Gå til innhold

Vekt økning i svangerskapet uke for uke kalkulator

Anbefalte innlegg

Noen av dere som har testet denne?

Synes selv jeg var litt over set nødvendige når jeg var gravid, så ønsker ikke at kiloene skal løpe fra meg under svangerskapet..

Synes det var litt kjekt å se at jeg ligger littunder minimumet nå etter 22 uker. :-)

Anonymous poster hash: 76ede...d62

Fortsetter under...

Jeg skal legge på meg 12 kg minimum..

80kg pre pregnancy og 173 meters..

Legen nevnte 8 kg på første kontroll..

mener å ha lest at man legger på seg ett halvt kg per uke fra ca uke 20...

HI

Anonymous poster hash: 76ede...d62

Annonse

Den var snedig.. I følge den skal jeg legge på meg minimum 11 kg, 13kg er gjennomsnittet og jeg ligger faktisk akkurat på gjennomsnittet foreløpig. Opp 6,5 kg fra start og t.o.m uke 26 :) håper det forsetter slik-så blir ikke vektoppgangen så stor :)

Den så ut til å være på prikken for min del. :) Jeg veier litt mindre enn den sier at jeg skal denne uken og jeg som har lagt på meg mye mer enn jeg hadde i denne uken forrige gang og var litt bekymret. 

Det var godt å se!! :)

Endret av Myrsnipa1♂&snart2♀

Den svarer litt forskjellig avhengig om du legger inn høyden i cm eller meter. Vet ikke hva som er 'rett', men får hhv 15 kg og 9 kg vektøkning med 177 cm og 1,77 m

I og med at du bare kan velge meter (bortsett fra en helt annen måleenhet da), så går jeg ut ifra at man må legge inn meter. F.eks. 1,7.

Regner med at om man i stedet legger inn 170, så vil den ha en maks høyde som den automatisk benytter i tilfeller med høyder for f.eks. 1,9 og høyere. Derfor får man et høyere antall kg, men ikke et helt urealistisk.

Dette er min teori da. Langt fra sikkert at jeg har rett! Uansett opplever jeg det som at de bruker en mye lavere vektoppgang enn det som er vanlig,i alle fall her til lands. Selv er jeg en som legger på meg veldig le når jeg er gravid og opplever på innen måte at det er noe jordmødrene er veldig fornøyd med.. :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...