Monajenten Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Hver kveld har vi et lite rituale hvor vi holder en stein inni hånden, lukker øynene og velger det beste som har skjedd den dagen. Barna forklarer hvorfor de har valgt akkurat det, og takker for det. For et par kvelder siden satt jeg inne hos seksåringen og det beste han hadde gjort var å være på fotballbanen. Han forklarte hvorfor, og jeg sa at da måtte han takke for det. Han lurte på hvorfor, og jeg forklarte at det var fordi vi må lære å være takknemlige for alt vi har og kan gjøre, og prøve å forstå hvor heldige vi er. Jeg sa at i noen veldig fattige land, har de ikke engang fotballbane. Da sier han: Mamma, det e bare én ting vi mangler i dette landet som vi trenger! Jeg spurte hva og da kom det så kjekt fra gutten: Venstrehåndsmus!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Hihihi!! Søtingen Anonymous poster hash: 0fbc3...338
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Min sønn 3 år mens han studerte meg: mamma, jeg er helt ny og du er nesten helt ny Anonymous poster hash: ee6b3...b0c
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Hehe så søtt:-) Du høres ut som en skikkelig god og omtenktsom mor, heldige barn! Anonymous poster hash: 16e9f...b0a
Monajenten Skrevet 1. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2013 Hehe så søtt:-) Du høres ut som en skikkelig god og omtenktsom mor, heldige barn! Anonymous poster hash: 16e9f...b0a Oi tusen takk! Det var veldig koselig sagt av deg Barna syns det er så kjekt også, blir en rolig avslutning på dagen, og så sovner de alltid med et smil
Monajenten Skrevet 1. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2013 Min sønn 3 år mens han studerte meg: mamma, jeg er helt ny og du er nesten helt ny Anonymous poster hash: ee6b3...b0c Åh så herlig, syns det var utrolig skjønt sagt av ham, jeg
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Jeg gikk i ettermiddag gjennom ullundertøyet fra i vinter for å se hva som var for lite og hva som fortsatt passet. Vesla på 2 styrte på, og jeg tror jeg hadde brettet klærne og lagt de i skuffen for tredje gang da jeg ble oppgitt og ba henne slutte. Trodde jeg skulle daue da jeg så at hun stod lent inntil sengen sin med armene i "kors" og sa "**** fåsje lov til nokken ting", tydelig irritert
Monajenten Skrevet 1. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2013 Jeg gikk i ettermiddag gjennom ullundertøyet fra i vinter for å se hva som var for lite og hva som fortsatt passet. Vesla på 2 styrte på, og jeg tror jeg hadde brettet klærne og lagt de i skuffen for tredje gang da jeg ble oppgitt og ba henne slutte. Trodde jeg skulle daue da jeg så at hun stod lent inntil sengen sin med armene i "kors" og sa "**** fåsje lov til nokken ting", tydelig irritert HAHAHA! Ja de kan virkelig få sagt det
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #9 Skrevet 1. september 2013 Sa til guttungen (4 år) i før leggetid at nå må vi rydde rommet. Ja da, sa han og fortsatte med å leke. Etter 5 minutter går jeg inn til han og sier nå er det slutt på lek og på tide og rydde, hvor han svarer meg i en alvorlig tone: "Du har allerede sagt det. Du maser så fælt du mamma" Måtte flire litt Anonymous poster hash: 3b602...df7
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 Jeg ba treåringen om å ta på seg skoene og jakka siden vi skulle ut. Imens hun labbet til gangen for å somle litt dro jeg for å hente noe og slå av lysene. Når jeg kom tilbake gjentok jeg, litt stresset, at hun måtte kle på seg. Da sa hun frustrert: "Herreguuud mamma! Ro deg ned!" Anonymous poster hash: f0c1a...100
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #11 Skrevet 2. september 2013 Hver kveld har vi et lite rituale hvor vi holder en stein inni hånden, lukker øynene og velger det beste som har skjedd den dagen. Barna forklarer hvorfor de har valgt akkurat det, og takker for det. For et par kvelder siden satt jeg inne hos seksåringen og det beste han hadde gjort var å være på fotballbanen. Han forklarte hvorfor, og jeg sa at da måtte han takke for det. Han lurte på hvorfor, og jeg forklarte at det var fordi vi må lære å være takknemlige for alt vi har og kan gjøre, og prøve å forstå hvor heldige vi er. Jeg sa at i noen veldig fattige land, har de ikke engang fotballbane. Da sier han: Mamma, det e bare én ting vi mangler i dette landet som vi trenger! Jeg spurte hva og da kom det så kjekt fra gutten: Venstrehåndsmus! De finnes. Anonymous poster hash: ce8be...efd
pip pip Skrevet 2. september 2013 #12 Skrevet 2. september 2013 Vi sitter ute i hagen til mine foreldre i sommer. Jenta på 3,5 har lyst på noe inne. Husker ikke helt, men tror hun sier noe slik som "Momo kan hente" Forklarer henne at hvis hun har lyst på noe eller ønsker at noen skal hente noe til henne, må hun si kan du være så snill. Hun ser på meg, så sier ja eller jeg kan gråte. Hehe en som har skjønt at hun kan snurre oss rundt lillefingeren;)
Monajenten Skrevet 2. september 2013 Forfatter #13 Skrevet 2. september 2013 Hver kveld har vi et lite rituale hvor vi holder en stein inni hånden, lukker øynene og velger det beste som har skjedd den dagen. Barna forklarer hvorfor de har valgt akkurat det, og takker for det. For et par kvelder siden satt jeg inne hos seksåringen og det beste han hadde gjort var å være på fotballbanen. Han forklarte hvorfor, og jeg sa at da måtte han takke for det. Han lurte på hvorfor, og jeg forklarte at det var fordi vi må lære å være takknemlige for alt vi har og kan gjøre, og prøve å forstå hvor heldige vi er. Jeg sa at i noen veldig fattige land, har de ikke engang fotballbane. Da sier han: Mamma, det e bare én ting vi mangler i dette landet som vi trenger! Jeg spurte hva og da kom det så kjekt fra gutten: Venstrehåndsmus! De finnes. Anonymous poster hash: ce8be...efd Jeg er klar over det, det kom nok fordi han ikke fikk bruke det på skolen og dermed slet litt Men de skal vel tilrettelegge sånt, så skal høre med skolen
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #14 Skrevet 2. september 2013 Da faren var permitert en gang fra jobben så mottok han arbeidsavklarings penger, så var det stortingsvalg og alle var opptatt hva de skal stemme. 5 åringen vår var klar bestemt på at hun skulle stemme Arbeidsavklarings partiet! ( Ap) Anonymous poster hash: a2f10...168
Monajenten Skrevet 2. september 2013 Forfatter #15 Skrevet 2. september 2013 Da faren var permitert en gang fra jobben så mottok han arbeidsavklarings penger, så var det stortingsvalg og alle var opptatt hva de skal stemme. 5 åringen vår var klar bestemt på at hun skulle stemme Arbeidsavklarings partiet! ( Ap) Anonymous poster hash: a2f10...168 Hahahahaha fantastisk
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #16 Skrevet 2. september 2013 Høres ut som et trivelig ritual...Lurer på om jeg skal innføre det hos oss..Jeg ahr en 6åring som er UTROLIG negativ til livet generelt.. ALT er trasig, skummelt, kjedelig osv osv..Hver gang vi snakker om noe han liker/gleder seg til, så kommer han med "ørten" ting han må gjøre FØR den tid, som er utrolig kjedelig, og som han IKKE vil gjennomføre. Han startet på skolen i høst, og fra og glede seg gikk det tl og grue seg...Greit det, mange gjorde det. Men han gruer seg fordi: Han må gå så mange år på skolen. Han kan ingenting av det de skal lære og han "Klarer ikke" lære seg noe nytt (han er normalt lærenem!), de har turdag, og da må de bare gå og gå og gå og det er stygt vær,...Bibliotekdag var stort, men det var etter en gang "Kjedelig" fordi de hadde feil bøker, de kunne låne bare en, de måtte levere tilbake før de fikk ny osv osv.. Så må han ta bussen,d et er skummelt, for han vet ikke hvor han skal gå av på vei hjem...Det er 3.stopp etter de kjører fra skolen!!!! En stopp, sto stopp så trykker du og går av..Neida.....Han "Klarer ikke";- og han gråter og er virkelig deprimert over alt dette. Så kanksje det HI gjør kan være noe. FOr jeg har snakket MASSE om at han må bruke hjernen på og tenke på GØYALE ting og ting han glder seg til.Ikke "fylle opp hjernen" med alt det negativ..Men igjen,- "Jeg klarer ikke tenke på morsomme ting".....Men med en slik " takkesten" blir det kanskej mer konkret og tenke positivt.:Om enn bare for en liten stund......Litt utenfor tema her, men takker for inspirasjon Kan jo komme med "gullkorn" fra samme gutt;" Mamma, når jeg blir stor så VIL jeg ikke lete etter kjæreste.Kan jeg ikke bare gifte meg med X (storesøster). FOr jeg kan ikke og lete ette rkjærester jeg.."...Igjen, hans utrolige evne til og se negativt på ting,- men litt morsomt var akkurat denne da Anonymous poster hash: d4d46...f84
Monajenten Skrevet 2. september 2013 Forfatter #17 Skrevet 2. september 2013 Høres ut som et trivelig ritual...Lurer på om jeg skal innføre det hos oss..Jeg ahr en 6åring som er UTROLIG negativ til livet generelt.. ALT er trasig, skummelt, kjedelig osv osv..Hver gang vi snakker om noe han liker/gleder seg til, så kommer han med "ørten" ting han må gjøre FØR den tid, som er utrolig kjedelig, og som han IKKE vil gjennomføre. Han startet på skolen i høst, og fra og glede seg gikk det tl og grue seg...Greit det, mange gjorde det. Men han gruer seg fordi: Han må gå så mange år på skolen. Han kan ingenting av det de skal lære og han "Klarer ikke" lære seg noe nytt (han er normalt lærenem!), de har turdag, og da må de bare gå og gå og gå og det er stygt vær,...Bibliotekdag var stort, men det var etter en gang "Kjedelig" fordi de hadde feil bøker, de kunne låne bare en, de måtte levere tilbake før de fikk ny osv osv.. Så må han ta bussen,d et er skummelt, for han vet ikke hvor han skal gå av på vei hjem...Det er 3.stopp etter de kjører fra skolen!!!! En stopp, sto stopp så trykker du og går av..Neida.....Han "Klarer ikke";- og han gråter og er virkelig deprimert over alt dette. Så kanksje det HI gjør kan være noe. FOr jeg har snakket MASSE om at han må bruke hjernen på og tenke på GØYALE ting og ting han glder seg til.Ikke "fylle opp hjernen" med alt det negativ..Men igjen,- "Jeg klarer ikke tenke på morsomme ting".....Men med en slik " takkesten" blir det kanskej mer konkret og tenke positivt.:Om enn bare for en liten stund......Litt utenfor tema her, men takker for inspirasjon Kan jo komme med "gullkorn" fra samme gutt;" Mamma, når jeg blir stor så VIL jeg ikke lete etter kjæreste.Kan jeg ikke bare gifte meg med X (storesøster). FOr jeg kan ikke og lete ette rkjærester jeg.."...Igjen, hans utrolige evne til og se negativt på ting,- men litt morsomt var akkurat denne da Anonymous poster hash: d4d46...f84 Jeg syns absolutt at du skal prøve med en sånn takknemlighetsstein Enten kan du la han finne en selv, det har vi gjort, eller så kan dere kjøpe en på butikken. Men la han velge den selv så gir det kanskje mestringsfølelse. Det gikk ikke lange tiden her før de lå med steinen klar i hånden i det de la seg i sengen. De syns ihvertfall at det er veldig koselig, viser mer og mer takknemlighet for småting Ellers var det jo litt koselig at han ville gifte seg med storesøster da
Jallow B Skrevet 2. september 2013 #18 Skrevet 2. september 2013 Jentungen har blitt veldig klar over fargeforskjellene i huden her i gården.."baba er kjeeeempebrun, og jeg er brun. Du er bare ikke-brun,du mamma. " Hun har også kommentert rumpa mi på en fantastisk måte: "Mamma har STOOOOR rumpe. Fin og stor!"
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #19 Skrevet 2. september 2013 Min søster kom hjem etter en lang arbeidsdag. Hun var utslitt, utrolig trøtt og lei. Hun kommer inn døren, og blir møtt av sin nevø på 2 år som kommer løpende. Idet han ser henne roper han begeistret: " ÅH se!! Et troll!" Ikke helt det man ønsker å bli møtt med når man er sliten. Anonymous poster hash: 3ea89...0cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå