsforening Anonymous poster hash: 107fe...192
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #9 Skrevet 2. september 2013 Så lenge du hadde hunden før du flyttet inn har h*n ikke lov til dette. Anonymous poster hash: 3b5f4...3ea
Trimsi Skrevet 2. september 2013 #10 Skrevet 2. september 2013 Det er bare å nekte... Huseier skal ha en veldig god grunn for å kreve at hunden må ut, uansett skal du ha bedre tid på deg enn bare et par uker. Skulle saken komme til forliksrådet etc. har han jo heller ingen kontrakt å vise til. Nei, det er bare å stå på kravet!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #11 Skrevet 2. september 2013 Spør hvorfor hunden plutselig må ut. Tar du opp dritten etter den utenfor? Anonymous poster hash: 5034d...425
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #12 Skrevet 2. september 2013 Ikke anledning til å nekte dyrehold med mindre det skyldes allergi og utleier bor i enheten selv så vidt jeg vet. (Er utleier jeg da... og synes det er håpløst at man ikke skal få bestemme dette selv. Dyr gir ekstra slitasje) Anonymous poster hash: 865da...a8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå