Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Min mann er snill og god, og jeg er veldig glad i han. Men han roter sånn! sånn som i dag står jeg opp ( han dro sent på jobb i natt), og da hadde han laget seg speilegg. Pannen har han vasket, men slenger den " rene" pannen over brødfjøla som er skitten. Ovnen er det eggeskall på og masse sånn "sprut". Dette virker nok som en filleting for flere, og jeg vet det kunne vært verre ting i et forhold. Men jeg er så lei av å være moren hans og gå å rydde hele tiden. Han ser ingenting, slenger sikker og klær overalt og er generelt mest glad i å ligge på sofaen på tlf!:-p Hvor mye rydder DU etter samboeren din, og er det noen her som har menn som har skjerpet seg? Anonymous poster hash: 9ab87...759
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Her er det han som rydder etter meg. Men ikke sånt som du beskriver, for jeg får ikke lov til å lage mat for å ikke rote til kjøkkenet "hans". Anonymous poster hash: 488da...c6e
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #4 Skrevet 2. september 2013 Her er det han som rydder etter meg. Men ikke sånt som du beskriver, for jeg får ikke lov til å lage mat for å ikke rote til kjøkkenet "hans". Anonymous poster hash: 488da...c6e nei det er ikke sånn som her nei.. Anonymous poster hash: 9ab87...759
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #5 Skrevet 2. september 2013 Han ryddar vel så mykje som meg. deilig!! Anonymous poster hash: 9ab87...759
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 2. september 2013 #6 Skrevet 2. september 2013 Her er det han som rydder etter meg Men jeg mener selv jeg er ganske ryddig og går aldri fra kjøkken sånn som du beskriver og rydder generelt opp etter meg. Det er bare at han ser rot før meg og tar det før jeg rekker det. Når han er på jobb i to uker har vi det helt ok ryddig for da blir jo rotet liggende lenge nok til at jeg får tatt det selv Det er IKKE ok å etterlate skitt og rot for at andre skal ta det for en mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #7 Skrevet 2. september 2013 Her er det han som rydder etter meg Men jeg mener selv jeg er ganske ryddig og går aldri fra kjøkken sånn som du beskriver og rydder generelt opp etter meg. Det er bare at han ser rot før meg og tar det før jeg rekker det. Når han er på jobb i to uker har vi det helt ok ryddig for da blir jo rotet liggende lenge nok til at jeg får tatt det selv Det er IKKE ok å etterlate skitt og rot for at andre skal ta det for en mener jeg. vi har det så fint her når han f eks er borte på kurs en stund, men roter til med en gang han kommer hjem! Søler han f eks kaffe på stuebordet en dag og det er fredag dagen etter (vaskedag her) så lat han duken og flekken bare ligge siden vi skal vaske dagen etterpå!! jeg er så lei av å kjefte og mase og gnåle på han, lurer på om jeg bare skal ta rotet så det blir borte.. Men det irriterer meg og!!!! Anonymous poster hash: 9ab87...759
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #8 Skrevet 2. september 2013 Oi, det hørtes da litt i overkant pirkete ut? Er det så farlig med en kaffeflekk på duken en dag altså? Anonymous poster hash: 488da...c6e
rytme Skrevet 2. september 2013 #9 Skrevet 2. september 2013 Eg rydder nok litt mer enn han, men eg synes det er greit. Så lenge han gjør det med et smil når jeg først ber han om å plukke opp rotet sitt. Han gjør andre ting mer enn meg
Elsker livet Skrevet 2. september 2013 #10 Skrevet 2. september 2013 Det hender jeg rydder klær han har lagt ved siden av senga, men som oftest lar jeg de ligge til han rydder det selv. Av til må jeg flytte på solbrillene hans.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #11 Skrevet 2. september 2013 Oi, det hørtes da litt i overkant pirkete ut? Er det så farlig med en kaffeflekk på duken en dag altså? Anonymous poster hash: 488da...c6e nei absolutt ikke farlig. Men når det ikke er en og annen gangen, men ofte så irriterer det meg ja! Men jeg tar det, og holder kjeft. Men når det hele tiden er noe å rydde opp etter han da blir jeg lei ja! Hvor mye/lite skal man forvente av menn? Anonymous poster hash: 9ab87...759
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. september 2013 #12 Skrevet 2. september 2013 Det minner litt om min mann, men må presisere at det er utrolig sjelden han skitner ut slik for han lager svært lite mat. Jeg prøver å ikke rydde etter han, og har lært han en del. Men så går jeg hjemme og er glad i å stelle hjemme når jeg orker også. Før ryddet jeg, vasket, støvsugte, tørket støv og kavte som bare det. Nå tar jeg det jeg orker og lar resten være. Jeg er mer lei av å rydde etter barna! Mannen gjør i alle fall noe. Vi bytter på oppgavene og fordeler mellom oss. Barna slenger jo bare fra seg akkurat der de er og tror at det går på plass selv når det er lei av å ligge der..
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 2. september 2013 #13 Skrevet 2. september 2013 Det der med kjøkkenet hørtes veldig slitsomt ut, hadde fått fnatt hadde det vært her... Det er vel heller omvendt her... Ihvertfall nå for tiden med bekkenløsning og hvalrossstørrelse... Men det er uhyre sjeldent at jeg må rydde etter han.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #14 Skrevet 2. september 2013 Her rydder vi litt etter hverandre. Vi har forskjellige områder hvor vi er dårligere og flinkere enn hverandre på rydding. Han rydder feks kjøkken etter meg og jeg rydder klær og papirer rundt i leil etter han. Vi har begge våre uvaner mht til rot som kunne irritert den andre, men etter å ha gått noen runder på det har vi kommet fram til at det er ikke verdt å irritere seg over. Vi rydder der vi er flinke på det og så balanserer det seg ut. Anonymous poster hash: 2bc33...0ab
*Yuna* Skrevet 2. september 2013 #15 Skrevet 2. september 2013 Jeg rydder egentlig ikke etter han. Akkurat på det området er jeg ganske sær. Legger han ikke klær til vask, blir de ikke vasket fks. Men sånt generelt rot som å legge avisen til innsamling osv, det gjør jeg gjerne.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #16 Skrevet 2. september 2013 Ikke så mye. Lar det ligge og skjefter på han til han rydder det selv. Er ikke noe hushjelp heller... Anonymous poster hash: 23f93...335
DotM Skrevet 2. september 2013 #17 Skrevet 2. september 2013 Rydder ikke så mye etter han, men må mase en del på han for at skal rydde opp etter seg selv
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #18 Skrevet 2. september 2013 Rydder altfor mye. Han pakker aldri bort pålegg etter å ha spist. "Det kan jo stå til i morgen, må jo ha frokost da også!". Klær kan like gjerne ligge oppå tørketrommelen til han skal bruke dem. Jeg kan til enhver tid se hva han har lagd til middag, panner og gryter blir ikke vasket før han trenger de. Handleposer havner midt på gulvet, hvor han henter ut ting han trenger fortløpende over et par dager, noenganger husker han å ta kjølevarer da, men ikke alltid. Juicekartongene blir stående på benken/spisebordet/salongbordet når de er tomme. Så lenge det er plass på bordet blir ingenting gjort med det. har stått nesten en uke nå. Har testet ved å se la vær å rydde etter ham, da jeg mener vi begge er faktisk ansvarølige for å holde det ordentlig her... Ser ut som om hsn tror alt vandrer på plass av seg selv... (og der var dagens sutring overstått ) Anonymous poster hash: 4adb3...f78
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #19 Skrevet 2. september 2013 Han rydder som regel alltid etter seg selv. Skulle bare mangle, jeg er ikke hushjelpen hans! Min mann roter helt utrolig mye når han lager middag, jeg skjønner nesten ikke at det er mulig. Derfor er det helt uaktuelt å rydde etter ham, sånt får han ta selv. Anonymous poster hash: 844dc...b64
Gjest 2prinsesser11&12 Skrevet 2. september 2013 #21 Skrevet 2. september 2013 (endret) Samboern er flink til å rydde opp etter seg, eller gjøre andre ting hjemme her, ETTER at jeg har mast x antall ganger på han. Så det blir til at jeg rydder veldig mye opp etter han bare for å slippe å mase og å irritere meg over at han f eks slenger klærne sine i trappa i gangen i stedet for å gå to skritt til for å slenge det i skittentøyskurven. Blir til tider veldig gal av det! Har latt sokkene hans ligge der han har slengt de fra seg flere ganger, bare for å se hva han sier når han begynner å gå tom for de gode sokkene sine Er en veldig sur samboer da, men da er jeg minst like sur tilbake! Lurer på når han skal skjønne at skittentøyet skal legges der hvor skittentøyet skal ligge, så slipper jeg å gå huset rundt for å finne alt han har slengt fra seg over alt!... Endret 2. september 2013 av 2prinsesser11&12
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #22 Skrevet 2. september 2013 Rydde etter mannen? Gjør ikke det jeg, har ikke behov og trengs heller ikke. Han rydder selv etter seg, skulle bare mangle at jeg skal rydde etter ham. Anonymous poster hash: 5a6f0...0ff
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #23 Skrevet 2. september 2013 Jeg tar det meste med mindre jeg ber om hjelp. Han tar aldri tak i støvsugeren selv, men gjør det om jeg ber han. Vi har bodd i det huset vi bor nå i ett år, og jeg måtte spørre han i går om han noen gang hadde vasket toalettene her!? Det hadde han visst ikke... Men ellers er han flink å stable ut/inn av oppvaskmaskina, rydde oppe etter middag (fått beskjed om at kokka vasker ikke ), og bretter faktisk avogtil klær om kvelden dersom jeg ikke er hjemme. Når jeg tenker meg om er han flinkest å rydde når jeg ikke er hjemme! Sånn generelt har jeg ikke så mye å klage på, må vel bare innse at mannfolk ikke ser rot og skitt så lett... Det som irriterer meg mest er alt smårotet, som at han tømmer lommene overalt. Så nå har han fått en kurv til slikt både på kjøkken, i gangen og på soverommet Anonymous poster hash: eb923...846
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #24 Skrevet 2. september 2013 Huff, jeg rydder noe etter han hver dag! Går mye fortere enn å mase om at han skal gjøre det, men det er vel egentlig ikke min jobb nei... Anonymous poster hash: 99dc0...525
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #25 Skrevet 2. september 2013 Altfor ofte, altfor mye.. :/ Men hva skal til for at de rydder etter seg da? Hvilke triks har dere å komme med, uten at det ender i krangel? Kan jo ikke unngå å mase heller, for det ender opp med det til slutt! Anonymous poster hash: 8875d...5d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå