Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Valgte du utdanning etter lønn eller fordi du VIL og liker den jobben du utdanner deg til? Jeg skal studere til neste år, men det er INGENTING spesielt jeg liker - eller misliker. Vanskelig ja! Er veldig skoleflink så kan jo bli lege for den saks skyld, men brenner lilsom ikke for det.. Anonymous poster hash: 2dcd1...b23
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Jeg valgte en økonomsik rettning og det er både pga interessen og fremtidig lønn. Anonymous poster hash: 6e32e...e21
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Jeg valgte en økonomsik rettning og det er både pga interessen og fremtidig lønn. Anonymous poster hash: 6e32e...e21 Kan jeg spørre hva du jobber som? Anonymous poster hash: 2dcd1...b23
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Økonomidirektør Anonymous poster hash: 6e32e...e21
Magia Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 Jeg holder på å utdanne meg til lærer, og det er ikke pga lønna
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Sykepleier, og det var ikke pengene som fristet Anonymous poster hash: 6d274...382
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Jeg er dyrlege og valgte definitivt etter hjertet, ikke etter lønn (er man heldig og får tariff er lønna rundt 370 000 for nyutdannede - ikke spesielt lukurativt etter 6 år med harde studier med andre ord). Kunne selvsagt spesialisert meg innen fiskenæringen eller jobbet for et legemiddelfirma og tjent ganske bra, men som ansatt på smådyrklinikk er det ikke pengene som er motivasjonen. Anonymous poster hash: 99607...235
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #8 Skrevet 1. september 2013 Økonomidirektør Anonymous poster hash: 6e32e...e21 Leste litt om yrket på nettet, ikke verst! Hvor lenge studerte du? Anonymous poster hash: 2dcd1...b23
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #9 Skrevet 1. september 2013 Jeg er lærer og valgte etter hjertet og ikke etter lønn. Det er vel mye viktigere å trives på jobb, enn at en har god lønn? Man skal tross alt ha jobben i 40 år. Penger gjør en ikke lykkelig. Anonymous poster hash: 01d13...993
Elsker livet Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 (endret) Jeg valgte sykepleier fordi omsorgsyrker passer meg. I tillegg ønsket jeg ikke å sitte på skolebenken i mange år, og jeg ville studere noe som ikke krevde for mye hjernekapasitet. Jeg har alltid hatt et ønske om å være hjemmeværende, og sykepleier tror jeg er en proffesjon som man kan fungere i selv etter mange års pause. Endret 1. september 2013 av Elsker livet
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #11 Skrevet 1. september 2013 Jeg er lærer og valgte etter hjertet og ikke etter lønn. Det er vel mye viktigere å trives på jobb, enn at en har god lønn? Man skal tross alt ha jobben i 40 år. Penger gjør en ikke lykkelig. Anonymous poster hash: 01d13...993 Du har helt rett, men det er jo ingenting jeg "liker" å jobbe som. Derfor jeg spør. Anonymous poster hash: 2dcd1...b23
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #12 Skrevet 1. september 2013 Jeg er lærer og valgte etter hjertet og ikke etter lønn. Det er vel mye viktigere å trives på jobb, enn at en har god lønn? Man skal tross alt ha jobben i 40 år. Penger gjør en ikke lykkelig. Anonymous poster hash: 01d13...993 Du har helt rett, men det er jo ingenting jeg "liker" å jobbe som.Derfor jeg spør. Anonymous poster hash: 2dcd1...b23 Da hadde jeg valgt noe innen finans eller olje, da er du jo bortimot garantert god lønn. Anonymous poster hash: 95b94...560
MammantilNurket Skrevet 1. september 2013 #13 Skrevet 1. september 2013 (endret) 1.studieløp: hadde et talent, en drøm, en god posjon flaks som gjorde at jeg kom igjennom nåløyet og fikk mulighet til å følge drømmen min 2.studieløp: tenker langsiktig, ønsker trygghet og stabilitet i kombinasjon med selvrealisering. Endret 1. september 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #14 Skrevet 1. september 2013 Jeg er lærer og da sier det seg jo selv. Jeg valgte med hjertet. Hadde lommeboka fått være med på avgjørelsen, så hadde jeg nok valgt noe som var mer økonomisk lukrativt. Men jeg stortrives på jobb og siden jeg heldigvis har såpass lønn at jeg klarer meg, så er trivsel mye viktigere, selv om jeg ofte er så sliten at jeg knapt vet hva jeg selv heter. Anonymous poster hash: 2aa12...2ae
Ziiona Skrevet 1. september 2013 #15 Skrevet 1. september 2013 Jeg er dyrlege og valgte definitivt etter hjertet, ikke etter lønn (er man heldig og får tariff er lønna rundt 370 000 for nyutdannede - ikke spesielt lukurativt etter 6 år med harde studier med andre ord). Kunne selvsagt spesialisert meg innen fiskenæringen eller jobbet for et legemiddelfirma og tjent ganske bra, men som ansatt på smådyrklinikk er det ikke pengene som er motivasjonen. Anonymous poster hash: 99607...235 Samme her, bare at jeg ikke er ferdig utdannet enda. Valgte helt klart etter interesse og hjertet, ikke etter lønn. Det er viktig for meg å vite at jeg har en brennende interesse for det jeg skal gjøre resten av livet. Studerte noe juss først, der pga lønn og jobb etter endt studie, men interessen for fagfeltet var ikke der! Så utrolig glad jeg byttet studieløp
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #16 Skrevet 1. september 2013 Økonomidirektør Anonymous poster hash: 6e32e...e21 Leste litt om yrket på nettet, ikke verst!Hvor lenge studerte du? Anonymous poster hash: 2dcd1...b23 Har en mastergrad. Jobber i et oljeselskap og har helt klart utfordrende og givende dager. Lønnen er heller ikke å forakte Anonymous poster hash: 4d8e6...3ff
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #17 Skrevet 2. september 2013 Jeg er dyrlege og valgte definitivt etter hjertet, ikke etter lønn (er man heldig og får tariff er lønna rundt 370 000 for nyutdannede - ikke spesielt lukurativt etter 6 år med harde studier med andre ord). Kunne selvsagt spesialisert meg innen fiskenæringen eller jobbet for et legemiddelfirma og tjent ganske bra, men som ansatt på smådyrklinikk er det ikke pengene som er motivasjonen. Anonymous poster hash: 99607...235 Samme her, bare at jeg ikke er ferdig utdannet enda. Valgte helt klart etter interesse og hjertet, ikke etter lønn. Det er viktig for meg å vite at jeg har en brennende interesse for det jeg skal gjøre resten av livet. Studerte noe juss først, der pga lønn og jobb etter endt studie, men interessen for fagfeltet var ikke der! Så utrolig glad jeg byttet studieløp Er dyrlege jeg også. Angrer på at jeg ikke brukte tiden min på noe jeg kunne tjent mye mer på isteden. Og skal omskolere meg. Liker yrket mitt, men har blitt utsatt for utrolig dårlig ledelse som utviklet seg til psykisk terror, så jeg har mistet gleden av hele greia. Råtten bransje med mye utnytting, dårlige sjefer, dårlig lønn og ugunstige arbeidstider. So not worth it! Anonymous poster hash: 6db9f...0e9
smet Skrevet 2. september 2013 #18 Skrevet 2. september 2013 Valgte sivil ingeniør pga interesse og pga eg da hadde mange forskjellige muligheter etter studie. Kjempe fornøgd med vLget og klager ikkje på at det kjem inn ei god lønn kvar måned.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #19 Skrevet 2. september 2013 Er barnevernepedagog og ikke pga. lønna. Jeg hadde lyst til å jobbe med forebygging i skolen og det gjør jeg nå. Jobber mye med mobbing, utfrysing, har startet barnegrupper for pårørende av rusmisbrukere og endel andre ting. Elsker jobben min og "barna" mine Anonymous poster hash: aa8e8...7de
Ikkesåallerværst Skrevet 2. september 2013 #20 Skrevet 2. september 2013 (endret) Hvis du jarbgode evner, ville jeg valgt realfag. Gode jobbmuligheter og god lønn. Jeg valgte etter interesse første løp: fikk ikke jobb. Jeg valgte vel etter interesse andre løp også, men også etter jobbmuligheter. Dårlig lønn, trygg jobb. Og valgte mann deretter (realfagsutdannet) . Foresten, vil ikke si jegcerindrer dårlig lønn.. Men jobber veldig mye og hardt for en midt på treet lønn. Endret 2. september 2013 av Ikkesåallerværst
Light of my life Skrevet 2. september 2013 #21 Skrevet 2. september 2013 Første løp var litt tilfeldig valgt, jeg var ung og visste ikke helt hva jeg gikk til. Lønna var ok, men jeg ble lei etter 3-4 år. Omskolerte meg etter interesse, men også med lønn i tankene og nå sitter jeg på 10 året i en jobb jeg elsker og som også er ganske bra betalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå