Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Jeg har en revmatisk sykdom som gjør at jeg må bruke smertestillende (NSAIDs). Nå har det seg slik at magen min tåler svært dårlig ibux, voltaren ol. Så jeg har fått voltaren og paracet stikkpiller av legen. Paracet tåler jeg egentlig, men legen mente at siden jeg skulle kombinere de to preparatene så var det greit å ha begge som stikkpiller. Jeg har ingen erfaringer med stikkpiller og finner lite info på nett. Jeg lurer Feks. på hvor lenge jeg må vente før jeg kan gå på do etter jeg har tatt de uten at de mister noe av virkningen. Kan jeg ta på ny hvis jeg må på do rett etter jeg har tatt de. osv. Noen som erfaringer eller kunnskap de kan dele. Alt er innteresant. Anonymous poster hash: 92e60...68d
☆☆☆ Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Greit å knipe att ei stund, type 10-15 minutt. Dei brukar litt tid på å løyse seg opp. Ver obs på at opptaket (og dermed virkninga) av medisinen er litt meir varierande enn kva tablettar gjeld, og at virkninga kjem seinare enn med tablettane (men raskare enn enterotablettar, som voltaren).
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Jeg prøver alltid å få ut "store ting" før jeg setter inn stikkpillen. Går som regel alltid, da jeg bruker stikkpiller i forbindelse med migrene, og da har jeg av en eller annen grunn alltid litt løs mage. Jeg bruker for øvrig Paralgin Forte stikkpiller, og syns de virker mye bedre og raskere enn tablettene. Anonymous poster hash: 07e1e...90d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #4 Skrevet 2. september 2013 Tusen takk for svar Flere? Anonymous poster hash: 92e60...68d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #5 Skrevet 2. september 2013 Greit å knipe att ei stund, type 10-15 minutt. Dei brukar litt tid på å løyse seg opp. Ver obs på at opptaket (og dermed virkninga) av medisinen er litt meir varierande enn kva tablettar gjeld, og at virkninga kjem seinare enn med tablettane (men raskare enn enterotablettar, som voltaren). Har sett på utenlandske sider at en kan/bør ta pillene på ny om du går på do før 30 min, men at du bør holde på de i 60 min for å være helt sikker på at kroppen har tatt opp alt virkestoffet. Merkelig at det ikke står noe om dette i pakningsvedlegget. Anonymous poster hash: 92e60...68d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå