Gå til innhold

Noen her som lever med en hypokonder

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller som er det selv?

Anonymous poster hash: ecf2b...858
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lever med en hypokonder

Anonymous poster hash: 6b4e2...37f

Skrevet

Jeg har møtt en mann og det viser seg at han er hypokonder.. Sliter litt med å klare å forholde meg til det... Noen gode råd å komme med ?

Anonymous poster hash: ecf2b...858
Skrevet

Min mann går på medisiner. De kaller det ikke for hypokondri, men for helseangst og det syntes jeg er et mer passende ord. Han tror at han skal dø hver gang han har tendens til å bli syk. Han går til behandling og medisinene virker, så jeg merker det ikke så mye i hverdagen. Før han fikk diagnosen hadde vi en tøff periode. Han har fått, og får fortsatt god hjelp til å takle det, så nå går det veldig fint.

Har ikke så mange gode råd, da jeg allerede var gift med amnnen min da dette begynte. Det ble utløst av at han faktisk var veldig syk,uten at noen leger tok han på alvor. Det endte med sykehusinnleggelse og det var han i to uker.

Om denne mannen du har truffet, får behandling sor sykdommen sin, vil det nok gå bra. Om han selv har stilt diagnosen, eller noen andre mener at det er slik, bør han få hjelp.

Lykke til.

Anonymous poster hash: 6b4e2...37f

Skrevet

Min er har det også. Jeg er helt motsatt, går aldri til lege f.eks.. Han bruker i perioder store utgifter på legetimer. Jeg klarer ikke støtte ham og ta det på alvor siden jeg syns det er tullete og rart at han ikke skjønner det selv. Han var ikke åpen om det da vi møttes og siden vi giftet oss tidlig, så skjønte jeg ikke hvor galt det var før det var for sent. Verste er vel den konstante fokuseringen på seg selv. Megmegmeg , selv om kroppen MIN verker av fysiske smerter av arbeid og stress som jeg utfører for familien as mens han sutrer om noe. Huff:/

Til deg over:

Hva heter medisinen som mannen din tar?

Anonymous poster hash: 73abc...9e1

Skrevet

Hadde en kjæreste som var det. Utrolig slitsomt! Alltid fokus på sykdom, død, legetimer, undersøkelser og resultater (som alltid var feil ifølge ham fordi han visste at han hadde en dødelig sykdom av noe slag).

Glad det ble slutt før vi ble samboere og eve. fikk barn!

Anonymous poster hash: 7639c...a66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...