Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Hjalp det? Endelig fått innvilget det og skal starte til året. Har så store forhåpninger at dette skal virke, så jeg blir kvitt panikkangsten. Anonymous poster hash: 6fa28...ef8
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Dytter litt ;-) Anonymous poster hash: 6fa28...ef8
<3 2G <3 Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Har hatt kognitiv terapi, det funket veldig godt på meg
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #4 Skrevet 2. september 2013 har hatt kognitiv terapi, med svært god effekt Anonymous poster hash: 888be...21d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #5 Skrevet 2. september 2013 Har prøvd kognitiv terapi. Har diagnosen ME da, (etter kyssesyken) og mange mener jo dette er en psykisk diagnose så jeg var igrunn villig til å prøve det meste. Terapien gjorde vel at jeg aksepterte sykdommen på en måte, finne måter å takle den på og rett og slett leve med den siden jeg ikke kan bli kvitt den med å "tenke meg frisk". Ble erklært 100% psykisk frisk da, så jeg vet ihvertfall at det ikke er depresjoner eller andre psykiske ting som gjør meg syk.... Anonymous poster hash: 0030e...6ff
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #6 Skrevet 2. september 2013 Faktisk vært på mindfullness kurs i dag. Første gangen da så litt vanskelig å si noe om effekten ennå. Jeg går for å lære å mestre angst og stress; håper det hjelper! Anonymous poster hash: bd9a1...f92
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #7 Skrevet 2. september 2013 Gikk i kognitiv terapi i ca 1.5 år etter depresjon og selvmordsforsøk for 5 år siden og det hjalp meg utrolig. Jeg gikk først 2 ganger i uka i et par mnd, så en gang i uka og så to ganger i mnd. Der lærte jeg forskjellige måter å håntere situasjoner ut i fra følelser, hvordan jeg spiller inn i hverdagslige situasjoner. Hvordan jeg kan opprattholde kontrollen i en situasjon, hvordan jeg kan tolke mine egene følelser og forholde meg i det følelsesspekteret jeg vil være. Vi gikk igjennom hele livet mitt med hendelser og han gav med forklaringer på hvorfor jeg følte det som jeg gjorde (da i spesielle situasjoner som har påvirket meg i ettertid). Det hjalp meg rett og slett til å forstå meg selv og til å håntere mine føleser, forklare de og sette ord på hva jeg føler. Nå er det 3 år og litt siden jeg sluttet i terapi og livet mitt er helt forandret og jeg bruker de verktøyene han gav meg hver eneste dag og i oppdragelsen av datteren min. Jeg anbefaler kognitiv terapi til alle, det reddet meg og uten det ville jeg ikke sittet her i dag. Anonymous poster hash: 27526...2f1
hønemor0408 Skrevet 2. september 2013 #8 Skrevet 2. september 2013 kan jeg spørre hvor dere gikk i kognitiv terapi?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #9 Skrevet 2. september 2013 Jeg gikk i drøbak hos jørn olav strekerud anonym 7# Anonymous poster hash: 27526...2f1
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #10 Skrevet 2. september 2013 Ble selv behandlet med kognitiv terapi, vil si at det reddet livet mitt! Fantastisk behandlingsmetode! Anonymous poster hash: 8b97d...5e4
hønemor0408 Skrevet 2. september 2013 #11 Skrevet 2. september 2013 Jeg gikk i drøbak hos jørn olav strekerud anonym 7# Anonymous poster hash: 27526...2f1 takk for svar! har gått i litt kognitiv terapi selv med god effekt men det er svartens så dyrt da! har gått i terapi for å takle kronisk sykdom/tilstand og tenker å kanskje prøve ut noen andre også. flere som vil dele erfaringer og hvem de gikk til?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #12 Skrevet 2. september 2013 Jeg har prøvd kognitiv terapi, men tenker at jeg ikke var innstilt på det akkurat da - nesten til fiendtlig innstilt - så det funker dårlig. Etter en stund kom jeg i kontakt med en psykolog som kunne mye om mindfullness, og det gikk strålende. Nå vet ikke jeg årsaken til at du tenker på dette, men for meg ble innstillingen til livet/sykdommer en helt annen. Jeg har en psykisk sykdom som kommer til å henge i meg i mange år, men akkurat det med innstillingen jeg har fått til alt har endret hverdagen min! Anonymous poster hash: 4951e...fcd
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #13 Skrevet 2. september 2013 Jeg gikk i drøbak hos jørn olav strekerud anonym 7# Anonymous poster hash: 27526...2f1 takk for svar! har gått i litt kognitiv terapi selv med god effekt men det er svartens så dyrt da! har gått i terapi for å takle kronisk sykdom/tilstand og tenker å kanskje prøve ut noen andre også. flere som vil dele erfaringer og hvem de gikk til? Ja det er veldig dyrt. jeg betalte 600 kr timen (3 kvarter) men sååå verdt det. Han Jørn Olav Strekerud er en fantastisk koselig mann som virkelig forstår, så om du bor i nærheten av drøbak is he the guy!! Anonymous poster hash: 27526...2f1
hønemor0408 Skrevet 2. september 2013 #14 Skrevet 2. september 2013 Jeg gikk i drøbak hos jørn olav strekerud anonym 7# Anonymous poster hash: 27526...2f1 takk for svar! har gått i litt kognitiv terapi selv med god effekt men det er svartens så dyrt da! har gått i terapi for å takle kronisk sykdom/tilstand og tenker å kanskje prøve ut noen andre også. flere som vil dele erfaringer og hvem de gikk til? Ja det er veldig dyrt. jeg betalte 600 kr timen (3 kvarter) men sååå verdt det. Han Jørn Olav Strekerud er en fantastisk koselig mann som virkelig forstår, så om du bor i nærheten av drøbak is he the guy!! Anonymous poster hash: 27526...2f1 det er dessverre enda lengre unna enn der jeg har gått før da jeg har vært i oslo. men jeg har notert meg navnet hans! skulle gjerne ha hatt noen i drammen egentlig... lurer på om jeg skal prøve å få nav til å dekke terapien også for jeg har ikke sjanse i havet til å betale det nå med baby om 3 måneder og oppussing hjemme...
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #15 Skrevet 2. september 2013 Jeg har jobbet på en DPS og der brukte vi mindfullness på pasienter hele tiden. Og det hadde de god effekt av. I tillegg så hadde personalet det og en gang i blandt for å stoppe opp. Veldig fint. I andre jobber jeg har så har vi brukt dette på kursdager for å styrke teamene og samholdet. Anonymous poster hash: 2e48e...06f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #16 Skrevet 2. september 2013 Takk for svar alle sammen. Nå gleder jeg meg enda mer. Dette skal gå over 16 uker, skal møtes en gang i uka. Men jeg skal være sammen med en gruppe, er meg og 5 til. Snakk med fastlegen, det gjorde jeg. Og han henviste meg videre. Og jeg får det gratis, må betale en egenandel opp til frikort. Håper virkelig dette kan hjelpe meg med panikkangsten. Den gjør jo så jeg ikke kan leve livet mitt som jeg vil. Kan leve livet tålig normalt, men når det kommer til å reise bort, evt overnatting og lignende, med eller uten familien. Går ikke, så vi er mye hjemme for å si det sånn..hehe Hi Anonymous poster hash: 6fa28...ef8
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #17 Skrevet 2. september 2013 Takk for svar alle sammen. Nå gleder jeg meg enda mer. Dette skal gå over 16 uker, skal møtes en gang i uka. Men jeg skal være sammen med en gruppe, er meg og 5 til. Snakk med fastlegen, det gjorde jeg. Og han henviste meg videre. Og jeg får det gratis, må betale en egenandel opp til frikort. Håper virkelig dette kan hjelpe meg med panikkangsten. Den gjør jo så jeg ikke kan leve livet mitt som jeg vil. Kan leve livet tålig normalt, men når det kommer til å reise bort, evt overnatting og lignende, med eller uten familien. Går ikke, så vi er mye hjemme for å si det sånn..hehe Hi Anonymous poster hash: 6fa28...ef8 Fortell gjerne hvordan det går. Jeg og sliter med panikkangst og går i terapi, men hos psykolog. Her fungerer ting normalt så lenge sambo er med meg, men jeg klarer f.eks ikke gå på butikken alene. Skolestart nå er et mareritt... Prøver gjerne flere ting for å bli bedre og skal nå google mindfullness Anonymous poster hash: 40b85...e8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå